عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران:

فضای انتخاباتی امسال آشفته است/ وعده و وعیدهایی شنیده می‌شوند که معلوم است روی هوا می‌مانند

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۵:۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۵۷۷۲
فضای انتخاباتی امسال آشفته است/ وعده و وعیدهایی شنیده می‌شوند که معلوم است روی هوا می‌مانند
احمد حکیمی‌پور گفت: بدون پرداختن به مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری ناقص می‌ماند پس در همه شوراهای شهر به ویژه کلانشهرها باید برنامه‌های کاندیداها در این حوزه مطرح شود چرا که این شهرها مشکلات اجتماعی عدیده‌ای دارند که باید به حال آنها فکری شود.

به گزارش برنا؛ در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر قرار داریم و تاکنون برنامه و حتی وعده و وعیدی درباره مسائل و معضلات اجتماعی کشور از جمله مسائل زنان، کودکان کار، اتباع، حمل و نقل عمومی، آلودگی هوای تهران و حتی مسئله مهم کرونا که این روزها دغدغه اصلی مردم است، نشنیدیم و گلایه همیشه که فقط نزدیک انتخابات شاهد توجه به زنان هستیم، وجود دارد.

احمد حکیمی‌پور، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار برنا با بیان اینکه مدیریت شهری بدون پرداختن به معضلات اجتماعی امکان پذیر نیست، گفت: شهر یک کالبد بی جان نیست که فقط ساخت و ساز و اقتصادشهری را شامل شود بلکه شهر یک موجود زنده است و با مسائل اجتماعی و فرهنگی حیات پیدا می‌کند درواقع یک شهر بدون مناسبات اجتماعی، مُرده است بنابراین افرادی که می‌خواهد وارد شورای شهر شوند به ویژه آنهایی که در لیست هستند، عقبه سازمانی دارند و مردم آنها را می‌شناسند باید حتما برنامه‌های خود را در حوزه اجتماعی، فرهنگی و به طورکلی همه ابعاد مدیریت شهری برای مردم بیان کنند.

او افزود: ساخت و ساز، شهرسازی، حمل و نقل، ترافیک، آلودگی هوا و اقتصاد شهری از اولین وظایفی هستند که اعضای شورای شهر باید به آنها بپردازند بنابراین طبیعی‌ست که نامزدها درباره این مسائل صحبت کنند اما متاسفانه درخصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی که اتفاقا بسیار مهم و قابل اهمیت هستند، کمتر صحبت می‌شود درحالی که بدون پرداختن به مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری ناقص می‌ماند پس در همه شوراهای شهر به ویژه کلانشهرها باید برنامه‌های کاندیداها در این حوزه مطرح شود چرا که این شهرها مشکلات اجتماعی عدیده‌ای دارند که باید به جال آنها فکری شود.

حکیمی پور با تاکید بر اینکه پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی وظیفه شهرداری‌هاست، تصریح کرد: اینکه گفته شود شهرداری هیچ وظیفه‌ای در حوزه فرهنگی و اجتماعی ندارد کاملا غیرواقعی‌ست چون در قانون صراحتا حیطه وظایف شهرداری ذکر شده و حتی این نهاد بیشتر از سازمان بهزیستی در سطح جامعه در زمینه‌ معضلات اجتماعی فعال است و اگر خودش را کنار بکشد، کار روی زمین می‌ماند.

این عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری قابلیت‌های بسیار فراوانی دارد اما متاسفانه در کشور ما روز به روز اختیارات آن را محدود می‌کنند و درنتیجه از حیطه وظایف خود دور می‌شود درحالی که در هیچ جای دنیا مدیریت شهری اینگونه نیست یعنی دولت فقط دروازه شهر است و باقی امورات شهر از جمله تلفن، آب، مخابرات و... در اختیار شهرداری است و اینگونه مردم حاکم بر شهر خود می‌شوند بنابراین کاندیداهای شورای شهر باید تلاش کنند مانع محدود شدن اختیارات شورا شوند.

او با اشاره براینکه کاندیداها باید درباره دو معضل آلودگی هوا و حمل و نقل تهران برنامه داشته باشند، گفت: مهم‌ترین توصیه من به کاندیداها علاوه بر ارائه برنامه خود در موضوع آلودگی هوا و حمل و نقل تهران، این است که فکر نکنند شهر را تازه تحویل گرفتند و باید از صفر شروع کنند بلکه باید به تجارب پیشینیان اهمیت دهند چون درخصوص این دو معضل مصوبات و هماهنگی‌های بین دستگاهی زیادی صورت گرفته اما اشکال این است که وقتی اعضای جدید می‌آیند هزینه‌ها و تجربه‌های قبلی را کنار می‌زنند بنابراین از همه اعضای شوراها تقاضا دارم دوباره کاری نکنند و حتی اگر امکان دارد تا مدت‌ها مصوبه جدیدی امضا نکنند بلکه وقت خود را صرف نحوه اجرای مصوبات در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ترافیک، آلودگی هوا،  و... قبلی کنند.

حکیمی پور با تاکید بر اینکه اگر اعضای شورا از احزاب بیرون بیایند، پیگیری مطالبات راحت‌تر خواهد بود، بیان کرد: فضای انتخابات آغشته و توام با وعده و وعید و شعار دادن است بنابراین طبیعی‌ست که در زمان انتخابات، کاندیداها از مسائل و مطالبات زنان سخن بگویند و قوا دهند درصورت رای آوردن مشکلات را حل کنند اما مشکلی که باید حل شود این است، باید انتخابات از مجرای تشکلات و احزاب سیاسی عبور کند، البته تشکلات و احزابی که در تمام طول سال فعال هستند و مطالبات را زنده نگه می‌دارند نه احزابی که صرفا دوماه قبل از انتخابات شروع به کار می‌کنند و پس از رای گیری هم کارشان تمام می‌‌شود.

این عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: احزاب و سازمان‌های مردم نهاد دو اهرم فشار هستند که می‌توانند بر کاندیداها فشار بیاورند به وعده و وعیدهایی که دادند عمل کنند یعنی اگر نامزدی در حوزه شهر دوستدار سالمند، دوستدار کودک، زنان، سالمندان، کودکان و... شعار می‌دهد، این دو نهاد پیگیری کنند تا وعده‌ها به منصه ظهور برسد نه اینکه فقط در حد شعار باقی بماند.

حکیمی پور در پایان اظهار کرد: متاسفانه فضای انتخاباتی امسال، آشفته است و حرف‌ها و وعده و وعیدهایی شنیده می‌شود که روی هوا باقی می‌مانند و بعدا هم فراموش می‌شوند حتی کار تا جایی پیش رفته که درباره کرونا که اصلی‌ترین موضوع مردم است هم صحبتی نشده است درحالی که این موضوع به شورای شهر هم مربوط می‌شود و تمام دستگاه‌ها برای ساماندهی کرونا نقش دارند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز