درخواست حجت نظری برای حل مشکل غرفه‌داران مترو؛

نباید در شرایط سخت اقتصادی مشکلی بر مشکلات مردم اضافه کنیم

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۰:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۵۹۹۲
نباید در شرایط سخت اقتصادی مشکلی بر مشکلات مردم اضافه کنیم
رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعدادی از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو گلایه‌هایی را از نحوه برخورد مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص تخفیف در اجاره بها داشته اند و متاسفانه وعده هایی داده شده که به آنها عمل نشده گفت:از شرکت بهره برداری مترو و دیگر بخش‌های شهرداری می‌خواهم که جلسه‌ای مشترک با نمایندگان بهره‌برداران برگزار کرده و به شکل شفاف و رسانه‌ای به مطالبات آنان رسیدگی شود. در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و باید از اینکه ضمانت‌نامه این افراد ضبط شود، جلوگیری کنیم. نباید در این شرایط سخت مشکلی را بر مشکلات مردم اضافه کنیم.

به گزارش برنا؛ حجت نظری در دویست و نود و هشتمین جلسه شورا گفت: آرزوی سلامتی و شادکامی برای تمام مردم عزیز کشورمان و خصوصا همشهریان تهرانی دارم و امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد این باشیم که کرونا خیلی زود بارش را بربندد.

وی ادامه داد: تذکر امروز بنده، پیرامون نامه‌ای است که با امضای بیش از 60 نفر از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو به دست بنده رسیده است. حتما مستحضرید که برابر مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا اختیاراتی به شهرداری تهران داده شده که از جمله آن ارائه یکسری تخفیف‌ها و تسهیلات به مستاجرین و بهره‌برداران واحدها، اماکن و فضاهای تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی است.

نظری ادامه داد: در نامه‌ای که به دست بنده رسید، تعدادی از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو گلایه‌هایی را از نحوه برخورد مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو مطرح و این موضوع را بیان کردند که یکسری وعده از سوی مسئولان این شرکت در خصوص تخفیف در اجاره بها به آنان داده شد که متاسفانه به هیچ یک از این وعده ها عمل نشده و در نتیجه این موارد برخی از این افراد در آستانه ضبط ضمانتامه‌های بانکی قرار گرفته‌اند.

این عضو شورا افزود: لذا از شرکت بهره برداری مترو و دیگر بخش‌های شهرداری می‌خواهم که نسبت به مصوبه‌های شورا عنایت بیشتری داشته باشند. همچنین در این مورد خاص از شرکت بهره‌برداری مترو می‌خواهم  که جلسه‌ای مشترک با نمایندگان بهره‌برداران برگزار کرده و به شکل شفاف و رسانه‌ای به مطالبات آنان رسیدگی شود.

نظری گفت:  اگر مطالبات مطرح شده از سوی این عزیزان نظیر درخواست تخفیف در اجاره‌بها و ... با مصوبه شورای شهر تهران سازگاری دارد، لازم است اجرای مصوبه مدنظر قرار گرفته تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود. شهرداری حق ندارد از اجرای مصوبات استنکاف کند. اگر هم خارج از مصوبه است باید به شکل صریح به به شهروندان و این افراد موضوع اعلام شود.

وی اظهار داشت: همچنین در مواردی مانند تقاضای جلوگیری از حقوقی‌شدن چک‌ها و برگشت زدن آنها، ضبط ضمانتنامه‌ها، قسط بندی اقساط  و عدم دریافت وجه التزام که جزو مطالبات مطرح شده از سوی این افراد بود. لازم است موضوع به دقت بررسی شده و تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد با این افراد همکاری لازم انجام شود.

نظری خاطر نشان ساخت: در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و باید از اینکه ضمانت‌نامه این افراد ضبط شود، جلوگیری کنیم. نباید در این شرایط سخت مشکلی را بر مشکلات مردم اضافه کنیم.

نظری افزود: لازم است گزارشی از اقدامات انجام شده برای حل مشکل این افراد به دفتر اینجانب ارسال شود.باید به شکل شفاف و صریح به مردم و این افراد اعلام شود.

 

نظر شما