تأسیس شبکه تلویزیونی «علم و فناوری»

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۲۱:۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۶۱۷۲
تأسیس شبکه تلویزیونی «علم و فناوری»
وزیر علوم با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، تأسیس شبکه تلویزیونی مستقلی با عنوان «علم و فناوری» را پیشنهاد داد.

به گزارش برنا؛ منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تأسیس شبکه تلویزیونی مستقلی با عنوان «علم و فناوری» را پیشنهاد داد.

در نامه دکتر منصور غلامی خطاب به دکتر علی‌عسگری آمده است؛

افزایش ضریب نفوذ آموزش عالی در ایران طی سال‌های گذشته، موضوع بررسی‌ها و تحلیل‌های گستردۀ جامعۀ بین‌المللی بوده است. از جمله تحصیل بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو و دانش‌آموختگی بیش از ۱۰ میلیون نفر در دانشگاه‌های کشور که عمدۀ آنان طی سال‌های اخیر انجام گرفته است.

باتوجه به قرار گرفتن ایران در رتبۀ نخست تولید علم در منطقه و جهان اسلام و ارتقای ایران به رتبۀ ۶۷ در حوزۀ نوآوری، تشکیل هزاران واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان (کوچک و بزرگ) که زمینۀ گسترش و نفوذ علم را در جامعۀ ایرانی فراهم آورده‌اند فقط بخش کوچکی از دستاوردهای آموزش عالی طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

به منظور برنامه‌ریزی و همسو کردن تلاش خیل عظیم استادان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ترویج علم و فناوری که به ایجاد ظرفیت‌های علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عظیم در کشور کمک می‌کنند تلاش‌های اندکی انجام شده است.

با توجه به اهمیت این موضوع در توسعه و پیشرفت علمی کشور و همچنین، تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیۀ گام دوم برای ارتقای جایگاه علم و فناوری، پیشنهاد می‌شود به منظور ایجاد تمرکز بر مؤلفه‌های ارزشمند جامعۀ علمی، شبکۀ مستقل تلویزیونی با عنوان «شبکۀ تلویزیونی علم و فناوری» با مدیریت و هدایت تعدادی از دانشمندان و فرهیختگان رتبۀ برتر کشور تشکیل شود و منظومه‌ای از فعالیت‌های حوزۀ علم و فناوری ملی و بین‌المللی که به گونه‌ای مستمر در آن گردآوری می‌شود در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وزارت علوم خود را متعهد می‌داند که از ظرفیت تخصصی کلیۀ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور برای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های این شبکۀ تلویزیونی حمایت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز