توصیه های هلال احمر برای مقابله با خشکسالی

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۷:۴۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۶۴۲۹
توصیه های هلال احمر برای مقابله با خشکسالی
خشکسالی پدیده ای تدریجی است که اثرات آن ممکن است تا سال ها و با تاخیر بیشتری نسبت به سایر مخاطرات طبیعی ظاهر شود.

به گزارش برنا؛ خشکسالی پدیده ای است که می تواند بر منطقه ای وسیع و جمعیت انبوهی تاثیر بگذارد و با ایجاد تغییرات در محیط زیست، مخاطراتی از قبیل آتش سوزی، وقوع سیل ناگهانی و احتمال لغزش زمین و جریان گرد و غبار را نیز به همراه داشته باشد.

خشکسالی می تواند باعث عدم توازن در میزان آب و در نتیجه آن کمبود آب، نابودی گیاهان، کاهش عمق آب های سطحی و... شود.

برای مقابله با این بحران می توانید گونه هایی از درخت را بکارید که به آب کمی نیاز دارند و اطراف آن را کاه، برگ و غیره برای تبخیر کندتر آب بریزید، همچنین کشاورزان لازم است محصولات زودرس و مقاوم در برابر کم آبی را پرورش دهند.

همچنین برای مقابله با خشکسالی بهتر از جنگل زدایی جلوگیری کنید و در کنار آبگیرها، درخت کاری کنید، باید بیش از پیش نسبت به ذخیره سازی و اصلاح الگوی مصرف آب اقدام کنید.

لازم است تا برای نظافت و تمیزکاری حیاط و پیاده رو جلوی منزل به جای شیلنگ آب از جارو استفاده کنید، کشاورزان و باغداران در بخش زراعی و باغی، باید گیاهان با نیاز آبی کم را جایگزین گیاهان با نیاز آبی زیاد کنند.

کشاورزانی که به شیوه نوین مزارع خود را آبیاری می کنند، لازم است در روزهای بارانی، آب پاش های خودکار مزارع را خاموش کنند، همچنین باید از روش های آبیاری جدید مانند آبیاری قطره ای استفاده کنند.

آب استفاده شده را تا آن جایی که ممکن است دور نریزید، مگر آنکه هیچ استفاده دیگری برای آن پیدا نکنید، از آب اضافی فاقد مواد شوینده می توانید برای آبیاری گیاهان موجود در منزل استفاده کنید.

زمانی از ماشین ظرف شویی و لباسشویی استفاده کنید که حتما ظرف و لباس به اندازه کافی جمع شده باشد و دستگاه ها با حداکثر ظرفیت خود کار کنند و از شیرهای فشار شکن و سر دوش هایی که کاهنده جریان آب هستند، استفاده کنید.

خشکسالی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز