تندگویان در نشست با دبیران سمن های جوانان خراسان جنوبی مطرح کرد:

سمن‌های جوانان به سمت مطالبه گری ملی بروند

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۹:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۶۴۹۵
سمن‌های جوانان به سمت مطالبه گری ملی بروند
معاون امور جوانان با تاکید بر کار ساختارمند در سمن ها گفت: سمن های جوانان اگر به سمت مطالبه گری ملی بروند و آن را به صورت ساختارمند مکتوب کنند، می توان این مطالبات را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کرد.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان در نشست صمیمی با دبیران سمن های جوانان خراسان جنوبی با انتقاد از روحیه مطالبه مالی برخی از سمن ها از نهاد های دولتی، گفت: بسیاری از این موضوعات هیچ سنخیتی با ماهیت کار داوطلبانه ندارد. در نمونه های خارجی هم ۹۰ درصد کشورهایی که ساختاری متناظر با ما دارند یعنی نهادی به عنوان ورزش و جوانان دارند در حوزه جوانان فقط به موضوع اوقات فراغت می پردازند و تمام فعالیت های تشکلی کاملا خارج از دولت است.

تندگویان افزود: ایجاد ساختار  قانونی و غیر دولتی کاری بود که با همه سختی هایی که وجود داشت انجام دادیم و حالا این مدل مطالبه گری برای اعتبارات از دولت باید تغییر اساسی پیدا کند و ساختار باید روی پای خود بیایستد.

او تصریح کرد: تشکیل مجمع ملی جوانان، اخذ پروانه فعالیت، شناسه دار شدن سمن ها و همه این اتفاقات خوب که پس از سال های زیادی افتاده، روزی همه تصور میکردند که فقط یک شعار و ادعاست ولی با همت و پیگیری این اتفاقات رقم خورد.

تندگویان اضافه کرد: سمنهای جوانان باید این جایگاه و ساختار قانونی خود را باور کنند و به دور از مطالبات صنفی در جهت حل مشکلات همه جوانان کشور فعالیت کنند.

او با تاکید بر ساماندهی و شفافیت مالی در سمن های جوانان اظهار داشت: به منظور شفافیت مالی و مبارزه با فساد و همچنین پاسخگویی به نهادهای نظارتی، همه سمن های جوانان باید گزارش عملکرد مالی خود را به ما ارائه کنند.

تندگویان همچنین اظهار کرد: ساختار سمن های جوانان باید تشکلهایی که فعال نیستند را حذف کند و همچنین در برخورد با سمن های متخلف زودتر از نهادهای نطارتی ورود کند و در این صورت است که اعتبار پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نمایندگان استان ها برای پیگیری مطالبات جوانان، اظهار داشت: سمن ها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی باید مطالبات هدفمند از نمایندگان داشته باشند و از این ظرفیت برای حل مشکلات همه جوانان استان خود بهره بگیرند.

تندگویان با تاکید بر کار ساختارمند در تشکل ها گفت: سمن ها اگر به سمت مطالبه گری ملی بروند و آن را به صورت ساختارمند مکتوب کنند، می توان این مطالبات را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کرد.

معاون امور جوانان همچنین با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده معاونت امور جوانان با تهاد های مختلف، گفت: سمن ها و در راس آن ها مجمع ملی جوانان باید توجه ویژه ای به تفاهمنامه های امضا شده داشته باشند و در جهت بهره گیری از مفاد این تفاهم نامه ها به نفع جوانان حرکت کنند هر کجا هم که به مشکل برخورد کردند با ما مکاتبه کنند.

او به موضوع بیمه سمن ها اشاره کرد و گفت: ما در این راستا وظایف و مکاتبات لازم را با نهادهای ذیربط انجام داده ایم اما از اینجا به بعد مجمع ملی جوانان به عنوان صنف سمن های جوانان باید به موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز