بلایی که خوابیدن با آرایش بر سرتان می‌آورد

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۲۱:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۶۵۰۵
بلایی که خوابیدن با آرایش بر سرتان می‌آورد
خوابیدن با آرایش آنقدرها که شاید به نظر برسد بی ضرر نیست. این کار علاوه بر اینکه باعث کثیف شدن رختخواب تان می شود، می تواند به ظاهرتان هم آسیب بزند. اگر به طور مرتب با آرایش بخوابید، ممکن است خودتان را در معرض خطرات جدی ای قرار دهید.

به گزارش برنا؛ در ادامه می خواهیم ببینیم خوابیدن با آرایش چه مضراتی دارد.

۱- منافذ پوست را مسدود می کند

بسیاری از محصولات آرایشی، به خصوص آن هایی که حاوی سیلیکون یا اکریلیک هستند، می توانند منافذ پوست را مسدود کنند. این مواد به درون منافذ پوست نفوذ می کنند و باعث می شوند باکتری ها و چربی طبیعی، درون منافذ باقی بمانند. ترکیب چربی، عرق، باکتری ها و سلول های مرده ی پوست ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ پوست شود. این امر می تواند در طول روز که آرایش به چهره دارید هم رخ دهد اما خوابیدن با آرایش احتمال آن را بیشتر می کند.

۲- باعث جوش می شود

اگر قبل از خواب آرایش تان را پاک نکنید، اکسیژن کمتری به پوست تان می رسد. مواد شیمیایی تحریک آمیز درون محصولات آرایشی هم مدت زمان بیشتری در تماس با پوست باقی می مانند. اگر شب ها به پوست تان استراحت ندهید، مواد شیمیایی مضر و کمبود اکسیژن ممکن است در نهایت منجر به بروز انواع جوش شود.

۳- ممکن است منجر به پیری زودرس شود

رنگ های مصنوعی و دیگر مواد درون محصولات آرایشی می توانند باعث واکنش های شیمیایی آسیب زننده شوند و به پیری پوست سرعت بخشند. پوست ما مانند یک سد حفاظتی در برابر محیط پیرامون مان عمل می کند و اگر کمک نکنیم که شب ها خود را «احیا» کند، از قدرت تدافعی آن کاسته می شود و ممکن است تغییرات ناخواسته ای در الگوهای ژنتیکی ما شکل بگیرد. استفاده از محصولات آرایشی می تواند امکان «نفوذ» رادیکال های آزاد به درون پوست را که در طول روز در معرض شان قرار داریم، فراهم کند.

۴- ممکن است باعث عفونت های چشمی شود و به مژه ها صدمه بزند

چشم پزشکان درباره ی استفاده از محصولات آرایشی حاوی فرمالدهید، فلزات سنگین و دیگر سموم هشدار می دهند. خوابیدن با وجود این سموم بر روی پوست می تواند منجر به تحریک شدن پوست و حتی ریزش مژه ها ظرف مدتی کوتاه شود. اگر ریمل تان را به طور مرتب پاک نکنید، این امر می تواند به التهاب و ورم ملتحمه چشم ها شود.

۵- لب هایتان ترک می خورد

در طول روز که رژ لب دارید، معمولاً تمام مدت دست نخورده باقی نمی ماند چون خوردن و آشامیدن رژلب را فوراً پاک می کند. اما در خواب رژلب فرصت کافی برای جذب رطوبت لب ها را دارد. اگر قبل از خوابیدن رژلب تان را پاک نکنید، احتمالاً صبح با لب های خشک و ترک خورده از خواب بیدار خواهید شد.

۶- ممکن است باعث چرب شدن موها و پوست شود

وقتی با آرایش می خوابید رختخواب تان و متعاقباً موها و پوست تان کثیف می شود. ممکن است رژلب یا برق لب تان به موهایتان بمالد و باعث چرب شدن و گره خوردن آن ها شود. پاک کردن صحیح آرایش پیش از خواب به ویژه برای کسانی مهم است که پوست چربی دارند، چون می تواند وضع را برایشان بدتر کند.

۷- پوست تان کدر می شود

خوابیدن با آرایش می تواند پوست را بی روح کند چون مواد آرایشی مدت زیادی روی پوست باقی می مانند. آلودگی های محیطی و دیگر سموم درون مواد آرایشی باقی می مانند و اگر شب ها به پوست تان استراحت ندهید، این امر ممکن است پوست را کدر و دچار چین و چروک کند.

اگر با آرایش خوابمان برد چه کنیم؟

آرایش چشم هایتان را با یک آرایش پاک کن بی بو که حاوی مواد آرامش بخش برای پوست باشد، پاک کنید.

چشم هایتان را با قطره چشم تسکین دهید.

با یک اسکراب خیلی ملایم یا روغن پاک کننده آرایش تان را به طور کامل پاک کنید و بقیه ی مراحل روتین همیشگی مراقبت از پوست تان را انجام دهید.

برای ترمیم لب هایتان از یک نرم کننده لب فوق غنی استفاده کنید و بگذارید ۲۴ ساعت روی لب هایتان باشد.

نظر شما