وزیر بهداشت خبر داد:

تائید واکسن ایرانی برکت و پاستور برای تزریق در فاز سوم بالینی به صورت داوطلبانه

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۱:۲۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۶۶۱۴
تائید واکسن ایرانی برکت و پاستور برای تزریق در فاز سوم بالینی  به صورت داوطلبانه
سعید نمکی از تائید واکسن ایرانی برکت و پاستور برای تزریق به صورت داوطلبانه خبر داد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در بیست و هشتمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح پروژه های حوزه سلامت استان گیلان گفت: امروز روز گلایه  نیست بلکه باید وحدت داشت. برخی عنوان کردند که ویروس کرونا دی ماه وارد کشور شده بود اما اعلام نشده است در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد و قبل از 23 بهمن ویروس آنفلوآنزا در کشور شیوع داشتو مطلقا ویروس کرونا نبود.

او با اشاره به روزهای سختی که گیلان برای مقابله با کووید19 گذراند، افزود: فرماندهان ما یکی یکی گرفتار کرونا شدند.

نمکی ادامه داد: مرحمت الهی شامل حالمان شده و از وارد کننده محصولاتی مانند ماسک و گان و... به تولید کننده تبدیل شدیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه خیلی از ابعاد ویروس ناشناخته است و کما اینکه در اوایل پاندمی  برخی دانشمندان از درمان آن سخن گفتند و آن را مشابه سارس و.. دانستند و مدعی شدند  ویروس به سمت خاموشی می رود اما اینگونه نشد و شاهد جهش های ویروس بودیم.

او با اشاره به ویروس انگلیسی گفت: اتفاقاتی در کشورهای اروپایی و آمریکا رخ داد که همه را به زانو درآورد اما در این سرزمین برنامه ریزی های خوبی انجام شد با اینکه روزی 350 هزار بیمار داشتیم از ورود 150 هراز نفر در بیمارستان ها جلوگیری شد و آن ها در خانه درمان پیدا کردند و همیشه در مراکز درمانی تخت خالی داشتیم و با مشکلی در این زمینه مواجه نشدیم.

نمکی تاکید کرد: ما در اوج تنگدستی زیرساخت ها را توسعه دادیم. به جز مرحمت الهی در این ایام چیزی را مشاهده نکردیم. 1400 پروژه، 14 هزار تخت در طول 14 ماه به نیت 14 معصوم در سال 1400 به پایان می رسد.

وزیر بهداشت افزود: 53 هزار نیرو به نیروهای درمانی اضافه شدند. آزمایشگاه های تشخیصی از دو آزمایشگاه به 360 مرکز رسید.

او با اشاره به وضعیت واکسن گفت: اتفاق خوب دیگری مانند واکسن رخ داد. غیر از مذاکرات برای واردات واکسن دانشمندان خود را هم صدا کردیم و به ساخت واکسن مبادرت کردیم آخرین گزارشات واکسن های داخلی را ملاحظه کردم.

نمکی با اشاره به تولید کنندگان واکسن کرونا در داخل کشور اظهار کرد: فاز یک و 2 واکسن پاستور و برکت با موفقیت سپری شد و فاز سوم نیز به خوبی پیش می رود. قرار بر این بود زمانی که فاز یک و 2 انسانی با موفقیت سپری شد فاز سوم را آغاز کنیم، همان کاری که کشورهایی از جمله چین، روسیه و هند انجام دادند که البته تزریق داوطلبانه خواهد بود.

وزیر بهداشت افزود: وعده داده بودم خرداد ماه واکسن ایرانی روی میز است و تا هفته دیگر تزریق آن البته به صورت داوطلبانه انجام می شود.

او بیان کرد: واکسن پاستور و برکت سالم ترین نوع واکسن ها است که یکی از ممتازترین واکسن های دنیا، واکسن مشترک ایران و کوبا است و سپس برکت و رازی تاثیرگذاری خوبی داشته اند.

نمکی در پایان گفت: جمعیت بالای 60 سال، بیماران صعب العلاج، سرطانی و خاص را واکسینه می کنیم. 85 درصد مرگ ها بالای 60 سال و بیماران زمینه ای بودند که با واکسیناسیون آنان جلوی مرگ 80 درصد مردم گرفته خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز