پس از جراحی آب مروارید باید از لنز استفاده کنیم؟

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۲:۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۶۶۵۳
پس از جراحی آب مروارید باید از لنز استفاده کنیم؟
عضو انجمن چشم پزشکی ایران، بر اهمیت استفاده از لنزهای مختلف برای بهبودی بینایی پس از عمل جراحی آب مروارید تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ سید جواد هاشمیان، عضو انجمن چشم پزشکی ایران در چهارمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران گفت: ‌در این همایش برنامه گروه قرنیه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سه جلسه برگزار می شود که اولین جلسه به بررسی آخرین پیشرفت ها و روش ها در زمینه تشخیص و درمان عیوب انکساری، دوربینی و نزدیک بینی، آستیگماتیسم در سنین مختلف و روش های موثر درمان و انتخاب بیمار و اینکه بهترین نتایج در چه بیمارانی حاصل می‌شود، با حضور اساتید صاحب تجربه اختصاص دارد.

این فوق تخصص قرنیه با بیان اینکه هر بخش توسط ۶ نفر از اساتید اداره می‌شود، ادامه داد: در جلسه دوم گروه قرنیه، انتخاب بیمارانی است که عیوب انکساری بالا دارند (بالای ۶ دیوپتر) چه در دوربینی و آستیگماتیسم و نزدیک بینی و بررسی چهار روش درمانی پی آرکی، فنتولیزیک، اسمایل و لنزهای داخل چشمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: انتخاب بیمار و مزایای هر روش درمانی و بهترین روش ها از نظر مطالعات بین المللی و داخلی مورد مطالعه قرار می گیرد.

به گفته هاشمیان، امروزه این روش های درمانی یکی از چالش های اصلی در دنیا محسوب می شود و بر همین اساس آخرین پیشرفت ها چه در زمینه تشخیص، درمان و انتخاب بیمار در این جلسات به بحث گذاشته می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: جلسه سوم گروه قرنیه، انتخاب لنزهای داخل چشمی است که امروزه در عمل آب مروارید به کار گرفته می‌شود و بیشتر تمرکز بحث بر درمان پیرچشمی همزمان با جراحی آب مروارید است و اینکه چه لنزهایی در چه بیمارانی بهترین اثر بخشی دارد و بیشترین خوشنودی بیمار را بعد از عمل با حداقل وابستگی به عینک ایجاد می کند.

او ادامه داد: در این بخش ما لنزهای چند کانونی با ساختارهای مختلفی که در دنیا به کار گرفته می‌شود را به بحث می گذاریم و از تجربه اساتید داخل و خارج استفاده می کنیم.

این فوق تخصص قرنیه افزود: امروزه یکی از چالش های اصلی در جراحی پیشرفته آب مروارید این است چه تکنیکی را در هنگام عمل در نظر می گیریم و چه لنزی را برای بیمار انتخاب می کنیم که بهترین نتایج از لحاظ دید دور و نزدیک و حداقل وابستگی به عینک را داشته باشند.

هاشمیان اظهار کرد: در کل موضوعات انتخاب شده در جلسات گروه قرنیه، مباحثی هستند که امروزه در همه مجامع چشم پزشکی مطرح است و مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین پیشرفت ها در مطالعات و تحقیقات در این موضوعات متمرکز است و وظیفه ما این است نتایج را به اطلاع عموم رسانده و در واقع چگونگی ارتقا خدمات بهداشتی را برای همگان در این همایش به بحث خواهیم گذاشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز