جولان باند کلاهبرداری میلیاردی در حوزه رمز ارزها

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۲:۳۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۶۶۷۱
جولان باند کلاهبرداری میلیاردی در حوزه رمز ارزها
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری 2 نفر از اعضای باند کلاهبرداری خبر داد و گفت: این افراد بصورت حرفه‌ای و ماهرانه در امر خرید و فروش رمز ارز دیجیتال فعالیت داشته و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ مهدی قاسمی، رییس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر گفت: با تلاش مأموران پلیس فتا 2 نفر از اعضای اصلی باندی که بصورت حرفه‌ای و ماهرانه در امر خرید و فروش رمز ارز دیجیتال فعالیت داشته و از چندین نفر در این خصوص کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

او بیان کرد: با توجه به ارجاع تعدادی پرونده با موضوع کلاهبرداری در قالب پرداخت سود به شکل رمز ارز، رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار تیم کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

 این مقام مسئول گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص گردید که مالباختگان از طریق اینستاگرام با متهمان آشنا شده و با مشاهده پُست‌های تبلیغات بارگزاری شده در صفحات آنها با وعده های سود سرشار و ارائه سیگنال های مطمئن سودآور خرید ارز خارجی، فریب خورده بودند.

رئیس پلیس فتا بوشهر افزود: در ادامه این ارتباط مجازی، این مجرمان سایبری با شگردهایی ماهرانه، رمز و آدرس کیف پول الکترونیک آنها را در اختیار گرفته و پس از اعطای سودهایی اندک در زمانی کوتاه، تمامی سرمایه‌های مالباختگان را به بهانه ضرر و زیان غیر قابل پیش‌بینی بازار بورس خارجی، از حساب‌های آنان برداشت و کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه و استفاده از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری و علیرغم استفاده از روش های پنهان‌ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهمان، شیوه و شگرد مجرمانه این افراد نیز محرز و با هماهنگی مقام محترم قضایی،2 نفر از اعضای اصلی این باند مجرمانه در عملیات‌های هماهنگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل که در مواجهه با مستندات موجود به جرایم ارتکابی خود معترف شدند.

سرهنگ قاسمی خاطر نشان کرد: با توجه به شگرد مجرمان دستگیر شده و تجهیزات هوشمند به دست آمده، تعیین میزان دقیق ارزش ریالی و وجوه حاصل از کلاهبرداری این افراد، نیازمند تحقیقات تکمیلی بوده و تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال از مجموع سرمایه های مالباختگان به آنان عودت شده است و اقدامات پلیسی و قضایی تا زمان روشن شدن تمامی زوایای پرونده و شناسایی همه مالباختگان ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس فتا استان بوشهر هوشیاری، آگاهی و اشراف اولیه کاربران را، مهمترین اصل در پیشگیری از کلاهبرداری برشمرده و به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات گسترده مرتبط با رمزارزها که عموماً در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان منتشر می شود را نخورند و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری یا فعالیت در حوزه رمز ارزها و بورس خارجی، حتماً اطلاعات فنی و حقوقی لازم را در این زمینه کسب کرده تا بتوانید از سرمایه خود محافظت کنند.

نظر شما