مجید فراهانی در جمع دبیران شورایاری منطقه ۱۵ مطرح کرد:

تعریف ۱۱۵ پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان در سطح محلات منطقه ۱۵

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۴:۳۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۶۷۶۴
تعریف ۱۱۵ پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان در سطح محلات منطقه ۱۵
ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای اسلامی شهر تهران از تعریف 115 پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد و 597 میلیون تومان در سطح محلات منطقه 15 خبر داد و گفت: این پروژه ها با متوسط پیشرفت فیزیکی 74 درصد است که باید تکمیل و به مردم تحویل داده شود .

به گزارش برنا؛ مجید فراهانی، ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از پروژه های توسعه محلی منطقه 15 و در جمع دبیران شورایاری گفت: مردم صاحبان اصلی شهر و کشور هستند، همان مردمی که فارغ از قومیت،زبان ،مذهب و دین بر پایه عشق و علاقه به ایران عزیز جنگ را اداره کردند، در برابر تحریم ها دوام آوردند و در دوران کرونا پشت و پناه هم بودند و هستند.

او افزود: مردمی که بر اساس قانون اساسی حق انتخاب دارند و محرم کشورند اما متاسفانه برخی مدیران این مردم راغریبه و نامحرم می دانند! امروز ما بیش از همیشه به فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت مردم برای ایران نیازمندیم، مشارکت مردم فقط به این معنا نیست که وقتی جنگ می‌شود، از مردم بخواهیم که به جبهه بروند؛ یا در زمان انتخابات از آن‌ها بخواهیم که پای صندوق‌ها بیایند و رأی دهند و بعد هم بگوییم دیگر بروید در خانه‌هایتان بنشینید، مشارکت مردم یعنی واگذاری امور به مردم، باید آنچه را که با رویکردهای تصدی گرایانه، انجام و اداره آن امور در طی سالها از مردم سلب شده و اکنون گران،بی کیفیت و ناکارآمد توسط شهرداری به شهروندان ارائه می شود را به مردم بازگردانیم.

فراهانی تصریح کرد: منابع و مصارف بودجه شهرداری را تک تک شهروندان تهرانی با پرداخت بهای خدمات و عوارض عمومی شهر یا عوارض پروانه ساختمانی تامین می کنند اما متاسفانه شاهد هستیم که سالها در روند تدوین بودجه شهرداری، این بودجه بر اساس نیازهای شهروندانی که منابع شهرداری را تامین می کنند تهیه و اجرایی نمی شد بلکه سلیقه مدیران شهرداری،نظر مشاور یا طرح اجرایی فلان پیمانکار بجای نظر مردم درباره بودجه تعیین کننده بود و تنها چیزی که ظاهرا اهمیتی ندارد نیاز و نظر شهروندی است که با پرداخت عوارض و بهای خدماتش چرخ مالیه شهرداری را می چرخاند!

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای منافع مردم و درمسیر اصلاح بودجه شهرداری که مردم آن را تامین می کنند؛ باید به سمت تعیین مصارف بودجه با اولویت و نظر مردم حرکت کنیم،تا«بودجه برای مردم» معنا پیدا کند. این روزها همه از اصلاح بودجه حرف می زنند و هر کسی به نظر خودش کارشناسی ترین نظر را می دهد،اما هیچ کدام از این افراد حاضر نیستند ببینند خواست و نظر مردم درباره بودجه چیست!

او ادامه داد: بودجه مال مردم هست و مردم باید درباره آن نظر بدهند؛ وقتی بر اساس قانون اساسی این مردم با رای و انتخاب خودشان اعضاء شورای شهر،نمایندگان مجلس ،رئیس جمهور و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را انتخاب می کنند؛ چرا نباید درباره بودجه منطقه و محله خودشان اظهار نظر بکنند و نظر بدهند؟

فراهانی بیان کرد: آیاحق انتخاب  سیاست گذاران و اداره کنندگان امور شهر و کشور سطحی بسیار بالاتر از مشارکت در تدوین و جهت بخشیدن به بودجه را ندارد؟ پس چرا شهروندان نمی توانند درباره بودجه کشور و شهر هم نیازها و اولویت های خود را بیان کنند؟ و با نظر آنها مصارف بودجه شهرداری و دولت اولویت بندی شود؟

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از ابتدای حضورم در شورا با همراهی  شما همکاران عزیز مساله بودجه ریزی مشارکتی را برای توجه به نظرات و نیازهای شهروندان در بودجه ریزی مورد توجه قرار دادم و تا امروز در شورای پنجم اقدامات در مسیر بودجه برای مردم اقداماتی انجام شده است.

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی از این اقدامات گفت: انتشار اطلاعات لایحه بودجه  و دسترسی عموم شهروندان به اطلاعات بودجه پیشنهادی، درخواست از شورایاران و شهروندان برای ارائه پیشنهادات در خصوص تبصره ها و بررسی پیشنهادات مردمی در کمیته بودجه و نظارت مالی، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بودجه ریزی در شهرداری برای شورایاران، الزام شهرداری به دعوت دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاری منطقه در جلسات تدوین بودجه منطقه، دعوت از رابط هیئت رئیسه و دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاری منطقه در جلسات بررسی بودجه کمیته بودجه و نظارت مالی شورا، اجرای پروژه های توسعه محلی در سطح محلات با نظر مشورتی شورایاران برای اولین بار در سال  1399 از آن جمله است.

فراهانی افزود: البته این موضوع هم مثل خیلی از مصوبات شورا در بدنه شهرداری با مقاومت هایی روبرو شده است و ما متاسفانه در بخشی از بدنه شهرداری شاهد مقاومت دربرابر عادی شدن این موضوع که با نظر شورایاران و مردم  پروژه اجرا کنند هستیم!

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: امروز  با مشارکت شما عزیزان در منطقه 15 ما شاهد تعریف 115 پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد و 597 میلیون تومان در سطح محلات منطقه  با متوسط پیشرفت فیزیکی 74 درصد هستیم که باید تکمیل و به مردم تحویل داده شود .

او ادامه داد: در دوره پنجم با همت و تلاش شهردار محترم جناب آقای محمدی انارکی ،معاونین،کارکنان و کارگران  در منطقه شاهد تملک  196 پ ثبتی  جهت احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار و احداث این بزرگراه و دسترسی های آن، مسقف کردن پایانه خاوران، احداث استخر افسریه، مجموعه ورزشی شهید عزیزی، احداث مجموعه ورزشی مظاهری با پیشرفت فیزیکی 90 %، احداث زیر گذر شورایاری، احداث بازارهای میوه و تره بار افسریه ، اتابک ، سروستان و ... ، احداث  باغچه حواس، احداث معابر مسگر آباد، احداث سردرب شهرک شهید بهشتی بوده ایم.

فراهانی تاکید کرد: این حق شما و حق همه مردم شهر هست که درباره بودجه اظهار نظر کنند و بودجه با نظر شما باید در محله هزینه بشود تا مشکلات محله حل شود.

او در پایان گفت: چه من در شورا باشم یا نباشم مهم این است که شما حق خودتان را درباره بودجه مطالبه کنید و نگذارید بودجه بدون نظر شورایاران و مردم محله صرفا توسط مدیران شهرداری و در پشت درهای بسته تعیین تکلیف شود، چرا که بودجه برای مردم است و مردمی که منابع بودجه را با پرداخت پول به شهرداری تامین می کنند باید درباره نحوه هزینه کرد بودجه اطلاع داشته باشند و محل هزینه بودجه در سطح محله با نظر آنها تعیین شود نه اینکه شهرداری هر جایی که پیمانکارش دوست داشت یا مدیرش دلش خواست را آسفالت کند، رنگ آمیزی کند و پول مردم را خرج کنند بدون اینکه مشکلی از مشکلات مردم حل بشود.امیدوارم در پرتو الطاف الهی و عنایات امام مهربانی و رحمت حضرت رضا(ع) شاهد پایان یافتن شرایط ناشی از فراگیری ویروس کرونا و آغاز دوباره تلاش برای زندگی  باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز