مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار خبر داد:

ثبت سومین شرکت تعاونی سهامی عام نزد سازمان بورس و اوراق بهادار

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۸:۴۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۷۰۰۲
ثبت سومین شرکت تعاونی سهامی عام نزد سازمان بورس و اوراق بهادار
علیرضا ناطقی از ثبت سومین شرکت تعاونی سهامی عام نزد سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش برنا؛ علیرضا ناطقی از ثبت شرکت پست پیشگامان بادپا (تعاونی سهامی عام) با شماره ثبت 11829 مورخ 21/01/1400 در فهرست شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان ناشر اوراق بهادار خبر داد.

او افزود: این شرکت تعاونی به عنوان سومین شرکت تعاونی سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس،  بعد از شرکت بیمه تعاون و خدمات فنی فولاد یزد (تعاونی سهامی عام) است و در نظر دارد نسبت به پذیرش و عرضه سهام خود در تابلوی اول فرابورس اقدام کند. 

ناطقی با اشاره به نقش اساسی شرکت های تعاونی نوع جدید و به خصوص شرکت های تعاونی سهامی عام خاطر نشان کرد: شرکت پست پیشگامان بادپا اولین شرکت تعاونی اپراتور پست غیردولتی دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارائه خدمات پستی در کشور است که در قالب شرکت تعاونی سهامی عام موفق به دریافت پروانه فعالیت کارور (اپراتور) پستی غیردولتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده است. 

مدیر کل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  این تعاونی همچنین در زمینه ایجاد بازار مجازی تولید و واردات و نصب و نگهداری دستگاه‌های فروش هوشمند  ATM فعالیت دارد و از مهمترین فعالیت‌های دیگر آن می‌توان به انجام مطالعات و ارائه طرح امور زیربنایی ISP و فیبرنوری و خدمات IT و ICT اشاره کرد. 

او افزود: ارائه تمام خدمات پستی در زمینه‌های فیزیکی، الکترونیکی، مالی و لجستیک با استفاده از فناوری های نوین اطلاعات، سرمایه گذاری داخلی و خارجی به عنوان هلدینگ در تمام موارد مرتبط با ارتباطات و فن، تامین و تجهیز نیروی انسانی برای اجرای خدمات پستی و حمل و نقل، تجارت الکترونیک و تجارت سیار و پرداخت و دریافت اینترنتی و فر‌یندهای چهارگانه قبول، جمع آوری، رهسپاری و توزیع با استفاده از فن‌آوریهای نوین اطلاعات از دیگر فعالیت های آن است.  

ناطقی تاکید کرد:  این شرکت تعاونی قصد دارد درشرکت های دانش بنیان، نوآور و استارت‌آپ ها در حوزه تخصصی پست و لجستیک و زنجیره تامین فراگیر و همچنین کارآفرینی و شتابدهی کسب و کارهای نو و کارآفرینانه در بخش تعاون نیز سرمایه گذاری و فعالیت مستمر داشته باشد.

شرکت پست پیشگامان بادپا (تعاونی سهامی عام) با سرمایه ای بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال موفق شده است تعداد 115 نفر را  بطور مستقیم و بیش از 3 هزار نفر  را بطور غیرمستقیم مشغول به کار کند.

نظر شما