به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری انجام شد؛

رکاب زنی دانش آموزان جنوب تهران در حمایت از حمل و نقل پاک

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۹:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۷۶۲۸
رکاب زنی دانش آموزان جنوب تهران در حمایت از حمل و نقل پاک
جمعی از دانش آموزان منطقه 19 به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری و در حمایت از حمل و نقل پاک به رکاب زنی در شهرک ترافیک این منطقه می پردازند.

به گزارش برنا؛ علیرضا مرآتی، معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه گفت: همایش دوچرخه سواری از ساعت 10 تا 12 روز چهارشنبه 12 خرداد با شرکت 100 نفر از دانش آموزان و با حضور دوچرخه سواران حرفه ای و دوستداران محیط زیست در محوطه شهرک ترافیک منطقه برگزار خواهد شد.

او هدف از این برنامه را تشویق و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک حمل و نقل عمومی درون شهری پاک، ایمن و مفرح دانست و افزود: در همین راستا نیز ضمن برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در دو بخش تعادلی برای دانش آموزان و سرعت ویژه دوچرخه سواران همراه با اهدای جوایز به 20 نفر از شرکت کنندگان، مسابقه نقاشی پاک با موضوع دوچرخه و هوای پاک برگزار و از بهترین آثار تقدیر خواهد شد.

مرآتی در بخش دیگری از برگزاری کلاس های آموزشی دوچرخه سواری به صورت آنلاین خبر داد و گفت: این کلاس ها امکان فراگیری نکات ایمنی استفاده از دوچرخه، نقش آن در حمل و نقل پاک و تجهیزات ضروری مورد استفاده در دوچرخه سواری را برای مخاطبان ایجاد می کند.

به گفته او از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار شهروند این منطقه از کلاس های آنلاین دوچرخه سواری بهره مند شده اند ضمن اینکه آموزش های عملی دوچرخه سواری نیز روزانه ویژه گروه های سنی 8 سال به بالا در شهرک آموزش ترافیک این منطقه برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه آموزش های عملی دوچرخه سواری به صورت تریال، BMX و شهری ارائه می شود خاطرنشان کرد: بخش دیگری از  آموزش ها با موضوع استفاده از دوچرخه و حمل و نقل ایمن از طریق تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی در قالب فیلم، تصاویر و پوسترهای آموزشی صورت می گیرد.

نظر شما