آیا نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۱:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۹۶۸
آیا نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟
عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان توضیحاتی درباره واکسیناسیون کرونا میان نوزادان ارائه داد.

به گزارش برنا؛ حسین معصومی اصل، عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان درباره واکسیناسیون کرونا در میان نوزادان اظهارداشت: واکسیناسیون نوزادان هنوز در جهان توصیه نشده و در کشورهای دنیا برای افراد زیر 18 سال هم چندان این موضوع صورت نگرفته است.

او افزود: کارزار واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورهای جهان با اولویت گروه های آسیب پذیر و پرخطر آغاز شده و در حال حاضر واکسیناسیون کودکان در دستور کار دولت ها قرار ندارد. اما به گفته متخصصان و کارشناسان، نیل به هدف مصونیت جمعی مستلزم واکسیناسیون کودکان نیز در گام های بعدی مبارزه با بحران شیوع کرونا است.

عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان ادامه داد: احتمال بروز عوارض ناشی از تزریق واکسن بر روی کودکان وجود دارد و این موضوع به صورت تحقیقاتی پس از واکسیناسیون کرونا میان همه بزرگسالان مد نظر قرار خواهد گرفت.

دکتر حسین معصومی اصل ادامه داد: کرونا به طور کلی جامعه بزرگسالان و گروه های پر خطر را درگیر کرده و تعداد اندکی از مبتلایان به کرونا در جهان از میان کودکان و نوزادان بوده اند.

او خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کرونا در کشور ما مشابه سایر کشورها از اقشار پرخطر با رده سنی بالا آغاز شده و پس از آن گروه های پر ریسک واکسینه خواهند شد.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما