بهره‌مندی ۱۳۸ بیمار غیرایرانی از خدمات درمانی بیمارستان نورافشار

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۰:۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۸۱۶۱
بهره‌مندی ۱۳۸ بیمار غیرایرانی از خدمات درمانی بیمارستان نورافشار
رئیس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر از بهره‌مندی ۱۳۸ بیمار غیرایرانی از خدمات متنوع گردشگری درمانی از جمله بستری، تصویربرداری، پاتولوژی، فیزیوتراپی و آزمایشگاه در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش برنا؛ بهمن سبحانی گفت: این بیماران که از اتباع کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان هستند، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون برای انجام درمان به ایران سفر کرده اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۰ نفر از این بیماران از خدمات بستری، ۳۵ نفر از خدمات تصویربرداری، دو نفر از خدمات پاتولوژی، ۲۴ نفر از خدمات فیزیوتراپی و ۳۷ از خدمات آزمایشگاهی استفاده کردند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تعرفه‌ های توریسم درمانی نیز بر اساس تعرفه‌ های وزارت بهداشت انجام و عملی می‌ شود و این بیمارستان هم در حوزه جمعیت هلال احمر، به کشورهای دچار مشکل و جنگ ‌زده و هم به بیمارانی که از خارج کشور به سیستم ‌های خصوصی آورده می ‌شوند، خدمات توریسم درمانی و توریسم سلامت ارائه می ‌دهد.

سبحانی توضیح داد: بیمارستان نورافشار از معدود نمونه‌ های موجود در منطقه است که با نگاه چند رشته‌ ای خدمات فوق تخصصی ارتوپدی، روماتولوژی، نورولوژی و توانبخشی کودکان را با حضور پزشکان مجرب و با سابقه کشور ارائه می کند و با استفاده از تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی به ارزیابی، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماری های عضلانی اسکلتی کودکان، درمان مشکلات مفصل و بیماری ‌های التهابی، ارزیابی وضعیت تراکم استخوان کودکان، جراحی ارتوپدی کودکان، جراحی اعصاب کودکان، روانپزشکی کودکان و توانبخشی کودکان معلول جسمی و حرکتی می پردازند.

توریسم درمانی یا مسافرت درمانی، مسافرت به دیگر کشورها برای قرار گرفتن تحت عمل جراحی، انواع مراقبت های پزشکی و دندانپزشکی و عمل های زیبایی است. این اصطلاح برای نخستین بار توسط آژانس های مسافرتی و رسانه ها با مشاهده جوامعی که رشد سریعی در جلب جهانگردان و به ویژه مسافران متقاضی معالجه و درمان داشتند، عمومیت یافت و در حال رشد است.

توریسم درمانی، صرفاً ارائه خدمات پزشکی نیست بلکه بر این منطق استوار است که معالجات پزشکی در کنار استراحت و فراغت از یک مسافرت خارجی می تواند به تسریع بهبود و سلامت افراد انسانی مساعدت کند.

بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر بزرگترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه در تهران است که در این بیمارستان فوق تخصصی،  خدمات تشخیصی، خدمات درمانی پلی کلینیکی، اطفال، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، ارولوژی، طب سوزنی، پزشکی ورزشی، گوش و حلق و بینی، زنان نیز انجام و ارائه می شود و این بیمارستان دارای بخش های مراقبت های ویژه، خدمات توانبخشی، آب درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی، ارتز و پروتز و بخش های بستری نیز است.

همچنین در این بیمارستان خیریه خدمات بسته های نوین بازتوانی برای جانبازان و معلولان دارای مشکلات عضلانی اسکلتی مانند آرتروز، مشکلات ستون فقرات، پارکینسونی، ام اسی و بیماران و معلولان دارای سکته مغزی در دستور کار پزشکان قرار دارد که در این بسته های نوین بازتوانی، خدمات بازتوانی قلبی، بیماری های عروق محیطی، ریوی، بیماران قطع عضو و بازتوانی به جانبازان و معلولین مراجعه کننده ارائه می شود.

نظر شما