واکنش معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران به ایجاد هاله سیاه بر فراز آسمان تهران

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۱:۳۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۸۲۱۵
واکنش معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران به ایجاد هاله سیاه بر فراز آسمان تهران
زهره عبادتی با اشاره به ایجاد هاله سیاه بر فراز آسمان تهران و آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران گفت: خوشبختانه چون ارتفاع آتش سوزی در سطح بالاتری است امیدواریم مقداری قدرت پخش آن بیشتر باشد و احتمال می دهیم این هاله سیاه آنقدر در فضا نماند.

به گزارش برنا؛ زهره عبادتی؛ معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره ایجاد هاله سیاه در آسمان تهران گفت: شاخص آلودگی هوا طی 24 ساعت گذشته تا ساعت 11  در رنج قابل قبول قرار دارد.

او افزود: مقداری شاخص آلودگی هوا در باقرشهر افزایش پیدا کرده که می تواند علاوه بر آتش سوزی بحث ترافیکی هم این شرایط را ایجاد کرده باشد. خوشبختانه شاخص آلودگی هوا در شهر ری در رنج قابل قبول است. هر اتفاقات این دستی بر کاهش کیفیت هوا قطعا اثر می گذارد.

عبادتی تصریح کرد: فعلا داده های لحظه ای را مرتب پایش می کنیم در باقر شهر افزایش آلودگی داریم و رصد می کنیم.

به گفته او به هر حال آتش سوزی پالایشگاه بر کیفیت هوا اثر خواهد داشت.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران ادامه داد: خوشبختانه چون ارتفاع آتش سوزی در سطح بالاتری است امیدواریم مقدار قدرت پخش آن بیشتر باشد و احتمال می دهیم این هاله سیاه آنقدر در فضا نماند.

او افزود: شانسی که داریم در فصلی هستیم که با پدیده وارونگی مواجه نیستیم و گرنه نگرانی بیشتر می شد ولی معمولا در این شرایط حرکت هوا و ... را داریم انتظار داریم دود ناشی از آتش سوزی مقداری زودتر رفع شود.

عبادتی در پاسخ به این سوال که آیا هاله سیاه بر فراز آسمان تهران از بین می رود یا چند روز ادامه خواهد داشت؟ گفت: بعید می دانم این لایه ادامه داشته باشد که البته به شرایط جوی مرتبط است و اگر باد داشته باشیم از بین می رود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در خصوص آخرین وضعیت وجود ازون در تهران تاکید کرد: ازون متاثر از افزایش دما است. شاخص ازون را چک کردیم. طی 24 ساعت گذشته افزایش خاصی نداشتیم ولی چون ازون متاثر از دمای هوا است باید منتظر باشیم چه اتفاقی رخ می دهد.

نظر شما