کشف دارویی جدید برای مهار کرونا

۱۴۰۰/۰۳/۱۶ - ۱۹:۴۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۸۸۹۵
کشف دارویی جدید برای مهار کرونا
دانشمندان آمریکایی با ساخت دارویی توانستند موش‌های آزمایشی مبتلا به ویروس کرونا را درمان کنند.

به گزارش برنا؛ محققان دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا داروی جدیدی را تولید کردند که پاسخ ایمنی ذاتی بدن را برای مقابله با ویروس فعال می‌کند. این دارو دیابزی (diABZI) نام دارد و نتایج آزمایش نشان داده است که از علائم شدید انواع جهش‌های کرونا جلوگیری می‌کند و مانع انتقال آن می‌شود.

در موش‌های آزمایشگاهی تحت درمان با diABZI نشان داده شد که میزان  ویروس کرونا در ریه‌ها و سوراخ‌های بینی آن‌ها بطور قابل توجهی کاهش یافته و تولید سیتوکین افزایش داشته است.

«سارا چری»، محقق اصلی این پروژه، توضیح داد: تعداد کمی از دارو‌ها به عنوان مسدودکننده عفونت کووید ۱۹ شناخته شده اند. فعال سازی یک پاسخ ایمنی زودهنگام از نظر درمانی با یک دز، یک شیوه امیدوارکننده برای کنترل ویروس، از جمله گونه B ۱۳۵۱ آفریقای جنوبی است.

این محقق افزود: تولید و توسعه ضدویروس‌های مؤثر برای کنترل عفونت و بیماری کروناویروس بسیار ضروری است مخصوصاً اینکه گونه‌های خطرناک این ویروس همچنان در حال ظهور هستند.

این گروه آمریکایی اعلام کردند که یکی از دلایل تشخیص ویروس کرونا، پنهان شدن این ویروس است. به همین دلیل تشخیص بیماری و پاسخ اولیه سیستم ایمنی بدن با تاخیر انجام می‌شود.

آزمایشات روی موش‌های آلوده به کووید ۱۹ نشان داد که diABZI با فعال کردن مولکول STING به طور بالقوه مانع عفونت کووید ۱۹ از جمله گونه B ۱۳۵۱ می‌شود.

 

نظر شما