اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۹:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۹۳۲۷
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

برنا بررسی می کند؛

سرنوشت نامعلوم مهدهای کودک در سال ۱۴۰۰/ بالاخره تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت به کجا رسید؟

مقام معظم رهبری تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را یکی از الزامات برای آموزش کودکان در مهدهای کودک دانستند و بر این اساس قرار شد تا مهدهای کودک زیر نظر وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان سازمان ملی تعلیم و تربیت به فعالیت بپردازند حال بعد از گذشت چندین ماه از این دستور روند اقدامات جای تامل و بررسی دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران مطرح کرد:

ارجاع پرونده های عاملین آتش سوزی به مراجع قضایی/ ۲۵ هکتار از اراضی استان تهران از ابتدای سال طعمه حریق شدند/ هشدار برای نابودی برخی گونه های گیاهی

فرهاد زندی گفت: تاکنون در مراتع و جنگل‌های استان تهران در مجموع حدود 25 هکتار و 11 مورد حریق اتفاق افتاده است که عمده گونه‌های گیاهی در این اقدام تحت آسیب قرار گرفته اند.

مصدومیت 3 نفر در پرواز پراید در بزرگراه آزادگان

راننده پراید اول پس از آنکه نتوانست خودروی خود را کنترل نماید با پراید دیگری نیز تصادف و هر دو با هم وارد فضای سبز بزرگراه آزادگان شدند .

آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وجود افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق پایتخت طی امروز (۱۷ خرداد ماه)، تداوم و برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا در پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

واکسن فایزر برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله تایید شد

سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس، تزریق واکسن کرونای شرکت آمریکایی «فایزر» و شرکت آلمانی «بایون تک» را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله در انگلیس تایید کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خبر داد:

بروز رسانی مرکز عملیات اضطراری شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از توسعه و بروزآوری زیرساخت انتقال منابع تصویری (سوئیچینگ) مرکز عملیات اضطراری(EOC) شهر تهران خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:

الکترونیکی شدن خدمات سلامت اجتناب ناپذیر است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: خدمات الکترونیک سلامت یکی از نیازهای قطعی نظام سلامت محسوب می‌شود و بر خلاف نگاه‌های اولیه که این خدمات را غیرضروری می‌دانستند، در حال حاضر الکترونیکی شدن خدمات سلامت و به خصوص اجرای نسخه نویسی الکترونیک اجتناب ناپذیر است.

شرکت بیمه بدون کروکی پلیس خسارت را پرداخت می‌کند؟

سرهنگ احسان موُمنی گفت: هنگام تصادف رانندگان بدون دریافت کروکی از پلیس راهنمایی و رانندگی به اتفاق یکدیگر به مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه فرد مقصر حادثه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.

امروز آخرین‌مهلت ثبت‌نام در آزمون فلوشیپ

مهلت ثبت‌نام در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۰ امروز ۱۷ خردادماه به پایان می رسد.

یک کارشناس حوزه آموزش:

دانش آموزان طی یکسال و نیم اخیر انزوا را تجربه کرده‌اند/ مهارت آموزی می‌تواند اولویت آموزش کشور باشد

سعید تقی آبادی با اشاره به تاثیر کرونا بر روند تعاملات اجتماعی و تحرکات دانش آموزان و ضمن تاکید بر استفاده از تعطیلات تابستانی گفت: دانش آموزان می توانند در شرایط زرد کرونایی در ورزش‌های تیمی شرکت کنند البته این ورزش‌ها منوط به مهار کرونا است برخی از این ورزش‌ها می‌تواند وزن دانش آموزان را کنترل کرده و آنها را از انزوا نجات دهد.

روانشناس و مشاور خانواده تشریح کرد:

آشنایی با نشانه‌های هشدار دهنده خیانت عاطفی/ ارتباط پیامکی هم خیانت محسوب می‌شود/ راه حل ترمیم روابط آسیب‌دیده چیست؟

محمدرضا احمدی گفت: اگر فردی گمان کند انرژی عاطفی فرد مقابلش محدود شده یا اگر همسرش افکار و احساسات صمیمی‌اش را با شخص دیگری تقسیم می‌کند، در این صورت احتمالا خیانت عاطفی شکل گرفته است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی:

اگر کرونا ادامه پیدا کند 400 میلیارد تومان به موزه‌ها خسارت وارد می‌شود/ درباره نحوه فعالیت موزه‌ها تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

محمدرضا کارگر گفت: همه موزه‌ها باید به مخاطبین خود خدمات رفاهی ارائه دهند یعنی در اطراف موزه خود کافی شاپ، رستوران، محلی برای بازی بچه‌ها و... درنظر بگیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

بدون آموزش، اسلحه به محیط‌بانان دادیم/ سالانه ۱۱ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا می‌میرند/ وزیر اطلاعات اعلام کرد کاوه مدنی جاسوس نیست

عیسی کلانتری با اشاره به آخرین وضعیت محیط زیست کشور، گفت: التماس کردیم به جای مصرف مازوت یک ساعت و نیم خاموشی به مردم دهیم. سالانه ۱۱هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در کشور ما می میرند. ما را به ترک فعل و تعطیلی کارگاه ها محکوم می کنند اما باید در این زمینه به قوه قضاییه پاسخ گو باشیم.

محدودیت‌های سفر تا چه زمانی ادامه دارد؟

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: میزان سفرهای هموطنان نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته (سال ۹۸ و ۹۹) کاهش چشمگیری داشته و مردم نهایت همکاری را در رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند.

در جاده کوثر-سرچم رخ داد؛

تصادف فجیع اتوبوس 30 کشته و زخمی برجای گذاشت

تصاف یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک دستگاه کامیون در جاده کوثر- سرچم در استان اردبیل روز دوشنبه موجب جان باختن یک نفر و مصدوم شدن 30 نفر دیگر شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

صدور ۳ مورد قرار مجرمیت برای عنابستانی

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور گفت: قرار مجرمیت برای این نماینده صادر شده، علی اصغر عنابستانی طبق کیفرخواست در سه مورد مجرم شناخته شده و ما نیز از مسیر قانون به جد موضوع را دنبال می‌کنیم.

در پاکستان رخ داد:

تصادف فجیع دو قطار مسافربری/ دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند

تصادف دو قطار مسافربری در جنوب پاکستان حداقل ۳۰ کشته و بیش از ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته چه زمان برگزار می‌شود؟

اطلاعیه درخصوص تاریخ ثبت ‌نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 منتشر شد.

نظر شما