محسن هاشمی در سیصدمین جلسه شورای شهر تهران:

مردم نقش تعیین کننده و حساس در جمهوری اسلامی دارند

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۰۹:۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۹۶۵۹
مردم نقش تعیین کننده و حساس در جمهوری اسلامی دارند
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود آنکه رهبرانقلاب در سخنرانی سالگرد امام، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سیصدمین جلسه شورا گفت: ده روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است و امیداوریم فضای بخش قابل توجهی از جامعه که تاکنون عدم مشارکت درانتخابات است، تغییر کند.

او ادامه داد: یکی از عوامل نا امید کردن مردم از صندوقهای رای، احساس عدم تاثیر و سخن گفتن از بالا به پایین برخی مسئولان و نهادهای نظارتی است، عملکرد تبعیض آمیز صداوسیما نیز این احساس را در مردم تشدید می کند.امیدواریم در روزهای آینده با تغییر رویکرد ها شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم باشیم.

هاشمی افزود: با وجود آنکه رهبرانقلاب در سخنرانی سالگرد امام، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب در گلایه و انتقاد از فضای ایجاد شده علیه کاندیداهای ردصلاحیت شده و تصریح برجبران توسط دستگاههای مسئول نیز با بی تفاوتی مخاطبان این انتقاد و مطالبه رهبری مواجه شده است و شاهد هیچگونه اقدام وجبران مسئولانه ای نبودیم.

محسن هاشمی افزود: عبور از توصیه ها، مطالبات و دستورات وسیاستهای ابلاغی رهبرانقلاب توسط دستگاهها ومسئولان مدعی ولایتمداری پذیرفته نیست و افکارعمومی انتظار دارد نهادهایی که افراد و شخصیتها را با عنوان عدم التزام به ولایت فقیه ردصلاحیت می کنند خود به ولایت فقیه ملتزم باشند.

او ادامه داد: از صداوسیما نیز که نقش پررنگی در فضای سرد و عدم مشارکت جویانه فعلی در انتخابات دارد، انتظار می رود در ده روز باقیمانده در عملکرد خود تجدید نظر کند و حداقل تا انتخابات فضای چندصدایی را  در رسانه ملی حاکم کند.

نظر شما