حسن خلیل آبادی در مراسم بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۲۰:

فضاهای رها شده در شهر در دوره پنجم مدیریت شهری به فضای کارآمد تبدیل شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۲:۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۰۳۷۱
فضاهای رها شده در شهر در دوره پنجم مدیریت شهری به فضای کارآمد تبدیل شد
حسن خلیل آبادی در مراسم بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه 20: از اقدامات دوره پنجم مدیریت شهری این بود که فضاهای رها شده در شهر را تبدیل به فضای کارامد کرد. ما در این دوره بنا را بر پروژه های بزرگ نگذاشتیم بلکه خواستیم پروژه ها در عمق محلات پر جمعیت انجام شود.

به گزارش برنا؛ مراسم بهره برداری از 120 پروژه مدیریت شهری منطقه 20 با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران ، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، افشار شهردار منطقه 20 ، علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و جمع کثیری از شهروندان محلات شهر ری در مرکز تفریحی ری لند برگزار شد.

حسن خلیل آبادی در این مراسم گفت:  از اقدامات دوره پنجم مدیریت شهری این بود که  فضاهای رها شده در شهر را تبدیل به فضای کارامد کرد. ما در این دوره بنا را بر پروژه های بزرگ نگذاشتیم بلکه  خواستیم پروژه ها در عمق محلات پر جمعیت انجام شود.

او ادامه داد: بعضی بر ما خرده می گیرند که شما چه کار کردید در حالی که باید گفت کار کردن فقط ساختن پل و تونل برای تردد خودروها نیست. امروز در دنیا توسعه شهر بر اساس انسان محوری است که انسان ها چطور در شهر راحت تردد می کنند یا فضاهای انسانی چقدر برای تفریح و گردش مردم مناسب است. اینکه فردی بنشیند در خودرو و جولان دهد این مدیریت شهری مربوط به  قرن گذشته است و  در قرن حاضر تلاش شده برای مردم فضای مناسب زیستی تهیه شود.

خلیل آبادی گفت: وقتی در محلات منطقه 17 بازدید می کردیم در همان پروژه های کوچک مقیاس شاهد بودیم کوچه های بن بست اطراف امام زاده حسن حتی جدول کاری هم نشده بود و مشخص بود شهردار ها مدت ها به آنجا سر نزده بودند اما امروز این کوچه ها همه جدول کاری شده ، خانه هایی که تخریب شده بودند به پاتوق های محله ای تبدیل شدند این ها فراموش شدگان شهر بودند که ما سعی کردیم در برنامه های مدیریت شهری به آنها بپردازیم.

خلیل آبادی در ادامه افزود: این پروژه ها در شرایطی اجرا شده است که قیمت ها سرسام اور افزایش پیدا کرده و در خیلی از پروژه های شهرداری، پیمانکاران پروژه ها را رها می کنند و حتی حاضرند سرمایه تضمینی را نیز به شهرداری ببخشند تا بیش از این متضرر نشوند. ولی با این وجود ما پروژه ها را اجرا کردیم .همین میدانگاه شمسه کمتر از یکسال پیش کلنگش را  زدیم، 5 هزار متر با معماری فاخر ایرانی اسلامی در مقابل بقعه شیخ صدوق و برج طغرل کار خیلی سختی بود ولی انجام شد تا در اختیار مردم خوب محله شیخ صدوق قرار گیرد.

او افزود: مرکز تفریحی "ری لند" نیز از مکان هایی بود که نمونه اجرای طرح تهران بیدار است. در این جا شهرداری ریالی هزینه نکرده و با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است مرکزی که برای اجرای طرح زیست شبانه طراحی شده و امیدواریم با رخت بر بست بیماری منحوس کرونا که جهان را غافلگیر کرده و نیز رفع تحریم ها بتواند کارکرد اصلی خود را اجرا کند.

رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران  افزود: دولت و شهرداری در شرایط تحریم و کرونایی خدمات را به مردن ارائه می دهند و منصفانه این است که اگر می خواهیم مقایسه ای انجام دهیم هر دوره را با پارامتر های خود قیاس کنیم نه آنکه یک دوره 4 ساله را با سه دوره مقایسه کنیم.

خلیل آبادی در ادامه افزود:  جا دارد از همه عزیزان و مسئولان که در این شرایط چراغ خاموش  به کارشان ادامه دادند و این پروژه ها را به سرانجام رساندند تشکر کنم و ما تا آخرین روز کاری شورا و شهرداری به کار و فعالیت و خدمت به مردم ادامه خواهیم داد.

خلیل آبادی در پایان افزود: در بحت توسعه ، شهر ری اینجا مغفول  و ناشناخته مانده و ما مردم تهران و ایران هنوز به عظمت این شهر تاریخی پی نبردیم و  امیدواریم هم ما مردم و مسئولین ملی و محله ای به این شهر بزرگ و تاریخی که  لایق تبدیل شدن به یک  مقصد گردشگری زیبا است توجه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز