آیا کودکان بدون ماسک ایمن هستند؟

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۱۷:۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۰۷۵۷
آیا کودکان بدون ماسک ایمن هستند؟
​ماسک زدن برای کودکان نوپا کار بسیار سختی است زیرا یا بلافاصله آن را برمی دارند یا اصلا از آن نمی توانند استفاده کنند، اما این سوال وجود دارد که کودکان نوپا در صورت عدم استفاده از ماسک علیه ویروس کرونا چقدر ایمن هستند؟

به گزارش برنا؛ براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، ماسک نباید برای کودکان زیر 2 سال استفاده شود حتی برای هر فرد دارای مشکل تنفسی یا اینکه بیهوش یا ناتوان است یا اینکه نمی تواند بدون کمک ماسک را از روی صورت بردارد.

چرا نوزادان نباید ماسک بزنند؟

مجاری تنفسی کودکان کوچکتر است، بنابراین تنفس با ماسک برای آنها سخت تر می شود. استفاده از ماسک برای نوزاد حتی می تواند خطر خفگی را افزایش دهد. استفاده ماسک برای کودکان نوپا و نوزادان می تواند دسترسی به هوا را برای آنها دشوار کند و استفاده از یک ماسک شل هم از آنها علیه ویروس کرونا محافظتی نخواهد کرد.

از آنجا که آنها خود قادر به ماسک زدن نیستند حتی این کار می تواند منجر به خفگی شان شود. این گروه به احتمال زیاد هنگام استفاده از ماسک مدام ماسک خود را برمی دارند یا اینکه صورت خود را بیشتر لمس می کنند که این کارها ایمن نیست، همچنین هنوز هیچ ماسک N95 برای کودکان نوپا تایید نشده است.

از آنجا که بچه نمی توانند ماسک بزنند بهتر است از بردن آنها به مکان های شلوغ خودداری کنید، اما در صورتی که انجام این کار همیشه برایتان مقدور نیست در ادامه برخی از اقدامات احتیاطی برای ایمن نگه داشتن کودک مطرح شده است.

کودک خود را بپوشانید

در صورت کوچک  بودن فرزندتان وی را در مکان های شلوغ در آغوش خود بگیرید و صورت وی را سمت خود و نزدیک بدن خود نگه دارید.

کودک را با صندلی ماشین حمل کنید

اگرچه حمل کودک با صندلی ماشین سنگین و سخت است، اما این پوشش می تواند برای محافظت از وی مفید باشد.

کودک را داخل کالسکه قرار دهید

تقریبا همه والدین روکش پلاستیکی باران و آفتابگیر برای کالسکه فرزند خود دارند، بنابراین هنگام بیرون رفتن از آنها استفاده کنید.

سایبان کالسکه را پایین بگذارید

در صورت نداشتن پوشش در کالسکه یا حتی فراموش کردن آوردن پوشش برای محافظت از فرزند خود پایین آوردن سایبان کالسکه بهتر از هر چیزی است.

بچه های زیر 2 سال چه نوع ماسکی باید بزنند؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند کودکان تا 2 سال باید از ماسکی استفاده کنند (در صورت وجود) که به طور خاص شامل این دستورالعمل ها باشد و به طور کامل راحت کناره صورت را پوشش دهد.

– با بند یا حلقه گوش محکم شده است

– شامل چندین لایه پارچه است

– تنفس را بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر می کند

– قابل شستشو و خشک شدن بدون آسیب دیدن و تغییر شکل است

نکته

استفاده از ماسک برای کودکان نوپا دشوار است، بنابراین با اجازه دادن به آنها برای انتخاب یکی برای خودشان یا نقاشی روی آنها می توانید این  روند را آسان تر کنید، همچنین می توانید ماسک را برای همراهی با کودک خود شما هم استفاده کنید تا در قالب یک تیم کودک را تشویق به ا ستفاده از آن کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز