کلهری در مراسم افتتاح سه پروژه پسماند خشک منطقه ۵:

کاهش ۱۰۰۰ تن پسماند خشک با طرح‌های ابتکاری

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۴:۲۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۲۱۳۷
کاهش ۱۰۰۰ تن پسماند خشک با طرح‌های ابتکاری
مراسم افتتاح سه پروژه پسماند خشک در منطقه 5 با حضور صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و محمود کلهری شهردار منطقه 5 برگزار شد.

به گزارش برنا؛ محمود کلهری، شهردارمنطقه ۵ تهران در مراسم افتتاحیه این سه طرح درباره طرح های تشویقی پسماند گفت: در حوزه‌ پسماند و تفکیک از مبدأ و طرح کاپ اقدامات بسیاری را شاهد بودیم و منطقه ۵ با همکاری و همفکری سازمان پسماند این سه طرح را آماده بهره برداری کردند.

کلهری درباره مشارکت مردم گفت: اجرای فعالیت‌هایی که به مشارکت و حضور بیشتر مردم نیاز دارد، هرچه بیشتر مورد استقبال مردم قرار گیرد موجب میزان فعالیت بیشتر خواهد شد. درطرح‌های سبزماند، قلم ماند و کارواش هم هر سه به این منظور بودند و در هرسه نقطه‌ی منطقه هم بحث تنوع حائز اهمیت بود که شهروندان با تحویل پسماند‌های خشک خود بتوانند خدمات رایگان دریافت کنند.

او در توضیح چگونگی فعالیت این طرح‌ گفت: در طرح قلم ماند با تحویل پسماند، قلم و دفتر دریافت می‌کنند و در طرح سبز ماند، هم با تحویل پسماند خشک، نهال و درختچه دریافت می‌کنند و  در بحث کارواش، با دریافت پسماند خشک خودروی شهروندان به صورت رایگان شسته می‌شود و در این بحث‌ها هرچه مردم بیش‌تر مشتاق باشند،در نقاط بیشتری این فعالیت انجام خواهد شد.

او افزود: این طرح‌ها قطعا در محیط زیست تاثیر مثبت دارد. فعالیت‌هایی که در حوزه پسماند داشتیم باعث شده که حداقل ۱۰۰۰ تن کاهش پسماند داشته باشیم و طبیعتا به همین میزان در محیط زیست تاثیر مثبت دارد.

کلهری در پایان تصریح کرد: از مردم باید تشکر کرد که همراهی و همفکری داشتند. طرح‌های قلم ماند و کارواش طرح‌های ابتکاری منطقه بود که برای اولین بار اجرا شد و اگر هم شهروندان انتقادی داشتند قابل پذیرش و قابل تامل است.

 

نظر شما