معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده و بازگشایی مدارس با همکاری وزارت بهداشت/ فعالیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت/ جذب ۱۶۵۰سفیر مراقب بهداشت در سال گذشته

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۰۹:۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۲۳۲۰
برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده و بازگشایی مدارس با همکاری وزارت بهداشت/ فعالیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت/ جذب ۱۶۵۰سفیر مراقب بهداشت در سال گذشته
مهرزاد حمیدی با بیان اینکه هزار و 1650مراقب بهداشت را در سال گذشته جذب شدند گفت: برای سال تحصیلی آینده و بازگشایی مدارس با همکاری وزارت بهداشت برنامه ریزی صورت گرفته است که تصمیمات لازم در این باره اتخاذ خواهد شد.

به گزارش برنا؛ مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت باحضور معاونان و مدیران کل وزارت آموزش وپرورش و بهداشت ، صبح امروز برگزار شد.

مهرزاد حمیدی، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشحالم که امروز زمینه ارایه گزارشات فعالیت‌ها از زمان شیوع کرونا با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت آغاز شد.امروز در ایام دهه کرامت و روز دختر بر خودم واجب میدانم که این روز را به دختران و مدافعان سلامت تبریک عرض میکنم.

او افزود: نحوه آموزش و نوع زبان کودکان موثر است تا بتوانند همسالان خود را آموزش دهند. بایدجنبش ارزشمند سفیران سلامت در ارتباط با ابلاغ و رساندن آموزه‌های سلامت در کشور مدون و در تاریخ ثبت شود.

حمیدی بیان کرد: 300 هزار اثر محصول فرهنگی و آموزشی ارزش دارد تا در بخش‌های مختلف نقاشی، دلنوشته و آثار فرهنگی به صورت مجلد چاپ شود ما آمادگی داریم با همکاری وزارت بهداشت این آثار مستند شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال گذشته اقدامات خاصی را در حوزه بهداشت و سلامت دانش‌آموزان انجام دادیم در همین سالن اخیرا موافقت نامه ای بین 2 وزارت خانه مبادله شد و این موضوع وسعت گرفت یکی از محورهای همکاری این موافقت نامه ایجاد رشته بهداشت مدارس در مراکز آموزشی بود تا بتوانیم از فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هزار و1650مراقب بهداشت را در سال گذشته جذب شدند گفت: کتاب بهداشت و سلامت در پایه دوازدهم تدوین شده و تمام دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند یکی از دروس مورد امتحانی آنها  بهداشت و سلامت است.

حمیدی بیان کرد: بیش از یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت فعال داریم و در شبکه شاد کانال‌های مختلفی را در حوزه بهداشت راه اندازی کردیم که محتوای ارزشمندی آماده شده است تا بارگذاری شود. کانال بهداشت، تغذیه و سبک زندگی سالم، آموزش منابع انسانی حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، کنترل وزن و چاقی از جمله کانال‌های ایجاد شده در شاد است.

او از تاکید بر آموزش خانواده‌ها در بحث خود مراقبتی کرونا در شبکه شاد خبر داد و افزود: درباره توانمندسازی والدین نیز فعالیت‌های ویژه ای صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری امتحانات را نیز با کمک وزارت بهداشت داشتیم؛ افرادی که دغدغه دارند باید سالن‌های برگزاری امتحانات را ببینند از همکاری سازمان یافته وزارت بهداشت باید در این راستا تشکر کرد.

حمیدی در پایان نیز تصریح کرد: برای برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده و بازگشایی مدارس با همکاری وزارت بهداشت صورت گرفته است که تصمیمات لازم در این باره اتخاذ خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز