مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

تدوین پروتکل‌های جدید برای حضور دانش آموزان در مدارس/ واکسیناسیون کادر آموزش از اوایل مرداد۱۴۰۰/ تدوین پروتکل‌های ویژه برای مبتلایان به بیماری زمینه‌ای

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۰۵:۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۲۶۲۴
تدوین پروتکل‌های جدید برای حضور دانش آموزان در مدارس/ واکسیناسیون کادر آموزش از اوایل مرداد۱۴۰۰/ تدوین پروتکل‌های ویژه برای مبتلایان به  بیماری زمینه‌ای
محمد محسن بیگی درباره روند برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی 1400-1401گفت: برنامه‌ریزی‌های متعدد بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری سال تحصیلی جدید انجام شده است.

به گزارش برنا؛ بر اساس اخبار  از سوی وزارت بهداشت و تصمیم‌گیران امر واکسیناسیون کادر آموزش  برای آموزش و پرورش و وزارت علوم در فصل تابستان انجام می‌شود. با این تفاسیر سال تحصیلی 1400-1401 به شکل حضوری برگزاری می‌شود. از سوی دیگر بر اساس گفته‌های پزشکان و  متخصصان امر کودکان و نوجوانان ناقلان قهاری هستند و نحوه حضور آنها در مدارس نیازمند تدوین پروتکل‌های ویژه است. علیرضا زالی، عضو ستاد مقابله با کرونای استان تهران  درباره ابتلای کودکان به کرونا گفت: « ۷۷ درصد کودکان بستری شده به دلیل کرونا بیماری زمینه‌ای دارند و‌ کودکان پخش کننده ویروس هستند بازگشایی مدارس باید به گونه‌ای باشد تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه‌های مختلف لحاظ شود در بازگشایی مدارس تهران باید تردد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد. زیرا وضعیت آن نگران کننده است.»

تدوین پروتکل های جدید برای حضور دانش آموزان در مدارس

محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار برنا گفت: برنامه‌ریزی‌های متعدد بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری سال تحصیلی جدید به شکل حضور انجام شده است.

 او افزود: روند برگزاری کلاس‌های حضوری و کم و کیف اجرای پروتکل‌های درمانی در کارگروه تشکیل شده بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش مورد بررسی و در این کارگروه آخرین وضعیت بیماری مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون کادر آموزش برای سال تحصیلی جدید افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است معلمان، کادر مدرسه و رانندگان سرویس‌های مدارس تحت واکسیناسیون قرار بگیرند. بی‌شک در وضعیت موجود واکسیناسیون کادر آموزش انجام و برای محیط مدرسه  پروتکل‌ها لحاظ می‌شود تا نگرانی از برگزاری سال تحصیلی جدید به شکل حضوری وجود نداشته باشد.

نگرانی برای برگزاری کلاس‌های حضوری دانش آموزان وجود ندارد

او با بیان اینکه تاکنون براساس بررسی‌های دانشمندان جهان واکسنی برای مصونیت دانش آموزان کشف نشد است، تصریح کرد: جای نگرانی با تدوین پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کلاس‌های حضوری دانش آموزان وجود ندارد.

واکسیناسیون کادر آموزش از اوایل مهر1400

او درباره کم  و کیف واکسیناسیون معلمان و کادر آموزش تا مهر 1400 تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت از اوایل مرداد واکسیناسیون کادر آموزش انجام می‌شود. از سوی دیگر معلمان و کادر آموزش یک ماه قبل از بازگشایی مدارس فاز دوم واکسن کرونا را به شکل کامل دریافت می‌کنند البته در کنار آن افرادی که به شکل غیرمستقیم با مدرسه سروکار دارند همچون رانندگان سرویس در صورت در اختیار داشتن شرایط تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

//انتهای پیام: 3

نوع واکسن کرونا برای کادر آموزش مشخص نیست

 مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره نوع واکسن تزریقی برای کادر درمان نیز تاکید کرد: در این زمینه اطلاعاتی در دست نیست و این مقوله جزو اختیارات وزارت بهداشت و درمان قرار دارد. 

محسن بیگی افزود: هنوز نوع واکسن قابل پیش بینی نیست، چون هر واکسن که در چرخه مصرف باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تدوین پروتکل‌های ویژه برای مبتلایان به بیماری زمینه‌ای

محسن بیگی درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها برای دانش آموزان مبتلا به بیماری زمینه‌ای نیز ادامه داد: دانش آموزان و کادر آموزشی مبتلا به بیماری زمینه‌ای از سال گذشته در پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد مقابله با کرونا به شکل ویژه مورد توجه قرار گرفته‌اند. همچنین در پروتکل‌های سالجاری هم مبتلایان به بیماری زمینه‌ای مورد توجه هستند.

 او درباره روند برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی 1400-1401تاکید کرد: هنوز تمامی اقدامات بر اساس بازگشایی مدارس است، اما میزان، نحوه و شرایط آن طراحی نشده  و تحت بررسی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز