استاندار تهران عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت حامیان سلامت جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۲:۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۳۰۵۶
استفاده از ظرفیت حامیان سلامت جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات
استاندار تهران گفت: بعد از گذشت چندین سال بیمارستان فیروزآبادی ری با ۳۰۰ تخت جدید و توسعه ای آماده افتتاح است که روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران با اشاره به طرح حامیان سلامت گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در انتخابات کشور به عهده هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است و این عزیزان در طرح حامیان بهداشت وظیفه نظارت بر پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را عهده دار هستند.

استاندار تهران سپس تصریح کرد: نزدیک به ۷ هزار شعبه اخذ رای در استان تهران داریم که در هر شعبه یک نماینده از عوامل هلال احمر مستقر می شود و تعدادی هم به عنوان ذخیره پیش بینی شده اند تا در صورت بروز مشکل در اولین فرصت جایگزین شوند.

محسنی بندپی در خصوص بیمارستان فیروزآبادی ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال بیمارستان فیروزآبادی ری با ۳۰۰ تخت جدید و توسعه ای آماده افتتاح است که روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

او تصریح کرد:  کار فیزیکی بیمارستان ملارد هم به اتمام رسیده و فقط تجهیز آن مانده و نیروی انسانی این بیمارستان هم  بر اساس آزمون استخدامی مشخص شده و با تامین تجهیزات، در تیرماه شاهد افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بیمارستان ملارد خواهیم بود.

استاندار تهران همچنین گفت: در این جلسه مصوب شد که فقط ناظرین کاندیداهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند.

محسنی بندپی اظهار کرد: حدود ۹۴۶ هزار واکسن در مراکز ۷۵ گانه استان تزریق شده است و منتظریم واکسن های وارداتی که خریداری شده در اولین فرصت تحویل بگیریم تا واکسیناسیون تداوم پیدا کند.

او با اشاره به اخذ مجوز تزریق اضطراری واکسن برکت گفت: با این مجوز نسبت به واکسیناسیون تولید داخل در اولین فرصت اقدام خواهیم کرد تا روند واکسیناسیون بر اساس گروه سنی که هم ستاد ملی کرونا مصوب کرده و هم توصیه سازمان جهانی بهداشت است تداوم پیدا کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در آستانه چهار انتخابات در استان تهران هستیم و با توجه به اینکه  انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات ملی است، در این جلسه مصوب شد فقط ناظرین کاندیداهای ریاست جمهوری در شعب حضور پیدا کنند.

محسنی بندپی عنوان کرد: در مورد سه انتخاب دیگر که جنبه محلی دارد و از آنجا که در هر شعبه ۲۵ عوامل اجرای، نظارتی و انتظامی حضور دارند و به اندازه کافی شاهد تراکم جمعیت هستیم، این اختیار را به عوامل اجرایی و نظارتی شهرستان ها دادیم که در جلسه ای توجیهی با کاندیدای شورای شهر، خبرگان رهبری و مجلس مذاکره کنند تا با اعتماد به عوامل اجرایی و نظارتی از معرفی نماینده برای حضور در شعب اخذ رأی خودداری کنند که این اقدام باعث می شود تا از ازدحام در شعب جلوگیری شده و سلامت رای دهندگان و عوامل شعبه و ناظرین به خطر نیفتد.

نظر شما