دبیرکل مجمع ملی جوانان:

اعلام آمادگی همکاری مجمع ملی جوانان با مجلس شورای اسلامی/ کمیسیون‌های مجمع می‌توانند به عنوان کمیته ذیل فراکسیون‌های مجلس قرار گیرند/ دیدار با رئیس مجلس در تیرماه

۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۵:۴۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۳۲۳۶
راشد پرستار گفت: در جلسه با حوزه ریاست مجلس اعلام کردیم که این آمادگی را داریم تا اتاق فکر و گروه‌های مشورتی برای کمک به بهبود فرایندها و محتوای راهبردی مجلس شورای اسلامی ایجاد کنیم تا حضور و همکاری جوانان در مجلس گسترش پیدا کند.

به گزارش برنا؛ راشد پرستار، دبیرکل مجمع ملی جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به دیدار این مجمع با مجلس شورای اسلامی گفت: روز دوشنبه 24 خردادماه نشست هم اندیشی و تبادل نظر مجمع ملی جوانان با حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

او افزود: مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در این جلسه تاکید کرد که مجلس می‌تواند فرصت‌های مختلفی از جمله برگزاری سلسله مسابقات دانشجویی در حوزه پارلمانی برای ارائه دیدگاه‌های اعضای مجمع ملی جوانان فراهم کند ضمن اینکه ایشان اعلام کرد مجلس با ظرفیت سیاست گذاری خود آماده این است که جوانان نخبه در تهیه هرچه بهتر و عملیاتی شدن قوانین با آن همکاری لازم را داشته باشند.

پرستار از آمادگی مجمع ملی برای ایجاد اتاق فکر در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این جلسه از طرف مجمع ملی جوانان بیان کردیم که آمادگی داریم اتاق فکر و گروه‌های مشورتی جوانان برای کمک به بهبود فرایندها و محتوای راهبردی مجلس شورای اسلامی ایجاد کنیم تا حضور و همکاری جوانان در مجلس گسترش پیدا کند.

دبیرکل تشکل‌های جوانان ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی مجمع ملی می‌توانند به عنوان بازوان مشورتی مجلس شورای اسلامی باشند. این کمیسیون‌ها می‌توانند در قالب کمیته‌های تخصصی ذیل کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس قرار گرفته و با ارائه طرح‌های تیپ خلاقانه علمی و همچنین از بُعد راهبردی به احصاء نظام مسائل استانی و در بعد نظارتی و قانونگذاری به نمایندگان مجلس کمک کرده و اثرگذار باشد. 

او عنوان کرد: مجمع ملی تشکل‌های جوانان می‌تواند بر ارتقاء ظرفیت‌های حکمرانی مجلس شورای اسلامی کمک کند چرا که سرآمدان حوزه اجتماعی در این مجمع مشغول به فعالیت هستند.

پرستار به عمده مسائلی که در این جلسه مطرح شد اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه‌های پارلمانی برای تصمیم گیری درست نمایندگان مجلس، حضور اعضای کمیسیون‌های مجلس در بین جوانان و دانشجویان، همکاری جوانان با مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه، همکاری با معاونت نظارت نهادی، مردمی و میدانی و کمک به ارتقاء ظرفیت‌های حکمرانی مجلس از مهمترین مباحثی بود که در این نشست برای همکاری طرفین مطرح شد.

دبیرکل تشکل‌های جوانان از برگزاری جلسه با رئیس مجلس پیرامون مباحث تخصیص بودجه به مجمع ملی خبر داد و بیان کرد: انشالله در تیر ماه سال جاری با آقای قالیباف، رئیس مجلس  شورای اسلامی نشستی درخصوص مسائل مجمع ملی جوانان خواهیم داشت.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز