در صحن شورا صورت گرفت:

بررسی نامه های اعتراضی فرمانداری به مصوبات شورا

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۴:۵۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۳۲۷۸
بررسی نامه های اعتراضی فرمانداری به مصوبات شورا
اعضای شورای شهر تهران سه نامه فرماندار تهران درباره مصوبات شورای شهر را بررسی کردند.

به گزارش برنا؛  در جریان بررسی نامه فرماندار تهران مربوط به الزام شهرداری تهران به ایمن سازی پل ها عابر پیاده محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل گزارش خود را ارائه داد. علیحانی گفت: در مورد مصوبه ایمن سازی عبور شهروندان از پل های عابر پیاده فرمانداری موردی را مطرح کرده بود که این موضوع در متن بند یک مصوبه قید شده و پیشنهاد فرماندار تامین شده است. لذا کمیسیون عمران و حمل و نقل بر مصوبه شورا اصرار دارد. در ادامه اصرار بر نظر شورا به رای گذاشته شد و با 11 رای موافق به تصویب شد.

همچنین زهرا نژاد بهرام در مورد نامه فرماندار درباره مصوبه چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان نظر کمیسیون معماری و شهرسازی ار اعلام کرد و گفت: در یکی از اهداف مصوبه ما به موضوع مشارکت مدنی و اشتغال سالمندان اشاره کرده ایم.  نظر هیات تطبیق این است که اشتغال از وظایف شهرداری نیست از همین روز با قبول این موضوع کمیسیون عبارت اجتماع پذیری سالمندان را پیشنهاد می دهد.

رسولی در  مخالفت با این پیشنهاد گفت: در مخالفت با عبارت اجتماع پذیری باید بگویم  این عبارت برای افرادی به کار برده می شود که به نحوی دچار بزه اجتماعی شدند و دوره بازپروری و محکومیت را طی کردند و جامعه با حضور افراد در عرصه فعالیت اجتماعی با رویکرد منفی و حذفی برخورد می کند. اما این نیت متوجه سالمندان است . این عبارت مناسبی نیست و پیشنهاد تغییر آن به کمک به ایجاد بستر ایفای نقش اجتماعی سالمندان را میدهم.

در ادامه پیشنهاد رسولی به رای گذاشته شد و با 14 رای موافق به  تصویب رسید.

در ادامه نژاد بهرام درباره نامه فرمانداری درباره مصوبه ساماندهی وضعیت استقرار مراکز خدمات پزشکی در محدوده شهر تهران گفت: هیات تطبیق اجرای این مصوبه را نیازمند تائید سازمان های محیط زیست و دامپزشکی دانسته است. نظر کمیسیون بر این است که ما تکالیفی را برای این سامان ها مشخص نکردیم که تائیدیه بگیریم. ما برای شهرداری الزامات مشخص کردیم لذا این اعتراض را نمی پذیریم چون ارتباطی ندارد.

در ادامه نوری درباره این نامه فرمانداری گفت:آنچه در مصوبه بحث و به تصویب رسیده شهرداری را مکلف کرده است تا با همکاری دستگاه های  ذی ربط دستور العمل و ضوابط تعیین کند. فرمانداری مصوبه را تصویب کرده فقط گفته سازمان محیط زیست آن را تائید کنند . ما نیازی به تائید سازمان محیط زیست ودامپزشکی نداریم ، بنابراین بر مصوبه شورا تاکید کنیم.

در ادامه حجت نظری در مخالفت با نظر کمیسیون گفت: اگر ما بر مصوبه خود اصرار کنیم مصوبه به هیات حل اختلاف می رود و معلوم نیست سرنوشت مصوبه چه خواهد شد. به نظرم همکاران بپذیرند که جمله ای را اضافه کنیم تا هدف هیات تطبیق تامین شود و به حل اختلاف نرود.

نوری در پاسخ گفت: بند یک به موضوع همکاری شهرداری با سازمان ها تاکید کرده آنچه که فرمانداری گفته عمل شده است. ایراد فرمانداری وجاهتی ندارد. دغدغه فرمانداری را در بند یک آوردیم.

در ادامه الهام فخاری گفت: هر چه مسیری را انتخاب کنیم که این مصوبه به نتیجه برسد بهتر است با پیشنهاد آقای نظری موافق هستم.

نظری ادامه داد: اگر بر مصوبه شورا اصرار کنید به هیات تطبیق نمی رود بلکه به شورای حل اختلاف می رود.

نژاد بهرام هم گفت: در نامه فرمانداری ضمن تائید کلیات مصوبه نوشته اجرای مصوبه در صورت تائید سازمان دامپزشکی و محیط زیست بلامانع است. ما می گوییم تکلیفی ایجاد نکردیم نیازی به تائید نیست.

نظری پیشنهاد داد: اکر معتقدید که این نامه فرمانداری اعتراض نیست موضوع را از دستور خارج کنید و رئیس شورا نامه بنویسد که ما توصیه شما را می پذیریم. اما اگر اعتراض تلقی می کنیم نامه بزنیم که نظر شما تامین شده است.

در نهایت هاشمی گفت: در نامه ای ارسالی می نویسم این تغییر را در جهت رفع سو تفاهم شما انجام می دهیم. این موضوع را مجدد در هیات تطبیق بررسی کنید و اگر به نتیجه نرسیدید نظر خود را واضح اعلام کنید. در ادامه این موضوع به رای گذاشته شد و با 14 موافق به تصویب رسید.

نظر شما