نایب رئیس ستاد مرکزی جبهه اصلاحات تاکید کرد:

جناح رقیب گفته بود شهرداری تهران باتلاق اصلاح طلبان است/ هیچ یک از اعضای شورای دوره پنجم به دنبال بافتن کلاهی از نمد شهرداری برای خود نبوده‌اند/ ۱۲۸ هکتار از باغات تهران در دوره‌های گذشته از بین رفت/شهرداران ما هوس پاستور نشینی نکردند

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۹:۵۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۳۳۲۱
جناح رقیب گفته بود شهرداری تهران باتلاق اصلاح طلبان است/ هیچ یک از اعضای شورای دوره پنجم به دنبال بافتن کلاهی از نمد شهرداری برای خود نبوده‌اند/ ۱۲۸ هکتار از باغات تهران در دوره‌های گذشته از بین رفت/شهرداران ما هوس پاستور نشینی نکردند
عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش تحویل و تحول شهردار تهران گفت: بی تردید هیچ یک از اعضای شورای دوره پنجم به دنبال بافتن کلاهی از نمد شهرداری برای خود نبوده اند همچنین در این چهار سال در مقایسه با ۱۴ سال پیش از دوره پنجم به صورت متوسط سهم مناطق کم برخوردار در اعتبارات سالیانه شهرداری ۶۳ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش برنا؛ سید حسن رسولی نایب رئیس ستاد مرکزی جبهه اصلاحات در نشست خبری امروز سه شنبه در تشریح برنامه های مصوب جبهه اصلاحات برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: جبهه اصلاحات ایران از ماه ها قبل برای حضور موثر و فعال در عرصه انتخابات شورا و ریاست جمهوری تمهیدات لازم را پیش بینی و به اجرا درآورده است. علاوه بر این دو انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در تهران نیز برگزار می شود که در انتخابات مجلس آقای محجوب کاندیدای مورد حمایت جبهه اصلاحات است.

 

گزارش به مردم در خصوص کارنامه شورای پنجم

او افزود: طراحی و نهایی کردن اداره شهر در دوره ششم بر مبنای رویکردهای اصلاح طلبانه انجام شده و در این دوره نیز در حوزه برنامه ریزی اقدامات قابل توجهی انجام شده است. 

نایب رئیس ستاد مرکزی جبهه اصلاحات تاکید کرد: اولین مصوبه شورای شهر تهران در دوره پنجم این بود که شهردار وقت موظف شد در کمتر از ۱۰۰ روز گزارشی ارائه کند تا نشان دهد شهرداری پس از ۱۴ سال که در اختیار جریان اصولگرا بوده است را بر اساس شاخص ها در چه وضعیتی تحویل گرفته می شود و همچنین صورت وضعیت فصل مشترک این دو دوره را تهیه کند.

رسولی تاکید کرد: خوشبختانه این کار انجام شد و گزارش مورد نظر در صحن شورا ارائه شد. هدف شورای پنجم از این اقدام این بود که بر اساس شاخص ها و مقیاس های کمی تعیین کنید که از ابتدای دوره که در شهریور ماه سال ۹۶ کار اصلاح طلبان در شورای شهر آغاز شد از جهات مختلف شهرداری و شورا را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم. 

او گفت: ماموریت های پنجگانه در حوزه شهرسازی و معماری و همین طور در حوزه حمل و نقل و ترافیک و حوزه مالیه و اقتصاد شهری باید مشخص می شد در چه وضعیتی قرار گرفته است. این سند وضع موجود آن زمان را مشخص می کرد که امروز نیز قابل دسترس و استفاده عموم مردم است

 

اصلاح طلبان برنامه خود برای دوره ششم شورا را ارائه کرده اند

رسولی با بیان اینکه در دوره پنجم شورا برخاسته از دو برنامه توسعه شهر تهران برنامه ای طراحی و تحت عنوان برنامه سوم توسعه شهر تهران به تصویب رسید، افزود: امروز سال دوم برنامه در حال اجراست. شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برای اداره شهر به ویژه در دوره ششم شورا برنامه ای را ارائه کرده است.

 

بی سابقه ترین رکود شهرداری در دوره پنجم/ کاهش 42 درصدی درآمدهای شهرداری

نایب رئیس جبهه اصلاحات با اشاره به اینکه در پایان دوره پنجم و آغاز دوره ششم حناچی شهردار فعلی تهران گزارش تحویل و تحول را به تفکیک حوزه های ماموریت و شاخص هایی که در دوره پنجم، شهر را تحویل گرفته ایم در جلسه علنی ارائه کرده است، تصریح کرد: برای تحقق برنامه ها در داخل و بیرون شهرداری با چالش های جدی مواجه بودیم و با بی سابقه ترین دوره رکود درآمدهای شهرداری مواجه شدیم.

رسولی ادامه داد: به شکلی که ۶۳ درصد صدور پروانه ها کاهش پیدا کرد و در مجموع ۴۲ درصد درآمدهای شهرداری کاهش پیدا کرد.

 

جناح رقیب گفته بود شهرداری تهران باتلاق اصلاح طلبان است

او افزود: بحران کرونا نیز به وقوع پیوست و پیش از تحریم ها نیز یکی از چهره های شاخص جناح رقیب گفته بود شهرداری تهران به باتلاق اصلاح طلبان تبدیل خواهد شد. این صحبت برخاسته از آنچه که برای ما به یادگار گذاشته بودند گذاره ای محتمل بود که تحریم و کرونا نیز به آن اضافه شد.

 

128 هکتار از باغات تهران از بین رفت

او با بیان اینکه در گزارش آقای نجفی به عنوان شهردار وقت نشان داده شد که در ۱۴ سال قبل شهرداری تهران به عنوان نردبان جناح رقیب برای رسیدن به پاستور مورد استفاده قرار گرفته و شهر از طریق شهر فروشی اداره می شد گفت: در همین راستا ۱۲۸ هکتار از بهترین باغات تهران از بین رفت. در حالیکه در نقطه مقابل ما ۳۰ باغ تهران را احیا کردیم. ما به مردم قول دادیم شهر را انسان محور اداره کنیم.

به گفته رسولی، در حوزه منابع انسانی و حمل و نقل و ترافیک اقدامات موثری انجام شد و ایستگاه های مترو در این دوره معادل ۳۰ درصد طول تاریخ مترو تجهیز شد. 

 

شهرداران ما هوس پاستور نشینی نکردند

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از خدمات دوره پنجم کوتاه کردن کمپین های ریاست جمهوری از دست اندازی به امکانات شهرداری که حق الناس محسوب می شد بوده است. شهرداران ما هوس پاستورنشینی نکردند و هیچ یک از ما ۲۱ نفر به جز خدمت دنبال مسیر دیگری نبودیم.

 

افزایش 63 درصدی اعتبارات مناطق کم برخوردار در دوره چهارساله اصلاح طلبان

رسولی با بیان اینکه بر مبنای این اسناد برنامه ای برای اداره شهر در دوره ششم برخاسته از رویکرد اصلاح طلبانه و تداوم ریل جلوگیری از شهر فروشی و حرکت به سمت انسان محوری تهیه شد، تاکید کرد: در این چهار سال در مقایسه با ۱۴ سال پیش از دوره پنجم به صورت متوسط سهم مناطق کم برخوردار در اعتبارات سالیانه شهرداری ۶۳ درصد افزایش پیدا کرد.

 

ائتلاف اصلاح طلبان سرلیست ندارد

نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران در پاسخ به سوالی در خصوص نداشتن سرلیست در لیست جمهور گفت: فرآیند و روش تنظیم لیست در دوره ششم از منظر جبهه اصلاح طلبان با ادوار گذشته از جهات مختلف متفاوت است و وجه تمایزهای آشکاری دارد. 

او ادامه داد: برای هر جریان سیاسی در هر انتخاباتی رسیدن به نامزد و یا نامزدها و لیست واحد امر بسیار مهمی بود. در ادوار گذشته برای رسیدن به این منظور مبتنی بر تصویری که از مدیریت شهری داشتیم شاخص هایی را تعریف می کردیم و متخصصین و صاحب نظران را برای ثبت نام تشویق می کردیم و پس از این مرحله فراخوان می دادیم و اطلاعات را دسته بندی می کردیم. سپس کارگروهی شاخص ها را انطباق می دادند تا در نهایت لیستی تهیه شود. همانند دوره قبل که لیست تهیه و سرلیستی تعیین می شد، اما در این دوره با توجه به مطالبه جدی نسل دوم و سوم بدنه اصلاح طلبی در این مسیر طرحی را دوستان جوان پیشنهاد کردند تحت عنوان سامانه رای گیری مقدماتی که بر اساس این طرح بر خلاف دوره های قبل که افرادی برای لیست با خرد جمعی تعیین می شد در این مرحله این فاز مهم به بدنه اصلاح طلبان سپرده شد و بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند و حسب فرآیندی که با ۴۸ ساعت تاخیر از سیستم به دست آمد برای اعضای مجمع ناشناخته بود، چرا که این بار از پایین به بالا افراد انتخاب شده بودند.

نایب رئیس جبهه اصلاحات افزود: شش نفر از این افراد از همکاران وی در شورا بودند و در لیست به خانم ها نسبت به شورای پنجم یک خانم اضافه شد و بحث جوان گرایی مطرح شد تا جوانی و تجربه هر دو مورد استفاده قرار گیرند. جوانترین فرد ۳۰ سال و مسن ترین فرد ۵۸ سال و متوسط سن لیست ۴۳ سال است که در مقایسه با تمام لیست های جناح رقیب، عدالت جنسیتی و تحول نسلی در لیست جمهور بهتر رعایت شده است.

رسولی با اشاره به تحصیلات تکمیلی اعضای لیست جمهور گفت: ۳۲ درصد دکتری، ۲۰ درصد دارای مدرک کارشناسی هستند، تفاوت دیگر این لیست این است که قول و قرار گذاشتیم که شش نفری که از دوره پنجم در لیست هستند ۱۵ نفر به آنها اضافه شود و عامدا به سمت این رفتیم که سرلیست نگذاریم. در حقیقت باید به سمتی حرکت کنیم که افراد مشهورتر مثل این شش نفر از حوزه نفوذ و تجربه شان استفاده شود تا ۱۵ نفری که به لیست اضافه شدند و عمدتا جوان هستند پا به پای این شش نفر حرکت کنند. لذا در این دوره به معنای ادوار گذشته دارای سرلیست نیست.

 

بعید می دانم آقای خاتمی مانند دوره گذشته از لیستی حمایت کنند

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت رئیس دولت اصلاحات از لیست جمهور، گفت: تا جایی که اطلاع دارم آقای خاتمی اعلام کرده اند از تصمیم مجمع اصلاح طلبان تبعیت می کنند اما مثل دوره گذشته بعید می دانم از لیستی حمایت کنند.

او در خصوص نتیجه مذاکرات برای حمایت جبهه اصلاحات از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: شب گذشته بحث ها در این مورد ادامه داشت اما پیشنهاد حمایت یک نفر از دو نفر نامزدی که در جبهه اصولگرایی نیست رای دو سوم را کسب نکرد.

 

هیچ یک از اعضای شورای دوره پنجم به دنبال بافتن کلاهی از نمد شهرداری برای خود نبوده اند

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: عدم شرکت در انتخابات متاثر از دلایل مختلف را شاهد هستیم. البته در مجلس فعلی نیز نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد کاهش مشارکت را شاهد بودیم اما مزیت ما نسبت به جریان رقیب لیست متناسب به لحاظ جنسیتی و ترکیب نسلی و سطوح تحصیلی است. نقطه قوت دیگر لیست ما واحد بودن آن است در حالیکه جریان رقیب چندین لیست داده است. بی تردید هیچ یک از اعضای شورای دوره پنجم به دنبال بافتن کلاهی از نمد شهرداری برای خود نبوده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز