توقیف فعالیت انجمن بلاک چین با دستور وزارت کشور/ مرخصی زایمان ۹ ماهه شد/ بازسازی صحنه تکه تکه کردن بابک خرمدین/ تبعه چینی که فیلم دخترتان را منتشر می‌کرد ممنوع الخروج شد

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۲۳:۵۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۳۷۶۹
توقیف فعالیت انجمن بلاک چین با دستور وزارت کشور/ مرخصی زایمان ۹ ماهه شد/ بازسازی صحنه تکه تکه کردن بابک خرمدین/ تبعه چینی که فیلم دخترتان را منتشر می‌کرد ممنوع الخروج شد
تب و تاب انتخابات در کشور اکثر اخبار هفته گذشته را به خود اختصاص دارد که در این راستا محدودیت ها ترددی در روز انتخابات اعمال خواهد شد به اتفاق به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به 3 میلیون و60هزار و 135نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به84هزار و480نفر رسید.

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را دو میلیون و  696هزار و434نفر اعلام کرد.

اعزامی های هفته: مشمولان وظیفه

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران زمان اعزام مشمولان وظیفه عمومی پایه خدمتی تیرماه 1400 را اعلام کرد.

اعزام مشمولان پایه تیرماه 1400 در یک روز و راس ساعت 6 صبح روز سه شنبه اول تیرماه  با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می شود.

اطلاعیه هفته: اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدام

پیرو اطلاعیه های مورخ1400/3/22  و 1400/3/24 و با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص همانندی و یا جایگزینی برخی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون مذکور و با عنایت به مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان گرامی می‌رساند با عنایت به اینکه همانندی و جایگزینی رشته‌ها/گرایش های مندرج در جدول ذیل بر اساس هر یک از مقاطع تحصیلی، توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تایید گردیده است، لذا در صورتی که هر یک از متقاضیان دارای مدرک تحصیلی در مقطع/رشته/گرایش مندرج در ذیل ستون «مجموعه رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی 2» جدول پیوست باشند، می‌توانند در شغل محل‌هایی که در شرایط احراز آن‌ها مقطع/رشته/گرایش ستون متناظر در همان ردیف، در ذیل ستون «مجموعه رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی 1» باشد، شرکت نمایند.

ضمناً باتوجه به موارد اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ 28 خرداد سالجاری ، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

متخلفان هفته: انجمن بلاکچین

سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در نامه ای به هیات مدیره انجمن بلاکچین، به آنها دستور داد فعالیت های خود را به طور کامل متوقف کنند.

در این نامه با اشاره به گزارشات واصله مبنی بر اقدامات مغایر اساسنامه و خلاف تعهدات این انجمن و ضرورت رسیدگی به این تخلفات، به انجمن فناوران زنجیره بلوک (بلاکچین) دستور داده شده از تاریخ ابلاغ این تذکر، تمامی فعالیت های خود را به طور کامل متوقف کنند.


مرخصی هفته: زایمان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از ایجاد ضمانت اجرای قانون مرخصی زایمان 9ماهه در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خبر داد که در پی آن مادران شاغل بدون نیاز به شکایت به دیوان عدالت اداری به حق مسلم خود دست پیدا می‌کنند.

محدودیت هفته: تردد در روز انتخابات

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پوشش ترافیکی هر چه بهتر و  به موقع شهر تهران در ایام انتخابات پیش روی توسط تیم های پلیس راهور تهران اعمال می شود و تردد برای کامیون ها ممنوع است.

مصدوم هفته: محسن هاشمی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در اثر سانحه ای راهی بیمارستان شد.

 دست محسن هاشمی در اثر این سانحه دچار شکستگی شد و  تحت عمل جراحی قرار گرفت.

دستور هفته: رتبه بندی معلمان

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، با بیان این که در صورت تصویب شورای حقوق و دستمزد و هیأت دولت، «فوق العاده ویژه معلمان» اعمال و به معلمان تعلق خواهد گرفت، گفت: فوق العاده ویژه کارکنان درمان در سال گذشته، به شرط تأمین منابع از سوی دستگاه ذی ربط، پرداخت شد.

او در تشریح «طرح رتبه بندی معلمان» افزود: یکی از مهمترین وظایف و مسؤولیت‌های آموزش و پرورش، تلاش برای ایجاد شرایط بهتر برای فرهنگیان، در راستای افزایش معیشت و ارتقای منزلت معلمان است که این تلاش به صورت همیشگی است و ما در تمامی روزهای کاری، پیگیر این مسئله هستیم.

توقیفی هفته: ماشین های شیشه دودی

سردار اشتری، فرمانده ناجا در خصوص خودروهای بدون پلاک و  پلاک مخدوش گفت: اینگونه خودروها و خودروهایی که شیشه دودی دارند باید متوقف و اعمال قانون شوند ، چون در صورت عدم برخورد زحمات همکاران ما را زیر سوال خواهند برد.

جنجال هفته: بازسازی صحنه قتل بابک خرمدین

اکبر خرمدین و همسرش صبح روز دوشنبه 24 خرداد ماه امسال بازسازی صحنه قتل بابک خرمدین را در حالی که تیم جنایی پلیس آگاهی تهران بازپرس ویژه قتل و تیم فیلمبرداری تشخیص هویت تهران آن‌ها را همراهی می‌کردند، انجام دادند.

نظریه هفته: اختلال روانی اکبر خرمدین

پزشکی قانونی پس از بررسی های تخصصی نظریه خود درباره اکبر خرمدین و همسرش را که متهمند پسر، دختر و داماداشان را به قتل رسانده و اجساد آنها را مثله کرده اند صادر کرده است.

این نظریه حکایت از این دارد که اکبر خرمدین(پدر خانواده) اختلال روانپزشکی دارد اما نه در آن حدی که مسئول اعمالش نباشد. همسرش نیز اختلال روانپزشکی در حد کند ذهنی دارد اما نه در آن حد که مسئول اعمال خودش نباشد.

پروژه هفته:ماهواره چوبی در مدار

نخستین ماهواره چوبی جهان که توسط یک شرکت فنلاندی ساخته شده امسال به مدار زمین می‌رود.

این پروژه‌ به نام «ویزا وودست» (WISA WOODSAT) می‌خواهد یک ماهواره کوچک را با پوسته بیرونی ساخته شده از تخته سه‌لا(تخته لایه) به فضا بفرستد.

«WISA WOODSAT» یک نانو ماهواره براساس استاندارد محبوب «CubeSat» است؛ کیوب‌ست به نوعی از ماهواره‌های کوچک گفته می‌شود که به‌صورت ماهواره‌ای متشکل از واحدهای مکعب‌شکل در ابعاد ۱۰×۱۰×۱۰ سانتی‌متر و وزنی در حدود ۱۳۰۰ گرم تعریف شده‌اند.

این نانوماهواره که ۱۰ سانتی متر طول و یک کیلوگرم وزن دارد، به مدت طولانی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین در معرض دماهای شدید، فشار خلاء و تابش‌‌های فضایی و سایر تشعشعات قرار خواهد گرفت

تمدید هفته: ثبت سفارش کتاب‌های درسی

محمد علوی تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش گفت: با درخواست مدارس، مناطق و مدیرکل آموزش و پرورش برخی استان ها، سامانه ثبت کتاب درسی به مدت پنج روز از تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱ تا تاریخ ۱۴۰۰/۴/۵ برای دانش آموزان میان پایه دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نام نکرده اند؛ فعال خواهد شد.

ورودی هفته: هزار آمبولانس

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس گفت: هزار دستگاه آمبولانس به زودی وارد کشور خواهد شد که از آنها برای تقویت و تجهیز پایگاه های امدادی استفاده می‌شود.

ممنوع الخروج هفته: تبعه چینی

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، روز سه شنبه در نشست خبری در خصوص محاکمه تبعه چینی که اقدام به انتشار فیلم دختران ایرانی کرده بود گفت: بعد از حادثه و فیلم هایی که منتشر شد قوه قضاییه ورود جدی کرد و با همکاری پلیس فتا این فرد را شناسایی و دستگیر کردیم و یکی از همدستانش هم دستگیر شد.

او افزود: پرونده دو متهم دارد و در حال رسیدگی است و حتما در چارچوب ضوابط رسیدگی و حکم صادر خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: گرچه این فرد ابتدا دستگیر شد و با قرار تامین آزاد شد ولی قرار ممنوع الخروجی او نیز صادر شده است.

متولدین هفته: گورخران ایران

یره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: زادآوری موفق ۷ رأس گورخر ایرانی در طبیعت منطقه حفاظت شده کالمند بهادران، نشان دهنده پایداری و پویایی جمعیت این گونه در منطقه می باشد و می‌توان گفت با مدیریت صحیح، اقدام بسیار مهمی در راستای احیاء و حفظ این گونه در معرض خطر انقراض در کشور انجام شده است.

نظر شما