معاون ترافیک شهردار تهران: ٣٠٠ راننده تاکسی به دلیل کرونا فوت کرده اند/ دستور رسیدگی ویژه دکتر روحانی به خواسته ۳ گانه مدیریت شهری

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۱۱:۴۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۹۳۹۸۳
معاون ترافیک شهردار تهران: ٣٠٠ راننده تاکسی به دلیل کرونا فوت کرده اند/ دستور رسیدگی ویژه دکتر روحانی به خواسته ۳ گانه مدیریت شهری
سید مناف هاشمی گفت: در تهران ٣٠٠ راننده تاکسی به دلیل کرونا فوت شدند و ما درخواست داریم واکسیناسیون رانندگان تاکسی با توجه به تولید واکسن داخلی در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش برنا؛ سیدمناف هاشمی، معاون معاون ترافیک شهردار تهران گفت: بیشترین فوتی ها بعد از مدافعان سلامت همکاران ما در اتوبوسرانی، رانندگان تاکسی و راهبران مترو بودند.

او با بیان اینکه ایستگاه مترو شهرک آزمایش با عمق ٢۵ کیلومتری افتتاح شد ، افزود: معماری و نوپردازی خاص و مناسب سازی برای افراد معلول و کم توان در این ایستگاه در دستور قرار گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر این ایستگاه ١۴٠ متر طول دارد، گفت:  این ایستگاه تعداد١٠ عدد پله برقی و ۶ آسانسور با سرمایه گذاری ٢٩۴ میلیارد تومان راه اندازی شده است همچنین این ایستگاه ٨ هزار و ٧۵٠ متر زیربنا دارد

او با بیان اینکه ٢١۶ اتوبوس به بهره برداری رسیدهذاست، بیان کرد: ١٣ هزار و ٢٠٠ تاکسی نوسازی  شدند.

معاون معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه در تهران ٣٠٠ راننده تاکسی به دلیل کرونا فوت شدند، گفت: درخواست داریم  واکسیناسیون رانندگان تاکسی با توجه به تولید واکسن داخلی در دستور کار قرار بگیرد.

او با بیان اینکه هزار و ۵٠ واگن در تهران به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: خط مترو  ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶ مترو خط فاصله ایستگاه دانشگاه  تربیت مدرس و شهید ستاری را تکمیل می کند

هاشمی گفت: تهران دارای ١۴٠ ایستگاه مترو است و بعد از افتتاح ایستگاه مترو مرزداران در اردیبهشت ماه این افتتاح خط ۶ مترو را تکمیل تر می کند.

او در ادامه بیان کرد: معاونان حمل و نقل کلانشهرها سه درخواست از ریاست جمهوری دارند.نخست،  صدور واکسیناسیون برای رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی در سراسر کشور است که فقط بیش از ۳۰۰ نفر در تهران فوتی راننده تاکسی داشته‌ایم. دستور دیگر تسریع در اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور خرید ۵ هزار دستگاه اتوبوس برای کلانشهرها است. این اقدام به مرحله نهایی رسیده و در مدت زمان یک آینده می‌تواند نوید تولید داخلی اتوبوس‌ها را به شهرداری‌ها بدهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخواست دیگر را درباره هزار و ۵۰ دستگاه واگن مترو ذکر کرد و افزود: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن منعقد شده و درخواست می‌شود که برای ۴۲۰ دستگاه باقی مانده که قرار است از محل واگن ملی تأمین شود، به مرحله اجرا برسد.

در پایان گزارش عملکرد مدیریت شهری از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان دستور رسیدگی ویژه به خواسته ۳ گانه مدیریت شهری را به مدیران خود داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز