عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در گفت و گو با برنا:

جناحی بودن را نباید معیار انتخاب اعضای شورای شهر قرار دهیم/ تخصص و کارآمدی افراد مهم است

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۱۲:۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۱۹۴۰۰۱
جناحی بودن را نباید معیار انتخاب اعضای شورای شهر قرار دهیم/ تخصص و کارآمدی افراد مهم است
سید علی موسوی گفت: جناحی بودن و جناحی عمل کردن را نباید معیار انتخاب قرار دهیم. بلکه تخصص و کارآمدی افراد در انتخاب اعضای شورای شهر مهم است.

به گزارش برنا؛ سید علی موسوی نماینده ملکان و عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به تاثیر انتخابات شورای شهر و روستا در زندگی مردم، گفت: هر انتخابات بر اساس تاثیرگذاری و جایگاهش در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جایگاه خاص خود را دارد و بر این اساس مردم پای کار می آیند. انتخابات شورای شهر و روستا نیز یکی از انتخابات های مهم است که مردم برای داشتین شهری بهتر در این انتخابات شرکت می‌کنند.

او به شاخص های انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و ادامه داد: باید کاندیداهایی انتخاب شوند که کاردان، متعهد، ضد فساد، مردمی و ولایی باشند. کاندیداهای شورای شهر باید بر اساس برنامه و شایستگی پای کار بیایند.

به گفته این نماینده مجلس جوان بودن اعضای شورای شهر و روستا یکی از مهترین شرایط و معیارها است.

موسوی با انتقاد از عملکرد جناحی در شوراهای شهر و روستا، تاکید کرد: در نظام اسلامی هیچ کس نباید جناحی عمل کند بلکه باید بر اساس صداقت عمل کنند. اعضای شورای شهر نیز نباید جناحی باشند و معیار انتخاب جناح نیست. شایستگی در انتخاب افراد مهم است.

او ادامه داد: جناحی بودن و جناحی عمل کردن را نباید معیار انتخاب قرار دهیم. بلکه کاربلدی و کارآمدی افراد در انتخاب اعضای شورای شهر مهم است.

این نماینده مجلس انتخاب شهردار از سوی شورای شهر را یکی از مهمترین وظایف این نهاد عنوان کرد و گفت: شهردار از بتن و تفکر شورای شهر بوجود می آید. بنابراین طرز تفکر شورای شهر در انتخاب شهردار بسیار تاثیرگذار است. در انتخاب شهردار زندگی شهروندان و سبک زندگی شهروندان مد نظر است و به همین دلیل است که انتخاب شوراها اهمیت پیدا می کند.

موسوی تصریح کرد: انتخاب شهردار بعد از تشکیل شورای شهر ششم برگزار می شود و مهم است که فردی متخصص و دارای شایستگی برای تکیه زندن به صندلی شهرداری انتخاب شود. همچنین شهردار باید متعهد، مردمی و ضد فساد باشد و در تصمیماتش سود و منفعت مردم و نظام را در نظر بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز