کلاهبرداری با ادعای تبعه خارجی بودن

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۱۷:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۴۰۶۳
کلاهبرداری با ادعای تبعه خارجی بودن
رئیس پلیس پیشگیری از دستگیری پسر جوان 22 ساله ای که از رنگ موهای روشن خود سواستفاده کرده و با جا زدن خودش در نقش یک تبعه خارجی از زنان و دختران به بهانه های مختلف کلاهبرداری و سرقت می کرد خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای" از دستگیری جوان 22 ساله این که از رنگ  موهای روشنش سوء استفاده می کرد، اظهار کرد: تعدادی پرونده های مشابه در کلانتری 134 شهر ک غرب تشکیل که مال باختگان در اظهارات مشابهی عنوان داشتند که فردی که مدعی بود از اتباع کشورهای خارجی است اموالش را سرقت و یا کلاهبرداری کرده است. 

او درباره این فرد و نحوه سرقت‌اش از زنان توضیح داد: این فرد با رنگ موهای روشن و آشنایی به زبان انگلیسی،  خودش را تبعه خارجی و از نزدیکان افراد سفارت‌ها معرفی می‌کرده و با حضور در سمینارها و همایش‌ها با زنان طرح دوستی می‌ریخت. 

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: این فرد با وعده ازدواج و خواستگاری به خانه این زنان رفته و پس از گذشت مدتی و اطلاع از  محل قرار گرفتن اموال با ارزش، در فرصت مناسبی طلا، تلفن همراه و اقلام با ا رزش مال باختگان را سرقت و متواری می‌شده است.

سرهنگ موقوفه‌ای درباره سوابق این فرد نیز ابراز داشت:  این متهم قبلا توسط ماموران دستگیر شده بود اما به دلیل عدم وجود ادله کافی آزاد شده بود. رئیس پلیس پیشگیری تهران درباره دستگیری او در آخرین سرقتش تصریح کرد:  چند روز پیش خانمی به کلانتری ۱۳۴شهرک غرب مراجعه  و اعلام می کند در یک همایش بوده که فردی با ادعای این موضوع که تبعه آمریکاست و با موهای بور و زبان انگلیسی سخن می‌گفته تلفن همراه و وجوهات نقدی اش را  از داخل کیف این خانم از داخل خودرواش سرقت کرده است که بلافاصله ماموران با گشت زنی های هدفمند سارقان را بلافاصله در  همان منطقه شهرک غرب شناسایی و دستگیر  می کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: کشف جزئیات پرونده و جرایم ارتکابی این متهم در دست بررسی است.

 

نظر شما