معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان؛

تحریم کردن انتخابات فقط خودمان را از حقمان محروم می‌کند/ تهرانیان در انتخابات شورای شهر به متخصصان رای دهند/ وعده پرداخت پول توهین به مردم است

۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۹:۳۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۴۷۴۸
تحریم کردن انتخابات فقط خودمان را از حقمان محروم می‌کند/ تهرانیان در انتخابات شورای شهر به متخصصان رای دهند/ وعده پرداخت پول توهین به مردم است
محمد مهدی تندگویان گفت: سامانه شفافیت و پیمانکاران شهری سامانه ی ناقصی است و ما در شورا موظفیم حقوق شهروندی را آموزش دهیم .وعده پرداخت پول توهین به مردم است. اگر جوان مطمئن باشد که شغل ایمن دارد و درآمدش هم مشخص است و متناسب به درآمد باشد نیازی به پول دیگری ندارد. باید بگوییم به چه نحوی اشتغال ایجاد می کنیم.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان؛ معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه حضور در انتخابات 1400، گفت: اصالتا انتخابات حق مردم است و ذینفعان آن مردم هستند. تحریم کردن انتخابات فقط خودمان را از حقمان محروم می کند و اتفاق و پیامد خاصی ندارد.

مردم برنده انتخابات 1400

او افزود: نتیجه انتخابات و اینکه چه اسمی در می‌آید اهمیت ندارد هر چیزی که باشد نهایتا برنده مردم هستند و بازنده کسانی هستند که سال هاست ایران نیستند و برای ایران تصمیم می گیرند و مشخص نیست به دنبال چه هدفی هستند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شرکت نکردن در انتخابات جز اینکه اقتدار ما را زیر سوال می برد هیچ دستاوردی ندارد، ادامه داد: بازنده اصلی افرادی هستند که سال ها از این حکومت دور بوده و به دنبال براندازی هستند. بازنده بعدی فردی است که رای بیاورد و نتواند به مسئولیت خود عمل کند. ما به دنبال شخص و نشان دادن آدم خاصی نیستم.

او اضافه کرد: رای اولی ها و جوانان فرصتی دارند که می توانند بیایند و از حق خود استفاده کنند و فارغ از این است که آیا رای شان تاثیر دارد یا خیر.

لزوم اهمیت به انتخابات شورای شهر

تندگویان با اشاره به تاثیر رای ما گفت: تاثیر رای ما برای اقتدار و دفاع از خون هایی است که برای کشور داده شده است و کسی که رای می آورد باید شرمنده مردم باشد و تک تک جوانان نقش سازنده دارند و مطالبات آن ها باید برطرف شود.

او با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: چهار اتفاق در تهران همزمان در انتخابات رخ داده است و چهار رای همزمان داده شده است. انتخابات شورای شهر در کنار ریاست جمهوری، یک جایگاه با اهمیت است و جز مطالبات اصلی مردم بحث شهرداری و نگهداشت شهر است.

درآمد پایدار شهری هیچ وقت محقق نشده است

تندگویان افزود:بحث خام فروشی در سال های گذشته و طی دوره های مختلف وجود داشته و همه کوتاهی کرده اند و درآمد پایدار شهری هیچ وقت محقق نشده است. شورای پنجم مدعی بود که جلوی خام فروشی گرفته شده است . شهر یک نظام پویا است و ما نمی توانیم شهر را قفل کنیم و جلوی درآمدهایش را بگیریم و بگوییم ما پروژه بزرگ کار نمی کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باید شورایی شهر جلوی خام فروشی را بگیرد، گفت: در کنار اینکه جلوی تراکم فروشی و خام فروشی را می گیریم باید درآمدهای پایدار برای شهر ایجاد کنیم. همچنین بحث درآمدزایی از زباله های شهری  مطرح است که باید به ارزش افزوده تبدیل شود. تهران حدود 6 الی 7 هزار تن زباله دارد که یکی از درآمدهای فوق العاده شهری است و می تواند ارزش افزوده برای شهر ایجاد کند.

او ادامه داد: پایگاه هایی مثل فروشگاه های شهروند و تابلو شهری  می تواند به درآمد های پایدار منتهی شود و اگر مدیریت درست داشته باشیم فشار به مردم نمی آوریم و مردم لازم نیست تا این پول را پرداخت کنند.

عوارض، مالیات و پسماند درآمد پایدار نیست

او با بیان اینکه بحث عوارض، مالیات و پسماند درآمد پایدار نیست بلکه قوانینی است که مردم مجبور هستند آن را پرداخت کنند، عنوان کرد: درآمد پایدار منابع خلاق شهر هستند که بدون فروش تراکم از منابع موجود شهر بتوان ایجاد درآمد می کند و نظم در هزینه کرد باید وجود داشته باشد.  مشکل اصلی ما این است که مردم اطلاعی از درآمد ها و دارایی های خود ندارند. وقتی مردم دارایی خود را ندانند هر کسی هر رقمی که می گوید پرداخت کند تصور می کنند درست است.

تندگویان گفت: باید مردم میزان درآمد این شهر را از فرهنگسرا ها فروشگاه ها زباله ها و ... مطالبه کنند. سامانه شفافیت و بحث پیمانکاران شهری شکل گرفت که بسیار ناقص بود ما در شورا موظفیم حقوق شهروندی را آموزش دهیم  تا رانت ها برای ساخت و ساز و... ایجاد نشود و از مردم مبالغ غیر قانونی گرفته نشود.

شورای شهر جدید، شهردار متخصص معرفی کند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در شورای شهر باید با گرایش تخصصی وارد شود، افزود: باید تیمی در شورای شهر بیاید که شهردار متخصص را معرفی کند و دارایی های شخص شهردار و شهرداران مناطق و حتی نواحی و اعضای شورا در یک سامانه مشخص شود. 

تندگویان با بیان اینکه شرکت در انتخابات در تهران تاثیر مهمی دارد، گفت: شورای شهر تهران با بودجه سنواتی که سال گذشته ٣٠ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری بوده است و با 8 استان ما برابری می کند. مردم باید شرکت کنند تا اتفاق خوبی در تهران رخ دهد.

دولت هزینه حضور خود در تهران را پرداخت کند

او با بیان اینکه رای اولی ها و جوانان باید پای صندوق بیایند ، ادامه داد: باید تکلیف حضور شهردار در دولت مشخص شود. یکی از مشکلات تهران این است که دولت در شهر حضور دارد و باعث گرفتاری و ترافیک می شود. هزینه های مازاد به شهر می دهد و عایده برای شهر ندارد.

تندگویان تاکید کرد: تکلیف شهرداری با دولت سال هاست مشخص نیست. یا دولت باید از این شهر برود و یا منطقه شهری به دولت اختصاص پیدا کند تا ترافیک و.. که مشکل برای مردم ایجاد می کند رفع شود و یا اینکه دولت هزینه های حضور در شهرداری را پرداخت کند.

به گفته او شورا هم باید از شورای شهرداری به شورای شهر تبدیل شود و همه عملکردهای شهرداری به زیر مجموعه شورا بیاید.

وعده های الکی مردم را از صندوق دور کرد

تندگویان در پاسخ به این سوال که جوانان از دولت چه می خواهند، افزود: در مناظره ها و موضوعاتی که مطرح شد متاسفانه ما برنامه مستدل نداشتیم. جوانان خواسته زیادی ندارد و یکی از مشکلاتی که مردم را از صندوق ها دور کرده است این است که وعده های الکی داده شد. به جای وعده دادن طرح و برنامه بدهند. اگر قولی می دهند منابع را هم بگویند.

وعده پرداخت پول توهین به مردم است

او با بیان اینکه جوان ایرانی خودش ثروت است و جوان اشتغال ایمن می خواهد، گفت:  وعده پرداخت پول توهین به مردم است. اگر جوان  مطمئن باشد که شغل ایمن دارد و درآمدش هم مشخص است و متناسب به درآمد باشد نیازی به پول دیگری ندارد. باید بگوییم به چه نحوی اشتغال ایجاد می کنیم.

اگر اشتغال و مسکن جوانان حل شود نه نیاز به وام نه پول دارند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مطالبات جوانان بیان کرد: مسکن یک کالای کاذب و با قیمت نجومی شده است. مسکن اگر به قیمت واقعی برسد و از کالای سرمایه ای خارج شود و به قیمت واقعی و تقریبا به سمت رایگان شده یا قیمت تمام شده سازه برسد، جوانان می توانند آن را تهیه کنند.

تندگویان افزود: مسکن موضوعی نیست که برای خریدش وام دهیم. هر ایرانی باید بتواند صاحب آن شود حتی به صورت مادام العمر کرایه پرداخت کند ولی مطمئن باشد ملک برای خودش است و نیاز به جا به جایی و افزایش بها ندارد. اگر اشتغال و مسکن حل شود نه نیاز به وام نه پول دارند و ازدواج هم حل می شود. 

تندگویان با بیان اینکه جوانان نباید منت 400 هزار تومان و 500 میلیون تومان را بکشند عنوان کرد: جوان تشنه ی کار است ایده و طرح دارد اما ما اجازه نمی دهیم وارد بازار کار شود  و مجوزهای الکی گذاشتیم و خودمان جوانان را نا امید می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز