وزیر آموزش و پرورش:

خبر ۳میلیون بازمانده از تحصیل جفا به کادر آموزش است/ واکسیناسیون کادر آموزش از مرداد ماه/ ۴۰هزار نفر در پایه اول ثبت نام نکردند

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۰:۵۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۵۵۰۲
خبر ۳میلیون بازمانده از تحصیل جفا به کادر آموزش است/ واکسیناسیون کادر آموزش  از مرداد ماه/ ۴۰هزار نفر در پایه اول ثبت نام نکردند
محسن حاجی میرزایی با اشاره به خبری مبنی بر اینکه ۳ میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارند، گفت: این مقوله جفا در حق کادر آموزشی است. شاید برخی گوشی و تبلت نداشتند اما به شکل حضوری آموزش دریافت کردند. شاید در سال‌های اخیر به اندازه سال گذشته استمرار یادگیری نداشتیم اما کار آموزش به شکل مناسب انجام شده است. معلمان با اطمینان آموزش ارائه دادند.

به گزارش برنا؛ مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان باحضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش امروز  یکشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰برگزار شد. 

او در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: ۲۴۰۰پایگاه سنجش فعال وجود دارد همچنین تعداد پایگاه های دو نوبته فعال از ۵۰۰تا به ۶۰۰ رسیده است. ساعات مراجعه از ۸-۱۳ فعال است.  افراد با رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند خدمات دریافت کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به ثبت نام مدارس افزود: ثبت نام و‌نوبت گیری به صورت مجازی است و در صورت نوبت به خانواده اطلاع داده می شودتا در ساعت معین حضور پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خبری مبنی بر اینکه ۳ میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارند، تاکید کرد: این مقوله جفا در حق کادر آموزشی است. شاید برخی گوشی و تبلت نداشتند اما به شکل حضوری آموزش دریافت کردند. شاید در سال‌های اخیر به اندازه سال گذشته استمرار یادگیری نداشتیم اما کار آموزش به شکل مناسب انجام شده است. معلمان با اطمینان آموزش  ارائه دادند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۴۰هزار نفر در پایه اول ثبت نام نکردند گفت: این کار به دلیل نگرانی والدین بود.

او‌درباره اختصاص فوق العاده ویژه معلمان افزود: هنوز  در این زمینه تصمیم گیری نشده است.افزایش این میزان تا ۵۰ درصد پیش بینی شده و باید مورد تصویب قرار بگیرد و منابع اختصاص یابد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: فعالیت های آموزش وپرورش در سامانه شفافیت درج و تمامی فعالیت ها در این سامانه منعکس می شود. درضمن اقدامات درباره تاییدیه تحصیلی هم از این طریق انجام و امسال اولین سالی است که این اتفاق رخ داده است.

وزیر آموزش و پرورش: مشکلات از قبل بیشتر نیست و ثبت نام به شکل غیر حضوری انجام می شود.

او درباره واکسیناسیون معلمان و بازگشایی مدارس گفت:باید به هر طریق بر اساس توصیه های جهانی مدارس را بازگشایی کرد این وقفه باعث افت کار آموزش می شود.واکسیناسیون فرهنگیان در مردادماه انجام شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه از اسفند۹۸ دانش آموزان نامنظم در مدارس حضور داشته اند، بیان کرد: تزریق واکسن برای زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

او درباره تغییر سامانه ثبت نام گفت: یک میلیون نفر مربی و معلم و ۱۵ و نیم میلیون دانش آموز داریم و غربالگری های جسمانی و تاییدیه های تحصیلی و ... در یک سامانه هماهنگ انجام می شود. جامعه مخاطب باید صبور باشند و بدانند که همکاران ما در حال رصد و رفع مشکلات هستند . این کار برای کاهش مراجعات افراد موثر است.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: لایحه تقدیم مجلس و تصویب و در کمیسیون در حال بررسی است و از ابتدای ۱۴۰۰ قرار است اجرا شود.

حاجی میرزایی دربار اوقات فراغت دانش آموزان گفت: تابستان را برای خدمات جبرانی اختصاص دادیم در هفته آینده بررسی جزییات فعالیت های تابستان و مدرسه تلویزیونی ایران در اولویت قرار می‌گیرد.

او درباره ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل کرونا گفت : این مقوله را قبول ندارم ما مسئول آموزش همگان هستیم و با اطمینان باید گفت که مراقبت از تحصیل افزایش یافته است. کرونا اختلال در آموزش نداشته است و البته کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار داده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: برخی از ابزارها واقعیت‌ها را آنطور که هست نشان نمی‌دهند اندازه واقعی اشیا تحت تاثیر ابزار است پدیده‌های اجتماعی نیز تحت تاثیر فیلترهای ذهنی می‌توانند کوچکتر یا بزرگتر از واقعیت جلوه دهند.

او افزود:سنجش سلامت یک رویداد بسیار بزرگ است وقتی اندازه واقعی کار را مورد توجه قرار دهیم، قدم بزرگی برداشته خواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: اینکه زودتر بدانیم فرزندمان دچار اختلال هستند یا خیر، مهم است. هر یک از دانش‌آموزان دنیایی از عظمت هستند و اهتمام سنجیده به یک دانش‌آموز قابل اندازه گیری نیست.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح سنجش آثار فردی و اجتماعی دارد که یافته علمی تولید می‌کند تصریح کرد: تجمیع اطلاعات دانش‌آموزان آموزه‌هایی را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد و این کار یک عمل فراگیر ملی است که ارزش بالایی دارد.

او با اشاره به اینکه طرح سنجش به پیشرفت دانش‌آموزان و آرامش خانواده‌ها کمک می‌کند افزود: با توسعه تعداد مراکز و افزایش آزمون‌ها این طرح به یک طرح تاثیر گذار تبدیل شده است. نوبت دهی‌های طرح سنجش به صورت الکترونیکی است و در زمان مراجعه به پایگاه‌ها تلاش داریم تا دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

حاجی میرزایی گفت: ما در ۲۷ اردیبهشت امتحانات حضوری را داشتیم و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز شرکت داشتند که طبق ارزیابی‌های مقامات بهداشتی ۹۵ درصد پروتکل‌ها رعایت شد. ما در آموزش و پرورش تلاش داریم از سلامت دانش‌آموزان اطمینان داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: توانایی حرکتی دانش‌آموزان که به صورت موردی به سنجش افزوده شده یک گام مهمی است. سنجش توده بدنی دانش‌آموزان که به سلامت افراد کمک می‌کند در سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است .

نظر شما