یک نماینده مجلس:

تهران باید شهری برای مردم باشد/ شهروندان را به حل مشکلات امیدوار کنیم

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۰:۰۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۵۵۲۱
تهران باید شهری برای مردم باشد/ شهروندان را به حل مشکلات امیدوار کنیم
اقبال شاکری گفت: انتخابات اعضای شورای شهر و روستا یکی از مهم ترین انتخابات‌ها در سطح کشور است چرا که با زندگی روزمره مردم سروکار دارد؛ توسعه، عمران و آبادی شهرها در گرو کارآمدی، ‌تخصص و کاردانی منتخبان در شوراهای شهر و مدیریت شهری است.

به گزارش برنا؛ اقبال شاکری، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: جایگاه شوراهای شهر و روستا بسیار پر اهمیت است چرا که با زندگی روزمره مردم سروکار دارد و ‌ اگر اعضا عملکرد خوبی داشته باشند  قطعا شهروندان به سازندگی شهرها رو رفع مشکلات شهرها و محله هایشان امیدوار می شوند.

شاکری افزود: ما باید بپذیریم که مردم از کارکرد دولت و شوراهای شهر همسو با دولت انتظار خیلی بیشتری داشتند که برآورده نشد. منتخبان شوراها بر اساس وعده هایی که در زمان انتخابات به مردم داده اند باید  برای تحول ، رفع فساد و حل معضلات شهری شبانه روز خدمت کنند شهری برای مردم و زندگی  ایجاد کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگرچه هنوز نتیجه انتخابات شوراهای شهر تهران اعلام نشده اما منتخبان شورای ششم  باید در رابطه با سیستم حمل و نقل کلان شهری مانند تهران برنامه های جدی داشته باشند. تلاش کنند سیستم حمل و نقل تهران علاوه بر بهبود گسترده تر شود. از حداکثر ظرفیت های مترو برای جابه جایی بهتر شهروندان استفاده شود. سرانه های ورزشی،‌بهداشتی، فرهنگی بهبود یابد. به کسب و کارهای خرد شهری سروسامان داده شود و به گونه ای زندگی در شهر را برای شهروندان راحت تر کنند.

او با اشاره به حجم بالای جمعیت در تهران، بیان کرد: امنتخبان جدید شورای شهر  و تصمیم گیران مدیریت شهری باید توجه داشته باشند که با گران تر کردن هزینه زندگی در این کلان شهر مهاجرت ها کاهش پیدا نمی کند بلکه باید مدیریت به گونه ای مباشد که زندگی دیگر شهروندان با این تصمیمات غلط با مشکل مواجه نشود.

شاکری با ادامه داد: با پایان انتخابات رقابت های جناحی هم پایان یافته است و  منتخبان نباید  با مسایئل جناحی برخورد نکنند یک دلیلی که سبب شده  در کلان شهرها شوراها چندان عملکرد موفقی نداشته اند باشند وابستگی جناحی و جریانی داشته و یا خواسته های فراشوراها توسط همین جناح ها و نهادها باعث شده اینها نتوانند در پیشبرد برنامه های خود موفق عمل کنند.

او در پایان گفت: همین شهروندان منتظرند که ببینند که افرادی را انتخاب کردند که لباس خدمت رسانی بر تن کرده و هدفشان فقط خدمت به شهروندان است نه برآورده کردن انتظارات جناحی و جریانی و درواقع تعلقات گروهی و جناحی نداشته باشند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز