عضو تیم تحقیقاتی واکسن کووایران برکت خبرداد:

ارسال نتایج مطالعه پیش بالینی واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۵:۲۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۵۵۳۹
ارسال نتایج مطالعه پیش بالینی واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت
صالحی از ارسال نتایج مطالعه پیش بالینی واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: اگر روند ریجیستر شدن مانند دیگر واکسن هایی باشد که سازمان جهانی بهداشت تأیید کرده است، این تائید ها حداقل چند ماه طول می کشد.

به گزارش برنا؛ هفته گذشته واکسن کووایران برکت بعد از سپری کردن مطالعه پیش بالینی و بالینی از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مجوز اورژانسی تزریق عمومی را دریافت کرد. بر اساس گفته جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، برای دریافت مجوز واکسن ها از سازمان جهانی بهداشت لازم است، خود شرکت سازنده گزارشات و نتایج تحقیقاتی خود را به این سازمان جهت اخذ مجوز ارسال کند.

مطالعه انسانی به خوبی پشت سر گذاشته شده است

محمدرضا صالحی، عضو تیم تحقیقاتی واکسن کووایران برکت با اشاره به آخرین وضعیت واکسن برکت به خبرنگار برنا گفت: فاز یک و دو مطالعه انسانی را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

او با بیان اینکه مطالعه فاز یک کاملا تمام شده است و نتایج اولیه فاز دو اعلام می‌کند، نتایج امیدوار کننده بوده است، گفت: در حال حاضر در  اواسط فاز سوم مطالعه هستیم و نزدیک به 20 هزار نفر تزریق دوز اول را انجام داده اند.

نتایج امیدوار کننده ی فاز یک و دوم مطالعه بالینی واکسن

صالحی گفت: فکر می کنم بتوانیم نتایج اولیه فاز سوم مطالعه انسانی واکسن کووایران برکت را تا اواخر تیر ماه برآورد کنیم و تأثیرگذاری واکسن را دقیق تر به مردم اعلام کنیم.

عضو تیم تحقیقاتی واکسن کووایران برکت درباره دریافت مجوز از سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: گزارشات پروژه علمی خود را به همکارانمان در شرکت شفا فارمند ارائه کردیم و درحال حاضر اطلاع دارم که نتایج و گزارشات مطالعه فاز پیش بالینی(حیوانی) را در سایت سازمان بهداشت جهانی رجیستر کردند.

گزارشات مطالعه فاز بالینی به سازمان جهانی بهداشت ارسال می شود

او تأکید کرد: ظرف یک تا دو هفته آینده گزارشات و نتایج مطالعه بالینی را در سایت سازمان بهداشت جهانی رجیستر می کنیم.

صالحی درباره زمان دریافت مجوز واکسن برکت از سازمان جهانی بهداشت گفت: اگر روند ریجیستر شدن مانند دیگر واکسن هایی باشد که سازمان جهانی بهداشت تأیید کرده است، این تائید ها حداقل چند ماه طول می کشد.

انتهای پیام/4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز