معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ :

جلوگیری از توقیف ۷۰ هزار موتورسیکلت با اجرای طرح موتوریار/ طرح موتوریار در ۲۰۰ نقطه تهران اجرا می شود

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۳:۰۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۹۶۰۲۵
جلوگیری از توقیف ۷۰ هزار موتورسیکلت با اجرای طرح موتوریار/ طرح موتوریار در ۲۰۰ نقطه تهران اجرا می شود
سرهنگ همه خانی گفت: تاکنون بالغ بر 70 هزار موتورسیکلت از ابتدای طرح موتوریار توقیف نشده و این نشان دهنده آن است برای 70 هزار موتورسوار بازآموزی انجام شده است.

به گزارش برنا؛ سرهنگ علی همه خانی،  معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با برنا گفت: موضوعات جدی مانند تخلفات موتورسیکلت ها  برای پلیس مطرح بود که بعضا مشکلاتی را برای راکبان موتورسوار ایجاد می کرد.

او با بیان اینکه جریمه شدن و توقیف موتورسیکلت های متخلف در شهر باعث می شد، عده ای شغل خود را از دست بدهند، افزود: پلیس راهور با هماهنگی مقام قضایی و شرکت های بیمه ای تصمیم گرفت با اقدامی فرهنگی مجازات جایگزین برای موتورسواران متخلف در نظر بگیرد.

طرح ویژه ی پلیس برای موتورسواران متخلف

سرهنگ همه خانی ادامه داد: در طرح موتور یار، به موتورسوارانی که مرتکب تخلف هایی همچون عبور از خط ویژه، عبور از محل ممنوع، حرکت خلاف جهت، عبور از پیاده رو و عدم استفاده از کلاه ایمنی می شوند، به جای توقیف موتور سیکلتشان، در محل تخلف آموزش هایی داده می شود و آن ها با پوشیدن کاور های پلیس در کنار پلیس نیروی راهور برای تسریع رفت و آمد معابر حضور دارند.

طرح موتور یار در تهران اجرا می شود

او با بیان اینکه این افراد در محل تخلف خودشان به موتورسوارانی که همین تخلف را داشتند، آموزش می‌داد که آن ها نیز مرتکب چنین تخلفاتی نشوند، تصریح کرد:  این طرح از دی ماه سال گذشته از 10 نقطه آغاز شد و با توجه به بازخورد های مثبت راکبین موتور سوار و مردم این 10 نقطه تبدیل به 60 نقطه شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: این طرح در حال حاضر در شهر تهران انجام می شود و با توجه به نتیجه خوب آن امیدواریم اجرای آن در شهر های دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

لغو جریمه های مالی برای موتورسواران متخلف

او با بیان اینکه هنرمندانی که مسئولیت های اجتماعی داشتند نیز از این طرح استقبال کردند، چرا که متخلفان به صورت فردی جریمه می شدند و خسارت مالی برای آن ها به همراه نداشت، گفت: نقاط اجرای طرح در سال 1400 به 200 نقطه افزایش پیدا کرد.

سرهنگ همه خانی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی ای طراحی کردیم که بر مبنای آن هر موتور سواری که مرتکب جریمه می شود و به عنوان موتور یار در کنار پلیس قرار می گیرد، در این بانک، اطلاعاتشان ثبت می شود، افزود: اگر موتور سیکلت سواری چندین بار مرتکب تخلف شود در بانک اطلاعاتی ذخیره می شود و ما با او تماس می گیریم که در مقر پلیس راهنمایی، رانندگی تهران حضور پیدا کند و ما برای او با رعایت پروتکل های بهداشتی،کلاس های آموزشی برگزار می کنیم.

اعمال قانونی مالی برای رانندگانی که در طرح موتور یار شرکت نمی کنند

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: بعد از انجام آموزش اگر باز هم این افراد مرتکب تخلف شوند، پلیس به آن ها گوشزد می کند که در صورت تکرار تخلف؛ وسیله نقلیه آن ها توقیف خواهد شد.

سرهنگ همه خانی افزود:  از ابتدای طرح تاکنون بالغ بر 70 هزار موتورسیکلت توقیف نشده است که نشان دهنده آن است برای 70 هزار موتورسوار بازآموزی انجام شده است.

موتور سوار یک تا دوساعت در خدمت طرح موتور یار

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: هر نفر از یک ساعت تا 12 ساعت باید در کنار پلیس حضور داشته باشد اما با توجه به عملکرد تیم های کارشناسی و نظرخواهی انجام شده، بین یک تا دو ساعت حضور بازدهی لازم صورت می گیرد. همچنین در مواردی کمتر از این ساعت نیز بازدهی لازم دیده می شود.

او درباره افرادی که حاضر نیستند در راستای انجام تخلف در طرح موتور یار شرکت کنند، گفت: معمولا برای آن ها توضیح داده می شود که با دستور مقام قضائی، پلیس این تعریف را برایشان داشته است و قریب به اتفاق این افراد استقبال نمی کنند و برای آن ها بنا بر قوانین اعمال قانون صورت می‌گیرد.

استفاده از شیوه های فرهنگی برای آموزش به موتورسواران متخلف

سرهنگ همه خانی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی برای اینکه به هدف کاهش تصادفات و حفظ جان انسان ها برسد از تمام شیوه های فرهنگی استفاده می کند

او در پایان بیان کرد: پویش «موتور سوار خوب» در کنار طرح موتوریار قرار گرفت و ما در راستای این طرح به سمت نمایش های خیابانی رفتیم و از چهره های محبوب فوتبالی و کادر درمان در این طرح استفاده کردیم و آموزش هایی را به موتورسواران ارائه کردیم.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز