معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

شروع فعالیت‌ پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان از ۵تیرماه

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۵:۴۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۶۳۵۰
شروع فعالیت‌ پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان از ۵تیرماه
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز به کار پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان از ۵ تیرماه و به میزبانی زنجان خبر داد.

به گزارش برنا؛ علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هدف گذاری فعالیت ۳۰ هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان در کشور، گفت: پیش بینی کرده ایم در حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت کنند.

کاظمی درباره برنامه ریزی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان کرونایی گفت: برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های وسیعی را تدارک دیده ایم؛ حدود ۳۰ هزار پایگاه را هدف گذاری نموده و در شبکه شاد زیرساخت‌های لازم را در این باره ایجاد کرده ایم.

او با بیان این که پیش بینی کرده ایم حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در این بستر در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت کنند، افزود: باید از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم اوقات فراغت خوبی را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

کاظمی ادامه داد: کانون‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، مدارس، پژوهشسراها و کتابخانه‌ها دست به دست هم داده اند تا بتوانیم با ظرفیت‌هایی که در شبکه شاد ایجاد می‌کنیم فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان را به خوبی رقم بزنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: بعد از اتمام ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام، در شبکه شاد کلاس بندی‌ها آغاز می‌شود. افتتاحیه این برنامه نیز به میزبانی استان زنجان، درپنجم تیرماه خواهد بود.

شایان ذکر است؛ طی جدول زمانبندی اعلام شده مدیران تا ۱۵ خرداد فرصت داشتند نسبت به تعریف دوره اقدام کنند و بعد از آن باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا دانش‌آموزان با ورود به سامانه همگام نسبت به ثبت نام در کلاس‌ها اقدام کنند و ثبت نام دانش‌آموزان تا فردا سه شنبه، اول تیرماه ادامه خواهدداشت.

همچنین، به زودی با ایجاد پنجره‌ای در صفحه اصلی شاد، این شبکه دانش‌آموزی «پایگاه تابستانی من را» مثل «مدرسه من» ایجاد می‌کند و با انتقال اطلاعات از سامانه همگام به شاد، شبکه شاد قادر خواهد بود طبق کلاس‌های تعریف شده در سامانه همگام، از سوی مدیران پایگاه‌های تابستانی، گروه‌های کلاسی را ایجاد و در دسترس قرار دهد.

نظر شما