اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۹:۴۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۶۳۵۵
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

نمکی خبرداد؛

آغاز مطالعه فاز یک بالینی واکسن سپاه/ رونمایی از واکسن اسپوتنیک ایرانی روز شنبه/ همه ایرانیان تا پایان پاییز واکسینه می شوند

وزیر بهداشت گفت: روز شنبه با حضور سفیرمان در روسیه اسپوتنیک ایرانی را رونمایی می کنیم و در همین روز مطالعه فاز یک بالینی واکسن سپاه آغاز خواهد شد.

فلاح مهرآبادی خبر داد:

تولید انبوه واکسن کووپارس همزمان با دریافت مجوز مطالعه فاز سوم/ مقالات بالینی و پیش بالینی واکسن در حال تدوین است

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تولید انبوه واکسن کووپارس همزمان با دریافت مجوز مطالعه فاز سوم خبرداد.

توزیع کارت آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت از امروز آغاز می شود.

عضو تیم تحقیقاتی واکسن کووایران برکت خبرداد:

ارسال نتایج مطالعه پیش بالینی واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت

صالحی از ارسال نتایج مطالعه پیش بالینی واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: اگر روند ریجیستر شدن مانند دیگر واکسن هایی باشد که سازمان جهانی بهداشت تأیید کرده است، این تائید ها حداقل چند ماه طول می کشد.

افزایش شمار افراد مشکوک به کرونا در مرزها /۷۷ نفر قرنطینه شدند

مهدی ولی پور از افزایش شمار افراد مشکوک به کرونا در مرزها خبر داد و گفت: تعداد افراد مشکوک به کرونا هم افزایش یافته و نسبت به روز گذشته مسافران بیشتری به قرنطینه منتقل شدند.

ترافیک سنگین معابر پایتخت در روز دوشنبه

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی و اصلی تهران در روز دوشنبه سی و یکم خرداد ماه 1400 پرداخت.

اعلام زمان مراجعه برای تزریق دُز دوم واکسن کووید۱۹ از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت

مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: زمان مراجعه برای تزریق دُز دوم واکسن کووید۱۹ از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت به نشانی اینترنتی www.behdasht.gov.ir و همچنین پیامک، اطلاع رسانی می ‌شود.

فراخوان تولید کیت‌های تشخیص مولکولی ویروس پاپیلومای انسانی

اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی ضمن اعلام فراخوان تولید کیت‌های تشخیص مولکولی ویروس پاپیلومای انسانی و سایر ملزومات مورد نیاز برای خدمت آزمایشگاهی گلوبال تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحمHPV-PAP Smear، از شرکت‌های علاقمند به تولید این کیت‌ها دعوت کرد تا درباره ثبت موافقت اصولی و ثبت مدارک تکمیلی در سامانه imed.ir اقدام کنند.

رییس منطقه ۲۵ پلیس راهور تهران بزرگ :

برخورد شدید سواری پژو با گاردریل های بزرگراه امام علی ( ع )

سرهنگ اسماعیل احسان پور از برخورد شدید سواری پژو در محدوده بزرگراه امام علی ( ع) بعد از خروجی سبلان خبر داد .

مراتب ثبت ملی ۷ اثر طبیعی به استاندار سمنان ابلاغ شد

مراتب ۷ اثر در فهرست میراث طبیعی ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار سمنان ابلاغ شد.

آخرین جزئیات از اثر بخشی ۶۲ درصدی واکسن پاستوکووک در کوبا

کیانوش جهانپور درباره اثر بخشی ۶۲ درصدی واکسن پاستوکووک در کوبا توضیحاتی ارائه کرد.

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: شاهد ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل ساسانی تا پل فردیس و محور شهریار – تهران هستیم.

انتصاب جانشین رئیس، دبیر و اعضای کمیته مرکزی بررسی عوارض احتمالی تزریق واکسن COVID-19" با حکم وزیر بهداشت

نمکی در احکامی جانشین رئیس، دبیر و اعضای کمیته مرکزی بررسی عوارض احتمالی تزریق واکسن COVID-19" را منصوب کرد .

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات گردشگری:

تزریق واکسن کرونا برای گردشگران در دستور کار نیست/ مسافران سهمیه واکسن کرونا ندارند/ رونق گردشگری کشور در 4 تا 5 ماه آینده

حرمت الله رفیعی گفت: بسیاری از ضرر و زیان‌های دفاترگردشگری قابل جبران نیست. باید دانست که گردشگری برای بازپس‌گیری جایگاه خود به اختصاص زمان نیاز دارد.

استفاده از اعتبارات سازمان داوطلبان برای کمک به تامین هزینه‌های دارو و درمان نیازمندان/ رونمایی از سامانه‌ اتوماسیون اداری و سامانه اعضا و داوطلبان هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه شورای معاونین این جمعیت با اشاره به اینکه اعتبارات سازمان داوطلبان هلال‌احمر با حمایت نمایندگان مجلس نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ برابر رشد داشته، بر ضرورت تدوین آیین‌نامه به منظور استفاده از این اعتبارات برای تامین هزینه‌های دارو و درمان نیازمندان کشور تاکید کرد.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران:

درخواست از مقام معظم رهبری درباره تعیین تکلیف حریم شهر تهران/ تهران به دلیل مشکلات ساختاری و کارکردی ناتوان در ایجاد حریم

زهرا نژاد بهرام گفت: پردیس و بومهن حریم دارند اما تهران حریم ندارد! منطقه 20 بر فرمانداری ری قرار گرفته است. این مسائل جدی پیگیری نمی‌شود. تاکنون از لحاظ تشکیلات کشوری حرکتی لحاظ نشده است. از سوی دیگر می توانیم قانونی در مجلس در این خصوص تصویب کنیم. این مقوله نیازمند دیدگاه بالاتری دارد. بنده از مقام معظم رهبری درخواست دارم تا به این مقوله ورود پیدا کنند.

کرونا جان ۱۳۶ بیمار ایرانی دیگر را گرفت/ شناسایی ۱۰ هزار و ۴۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹

طی شبانه روز گذشته ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۱۰۱ نفر رسید.

80 میلیون محیط بان در کشور/نوسازی ناوگان موتوری محیط بانی ظرف ۲ ماه آینده

جمشید محبت خانی به مشکل کمبود تعداد محیط‌بانان نسبت به وسعت مناطق تحت حفاظت اشاره کرد و گفت: محیط‌بانان با وجود کمبود نیروی انسانی اجازه نمی‌دهند تخریب در مناطق انجام بشود. و مسئولیت محیط بانی دلی است و نگاه شغلی به کارشان و حقوق دریافتی شأن ندارند. اما جذب ۵۰۰ محیط‌بان در طی ۲ سال گذشته دنبال شده و تا ۸ سال آینده ادامه دارد تا به درصد قابل قبولی طبق چارت خدمتی برسیم.

نظر شما