سخنگوی جمعیت هلال احمر خبر داد:

تامین ۵۰ درصد واکسن های کرونا از سوی هلال احمر/ ١۴ مرز کشور فعال هستند / توسعه خانه های هلال در روستاهای کشور

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۱:۰۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۶۵۵۹
تامین ۵۰ درصد واکسن های کرونا از سوی هلال احمر/  ١۴ مرز کشور فعال هستند / توسعه خانه های هلال در روستاهای کشور
قوسیان مقدم گفت: برای اولین بار بعد از موج چهارم کرونا ، ستاد کرونا از ما خواست مرز های ورودی و خروجی مرزی قرنطینه کنیم که این امر هنوز هم ادامه دارد و در حال حاضر ١۴ مرز فعال هستند.

به گزارش برنا؛ محمد حسن قوسیان مقدم مدیر کل جمعیت هلال احمر در نشست خبری نذر آب۴ گفت: با توجه به اینکه نذر آب سه بار در کشور ایجاد شده است امسال چهارمین سالی است که این امر اجرا می شود.

او با بیان اینکه هرساله فدراسیون بین المللی وظایفی را برای جمعیت های دنیا اعلام می کند، گفت: امسال خشکسالی مورد توجه فدراسیون بود ‌و امسال موضوع خشکسالی موضوع جدی ای است که باید به آن پرداخته شود

او با بیان اینکه وسعت زیادی از کشور در اختیار  ۴ استان جنوبی کشور است که با مشکل کم آبی مواجه است، گفت: استان های جنوبی کشور پهناور و کم آبی هستند و دارای انسان های صبور ی اند. خاصیت کویر است که همگی به قناعت عادت کردند اما وظیفه ما این است کمک ها را به این استان ها سوق دهیم.

قوسیان مقدم بیان کرد: استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،  هرمزگان و جنوب کرمان امسال برای آبرسانی در دستور کار است. یکی از ملاک های انتخاب استان ها خشکسالی و درصد بارندگی بود همچنین برای هر شهرستان استان ها را به عنوان استاد معین انتخاب کردیم که کار پشتیبانی و آبرسانی را انجام خواهند داد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برای سیستان و بلوچستان ٨ شهرستان برای آبرسانی انتخاب شدند و برای هر کدام دو استان را به عنوان معین اول و دوم انتخاب کردیم، گفت: در هر استان از موسسات خیریه کمک گرفتند چرا که کل پروژه توسط داوطلبان و خیرین انجام می شود و هلال احمر وظیفه پشتیبانی دارد.

او افزود: سه شهرستان در خراسان جنوبی، دو شهرستان در هرمزگان، و دو شهرستان در جنوب کرمان امسال در اولویت کار طرح نذر آب هستند، توقعی که داریم این است که همه دستگاه ها هلال احمر را در این خصوص یاری کنند.

قوسیان مقدم با بیان اینکه محور های دیگری را در حوزه نذر آب دنبال می کنیم، ادامه داد: طرح ملی نذر آب فقط برای تامین آب شرب نیست چرا که کمبود آب تبعاتی دارد که همه را پوشش می دهیم یکی  خدمات سلامت محور است که همزمان با حرکت کاروانی به شهرستان امکانات پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می شود.

او افزود: در سال های گذشته بعد از پویش نذر آب تیم های پزشکی ماه ها در منطقه حاضر شدند و بیماری های موجود را از بین بردند خدمات معیشت محور نیز در دستور کار است و کاروان های نذر آب بسته های معیشتی و مواد غذایی را همراه خود به منطقه می برند

قوسیان مقدم با بیان اینکه خدمات عمرانی نیز در این مناطق انجام می شود، گفت:   نذر آب انواع مختلفی دارد که ساده ترین آن توزیع آب آشامیدنی است که آب ها بسته بندی و بهداشتی به دست افراد می رسد همچنین تانکر های آب نیز از شهرستان های مختلف ارسال می شود

او افزود: طرح ملی نذر آب اگر کارخانه ها و شرکت های بزرگ کمک کنند می توانیم آب پایدار ترین را ایجاد کنیم،  از کمک های بین المللی در این طرح استفاده می کنیم

قوسیان مقدم گفت: کار جدید امسال جشنواره ی رسانه ای است و سال های گذشته خدمات آموزشی و فرهنگی مثل توزیع لوازم التحریر نیز توسط نیرو های جوانان در دستور کار است.

او با بیان اینکه مجموعا در یک سال گذشته ٧١۴ کادر پزشکی همراه با کاروان نذر آب به مناطق مورد هدف ارسال شدند و ١٠٧ نفر کمک رسانی کردند، گفت: ١٣۶۵ تانکر آب تهیه شده است. همچنین ۴۴٠ هزار بطری آب معدنی ۴۴٠ به مناطق ارسال شده است و ١۵ هزار و ٧٠٠ اقلام دارویی نیز به مناطق هدف  منتقل شده است

سخنگوی جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در طرح نذر آب ارزش اقلام حمایتی حدود ١٣.٧ میلیارد تومان بوده است که شامل کمک های هلال احمر و خیرین بوده است، با اطلاع رسانی موثر می توانیم در سه ماه تابستان تنش آبی را در این مناطق کمتر کنیم

او با بیان اینکه خانه های هلال در ۵ هزار و ۴٠٠ روستا و محله تشکیل شد و ۶٠٠ خانه هلال به بهره برداری می رسد که ظرفیت خوبی برای تاب آوری، پشتیبانی در حوادث برای کشور است، گفت: دهیاری روستاها برای توسعه خانه های هلال کمک کردند  و هر روستا در خانه هلال انبار امدادی دارد و آموزش های همگانی را شروع شده است

قوسیان مقدم ادامه داد: ١٠١ هزار و ٧١٠ نفر عضو خانه های هلال را داریم که در روستا ها وجود دارند و ۵٣١ دوره آموزش در خانه های هلال برگزار شده است  و ٧٠٨ شناسنامه خطرپذیری برای روستا ها تهیه شده است.

او با بیان اینکه این شناسنامه به ما می گوید کدام مناطق خطر بیشتری دارند، گفت: کمک های مردمی خود را خود روستائیان جمع آوری می کنند و در روستا توزیع می کنند که بیش از ٢٨ میلیارد تومان کمک جمع آوری شده و در روستا ها توزیع شده است

قوسیان مقدم گفت: اولین بار بعد از موج چهارم کرونا، ستاد کرونا از ما خواست مرز های ورودی و خروجی مرزی قرنطینه کنند که این امر هنوز هم ادامه دارد و تا کنون ١۴ مرز فعال هستند و تاکنون ٣٨٢ هزار نفر از مسافران کنترل شدند و از  بیش از ۵٣ هزار نفر تست فوری کرونا گرفته شد و ٢٩ مورد پی سی ار انجام گرفت همچنین ٧٧ نفر در مرز قرنطینه شدند.

قوسیان مقدم با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای که جمعیت هلال احمر انجام داده خدماتی است که از سوی سازمان تدارکات پزشکی انجام می شد که مهم ترین آن ورود واکسن کرونا به کشور است، گفت: مجموع واکسیناسیون در کشور ۶ میلیون نفر بوده  که بیش از ۵۰ درصد این واکسن ها از طریق جمعیت هلال احمر تامین شده است.

او ادامه داد: با وجود تحریم ها وارد کردن واکسن به کشور امر‌ بزرگی است. واکسیناسیون درمان نیست، اما آنچه که مسلم است این است که  میزان مرگ و میر کاهش پیدا می کند،  اما ابتلا به این ویروس همچنان ادامه دارد.

قوسیان مقدم  با اشاره به مراکز درمانی در خارج از کشور گفت: در ۱۴ نقطه از جهان مراکز درمانی داریم، این مراکز درمانی اکثرشان خودمان هستند و گاهی وقت ها این مراکز سود دهی خواهند داشت.

قوسیان مقدم با بیان اینکه در گذشته جمعیت شیر و خورشید در اکثر شهرستان ها درمانگاه و بیمارستان داشته است که ما آن را در اختیار وزرات بهداشت قرار دادیم، گفت: یکی از کارهای بزرگی که انجام شد تربیت ۸ هزار نفر مربی امدادی بود که برای این امر تجهیزات پزشکی متنوعی را تهیه کردیم.

او با اشاره به تفاهم نامه ای که با وزرات بهداشت امضا شده است گفت: بر اساس این تفاهم نامه ما تنها مرزهای رسمی مسافری را کنترل خواهیم کرد اما مرزهای تجاری تحت کنترل جمعیت هلال احمر نیستند، ما دولت نیستیم، معین دولت هستیم.

قوسیان مقدم ادامه داد: ما تنها مرزهای مسافری را پوشش خواهیم داد. همچنین در حد اعلام هشدار برای تامین آب کار می کنیم و آب آشامیدنی را برای نذر آب فراهم می کنیم .

او در پایان با بیان اینکه ما به عنوان مطالبه گر با دستگاه های دیگر رایزنی می کنیم که آب را تامین کنیم ، بیان کرد: جهت تامین آب پایدار هلال احمر کار هایی را انجام می دهد اما به کمک دستگاه های مختلف نیاز است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز