در استان قزوین در حال افزایش است؛

روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۱:۲۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۹۶۶۴۱
روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی بانوان باید باور اشتغال و کارآفرینی در این قشر تقویت شود، از روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش برنا؛ صدیقه ربیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در اولین کارگروه روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین با بیان اینکه این کارگروه یکی از کارگروه‌های سه گانه تخصصی دفتر زنان و خانواده است، گفت: مهارت آموزی نقش مهمی در ایجاد یک کسب و کار دارد و این مهم باید مورد توجه بانوان استان قرار گیرد.

او اظهار کرد: فلسفه تشکیل چنین کارگروه‌هایی باید نتیجه محور باشد و در ذیل آن دستگاه‌های اجرایی ضمن بحث و همفکری برای حل مشکلات با ارائه راهکار‌های اجرایی، تصمیم‌گیری علمی کنند و به نتیجه برسند و مردم نیز این نتایج را در جامعه احساس نمایند.

ربیعی با بیان اینکه جامعه هدف ما در این کارگروه زنان، دختران و خانواده هستند تصریح کرد: باید براساس شناخت مسائل و مشکلات جامعه هدف، اولویت بندی‌ها مشخص و با یک رویکرد علمی به آن عمل کنیم.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی ضرورت فعالیت در بازار‌های مجازی بیشتر احساس می‌شود و دستگاه‌های متولی باید بستری را برای اشتغال فراهم نمایند که بازار‌های قانونی سوق پیدا کنند و نهایتاً اشتغال پایدار را رقم بزنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: وضعیت اشتغال بانوان در قزوین نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است، ولی این مفهوم به معنی مطلوب بودن در این بخش نیست و باید دختران تحصیلکرده را به این سمت ببریم که در بحث اشتغالزایی و کارآفرینی با رویکرد نوآورانه و خلاقانه حرکت کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته روند رو به رشدی در حوزه اشتغال بانوان شکل‌گرفته است، افزود: با توجه به جمعیت نیاز است این‌که این روند شتاب بیشتری با مشارکت دستگاه‌ها داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بر لزوم همکاری‌های مشترک در کارگروه‌ها تاکید کرد و گفت: آنچه در این کارگروه‌ها نیاز است، همکاری میان بخشی بین اعضا و دستگاه‌های اجرایی است تا با مشخص کردن مسائل به نتیجه و دستاورد خوبی دست یابیم.

او یادآور شد: زنان فعال و توانمند در توسعه و رونق تولید برجسته است و با افزایش میزان مشارکت بانوان در عرصه‌های اقتصادی جامعه و حمایت از آن‌ها، می‌توان شاهد رونق بیش از پیش اشتغال و تولید بود.

ربیعی تصریح کرد: روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان واقعیتی تلخ و نگران کننده است و توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار در بستر آموزش و حمایت، نتایج خوبی خواهد داشت.

او ایجاد اشتغال خانگی را ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان دانست و خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی بانوان و خانواده آنان، زمینه رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی این قشر را به همراه دارد.

نظر شما