فرمانده یگان محیط زیست:

کیفیت خودروی محیط بانان با قاچاقچیان قابل مقایسه نیست

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۵:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۷۰۷۱
کیفیت خودروی محیط بانان با قاچاقچیان قابل مقایسه نیست
جمشید محبت خانی گفت: خودروی محیط بانان در شرایط کنونی با خودروی قاچاقچی از لحاظ کیفیت و قابلیت مناسب نیستند، اما یکی از برنامه‌ها برای محیط‌بانان اختصاص خودرو است.

به گزارش برنا؛ محیط بانان به عنوان افرادی تاثیرگذار در جامعه و  محیط زیست محسوب می‌شود. فعالیت این افراد باعث کاهش خسارت‌های محیط زیستی  و تقویت فرهنگ نگهداری از محیط زیست در کشور می‌شود. در این شرایط لازم است تا با اقدامات فرهنگی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی فعالیت های متعدد انجام شود و بتوان 80 میلیون ایرانی را به عنوان محیط بان تربیت کرده و در زمینه ارتقای فرهنگ محیط زیستی جامعه وارد عمل شد.

 طی ماه های اخیر هم عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست گفته بنا است سالانه قرار است،۲۰۰ محیط بان جذب شود، چون با ارزیابی میزان بازنشستگی سالانه ۳۰۰ نفر باید استخدام شوند. طی سال۹۶ سازمان محیط زیست فقیر ترین سازمان بود حتی کمتر از وزارت آموزش ‌وپرورش پرداختی داشت، اما در سه سال گذشته  شاهد افزایش ۱۱۵درصدی پرداختی ها بودیم.

خودروهای محیط‌بانان باید در اولویت قرار بگیرد

طی سال‌های اخیر میزان جذب، درآمدها و تجهیزات محیط‌بانان افزایش یافته است. هرچند هنوز جذب محیط بان نیازمند تخصیص بودجه بیش از پیش است و باید بتوان همگان را در صیانت از محیط زیست بسیج کرده  و  شرایط و تجهیزات محیط بانان را بیش از پیش ارتقا داد. جمشید محبت خانی، فرمانده یگان محیط زیست به خبرنگار برنا درباره اولویت‌های محیط زیستی محیط بانان گفت: اتفاقات خوبی در دوره کنونی اتفاقات مبارک برای محیط‌بانان افتاده است این  اقدامات در قالب قانون درآمده و در احکام حقوقی این افراد و دریافت ماهانه مباحثی همچون بند 10 ماده 68 اجرا شده و قابل قطع کردن نیست.

 او افزود: باید در دولت آینده مقوله خودروهای محیط‌بانان باید در اولویت قرار بگیرد. این مقوله نیازمند تحول از لحاظ کمیت و کیفیت است.

ساختمان‌های محیط‌بانی مورد توجه قرار بگیرند

فرمانده یگان محیط زیست با بیان اینکه تاکنون خودروهای مورد استفاده در طبیعت پاسخگوی نیاز محیط بان نیست و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ساختمان‌ها و پاسگاه‌های محیط بانی از یک تیپ واحد برخوردار نیستند. برای مثال در هر استان یک پاسگاه به شکل سلیقه‌ای ساخته شده است. در این راستا باید 600 پاسگاه موجود مورد بازسازی کامل و یک تیپ واحد اجرا شود.

 محبت خانی تاکید کرد: خودروی محیط بانان در شرایط کنونی با خودروی قاچاقچی از لحاظ کیفیت و قابلیت مناسب نیستند، اما یکی از برنامه‌ها برای محیط‌بانان اختصاص خودرو است.

فرمانده یگان محیط زیست درباره خرید تجهیزات برای محیط‌بانان در شرایط از بین رفتن تحریم‌ها گفت: سازمان محیط زیست موظف به استفاده از تولید داخلی است و به سمت تولید داخلی پیش رفت، اگر کیفیت تجهیزات رو به بهبود برود، در صورت لغو تحریم‌ها در تهیه مواد اولیه اقدام می‌کنیم.

او درباره موتور سیکلت های تولید داخل و استفاده آن برای محیط بانان افزود: موتورسیکلت‌های تولید داخلی خریداری شده کیفیت خوبی دارند.

// انتهای پیام:۳

نظر شما
پرونده ویژه