سخنگوی دانشگاه آزاد:

پیگیر واکسیناسیون دانشجویان و اساتید هستیم/ برگزاری ترم تابستانی به شکل غیر حضوری

۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۰۵:۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۹۷۲۵۲
پیگیر واکسیناسیون دانشجویان  و اساتید هستیم/ برگزاری ترم تابستانی به شکل غیر حضوری
احمد حیدری درباره روند برگزاری واحدهای تابستان با بیان اینکه امسال در ترم تابستان کلاس‌ها به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: واحدهای عملی در ترم تابستان به ندرت و محدود برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ برای اغلب دانشجویان برگزاری ترم تابستان به عنوان نیم ترم از اهمیت برخوردار و متقاضیان فراوان دارد. در شرایط کرونایی آخرین وضعیت بازگشایی و تشکیل کلاس در ترم تابستان برای دانشجویان نیازمند بررسی است.

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد درباره روند برگزاری کلاس‌ها در ترم تابستان به خبرنگار برنا گفت: بعد از اتمام امتحانات در ترم تابستان همچون روال سنوات گذشته دانشگاه آزاد ترم تابستان را برگزار می‌کند.

او افزود: در سال گذشته هم به دلیل شیوع کرونا کلاس‌ها به شکل غیرحضوری برگزار شد. امسال در ترم تابستان کلاس‌ها به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود.

پیگیر واکسیناسیون دانشجویان  و اساتید هستیم

حیدری درباره روند واکسیناسیون دانشجویان و اساتید گفت: این مقوله را از طریق وزارت بهداشت پیگیر هستیم. تاکنون اقدامات متعدد انجام شده و امیدواریم در فاصله تابستان هم برای دانشجویان و اساتید هم بتوانند واکسن دریافت تا اول مهر بتوان کلاس‌ها را به شکل حضوری برگزار کرد تا فاصله‌های بین دانشجو و دانشگاه جبران شود.

آموزش‌های مستمر در اختیار دانشجو

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری تعلیم و تربیت را توامان به دنبال داشته و آموزش‌ها به شکل پرثمر و با کیفیت در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

واحدهای علمی چگونه برگزار می‌شود؟

 او درباره روند برگزاری واحدهای تابستان افزود: واحدهای عملی در ترم تابستانی به ندرت و محدود برگزار می‌شود. اغلب واحدهای علمی در ترم‌های پاییز و بهار ارائه می‌شود. در شرایط کنونی کلاس‌های علمی با کارگروه‌های دو تا سه نفره برگزار می‌شود. امتحانات هم در قالب گروه‌های سه تا 5 نفر برگزار می‌شود.

به گفته سخنگوی دانشگاه آزاد قبل از شیوع کرونا این کلاس‌ها 15 نفره برگزار می‌شد هرچند در شرایط کرونایی با برگزاری کلاس‌های 5 نفره  و یک استاد کلاس‌های متعدد برگزار می‌کند.

حیدری تصریح کرد: این مقوله باعث بروز هزینه‌های 3 برابری برای دانشگاه شده تا دانشجویان بتوانند از کارآگاه‌ها  استفاده کنند. در این روند از دانشجو هم هزینه مضاعف دریافت نمی‌شود.

برگزاری امتحانات واحدهای علمی مطابق با شرایط کرونایی هر شهر و استان

سخنگوی دانشگاه آزاد تصریح کرد: واحدهای متعدد با توجه به شرایط رنگ بندی و وضعیت کرونایی نسبت به آن برنامه‌ریزی شده تا در فاصله تابستان در برنامه‌ریزی متفاوت بتوان با توجه به وضعیت شهر با استفاده از ظرفیت مدیران گروه، اساتید و ... بتوان امتحانات واحدهای علمی را برگزار کرد.

او تصریح کرد: فصل تابستان فرصت مناسبی است و جای نگرانی نیست تا بتوان آزمون‌ها را به نحو احسنت برگزار کرد.

تشریح روند جذب اساتید در دانشگاه آزاد

حیدری درباره جذب اساتید در دانشگاه آزاد گفت: نه تنها در دانشگاه آزاد بلکه در تمامی دانشگاه‌ها شاهد یک روند خاص هستیم. از طریق فراخوان جذب دانشجو انجام می‌شود. برای مثال در فراخوان رشته‌های مورد نیاز دانشگاه مطرح شده و افراد واجد شرایط در فراخوان شرکت و مراحل فراخوان بررسی و صلاحیت‌های عمومی و تخصصی و در نهایت هم از طریق شورای جذب مستقر در شورای انقلاب فرهنگی می‌توان جذب استاد را انجام داد.

//انتهای پیام:۳

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز