قابلیت Shops به واتس‌اپ اضافه می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۷:۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۷۳۰۶
قابلیت Shops به واتس‌اپ اضافه می‌شود
فیسبوک در ماه‌های گذشته سعی کرده خرید از طریق پلتفرم‌هایش را برای کاربران ساده‌تر کند. این کمپانی محل‌های خاصی برای اینستاگرام Shops و مارکت‌پلیس فیسبوک درنظر گرفته، اما امکان خرید از طریق واتس‌اپ هم برای کاربران به‌زودی فراهم می‌شود و افراد در این پیام‌رسان محبوب به قابلیت Shops دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش برنا؛ مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ به تازگی در جلسه‌ای در Live Audio Room، از سه بروزرسانی تجاری برای محصولات فیسبوک خبر داد: Shops در واتس‌اپ و مارکت‌پلیس، تبلیغات Shops و جستجوی بصری اینستاگرام.

به گفته زاکربرگ، کاربران ماهانه مارکت‌پلیس از ۱ میلیارد نفر عبور کرده:

    «ماهانه بیش از ۱ میلیارد نفر از مارکت‌پلیس استفاده می‌کنند، بنابراین ما می‌خواهیم کاری کنیم تا کسب‌و‌کارها بتوانند Shops را به مارکت‌پلیس بیاورند تا به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنند.»

اگرچه واتس‌اپ در جهان بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد، اما تنها روزانه ۱۷۵ میلیون نفر با حساب‌های تجاری در ارتباط هستند که شامل مواردی مانند پشتیبانی از مشتریان می‌شوند. با توجه به اینکه فیسبوک قابلیت‌های تجاری‌اش را به اینستاگرام گسترش داده، انجام کاری مشابهی برای واتس‌اپ منطقی است. قابلیت Shops به‌زودی برای واتس‌اپ منتشر می‌شود.

واتس‌اپ Shops

قابلیت تجاری بعدی، تبلیغات Shops است که به گفته زاکربرگ، تجربه شخصی‌تری را بر اساس عادت‌های خرید در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

    «ما قابلیتی را برای کسب‌و‌کارها در نظر می‌گیریم تا کاربران را بر اساس رفتارشان، به محلی هدایت کنند که احتمال خریدشان بیشتر باشد.»

از امروز تبلیغات AR Dynamic در اختیار برخی کمپانی‌ها در آمریکا قرار می‌گیرد تا با استفاده از واقعیت مجازی، امکان تست محصولات را برای کاربران فراهم کنند.

در نهایت با قابلیت جستجوی بصری مبتنی بر هوش مصنوعی برای اینستاگرام روبه‌رو هستیم که در آینده برای آزمایش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با این ویژگی، کاربران می‌توانند با آپلود تصاویر، حتی آن‌هایی که در اینستاگرام پست نکرده‌اند، محصولات مشابه را پیدا کنند.

این اولین باری نیست که شرکتی از چنین فناوری برای کاربرانش استفاده می‌کند، اما با توجه به شمار فوق‌العاده بالای کاربران اینستاگرام، مسلما چنین اقدامی موجب تغییرات چشمگیری در نحوه خرید کاربران در آینده خواهد شد.

نظر شما