اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۹:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۷۴۳۱
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

چند کرونایی در کنکور شرکت می کنند؟

سخنگوی سازمان سنجش گفت: براساس خوداظهاری داوطلبان آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش تعداد ۱۲۸ داوطلب مبتلا به بیماری کرونا آزمون خواهند داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خبر داد:

جزئیات آتش سوزی ساختمانی خیابان سعدی/ حادثه هیچ مصدومی نداشت

جلال ملکی از آتش سوزی در یک ساختمان، واقع در خیابان سعدی تهران خبرداد و گفت: 18 نفر در این حادثه که وضعیت نامناسبی گرفتار شده بودند نجات یافتند.

حریق در مغازه ظهیر السلام

رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک راهور تهران بزرگ گفت : دقایقی پیش و در ساعت 08:20 صبح امروز در مسیر خیابان قائدی نرسیده به ظهیر السلام(م12) مغازه لوازم خودرو دچار حریق شد.

فوق العاده ویژه فرهنگیان، به ویژه معلمان برقرار شد

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش: فوق العاده ویژه فرهنگیان، به ویژه معلمان، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی، از مراجع ذی صلاح تعیین و برقرار شده است.

تصادف و رویارویی پراید متخلف با اتوبوس

سرهنگ اسماعیل احسان پور از تصادف و رویارویی پراید متخلفی که به صورت خلاف جهت در مسیر خط ویژه در حال متورای شدن بود با یکدستگاه اتوبوس بی آر تی در مسیر بزرگراه امام علی (ع) خبر داد .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خبر داد:

شناسایی فروشندگان سوالات کنکور توسط پلیس فتا/ توصیه های پلیس به خریداران / هر گونه فعالیتی مبنی بر تقلب و دسیسه امتحانی مورد مجرمانه است

سرهنگ پاشایی درباره برخورد با فروشندگان سوالات کنکور سراسری و تقلب دانش آموزان در امتحان هشدار داد‌ و گفت: زمانی که شخص خریدار، پول را واریز می کند و به هر نحوی با شکست مواجه می شود، فروشنده اعلام می کند «در صورتی که چنین امری را گزارش کنی، خود مجرم شناخته می شوی»، در این صورت باید اعلام کنم که چنین چیزی وجود ندارد.

یادداشت؛

ساخت و ساز در باغات؛ آری به قلع و قمع محیط زیست یا نه به رکود و کمبود درآمد؟

 

برنا اتفاق ناگوار در یک محیط فرهنگی را بررسی کرد؛

ماجرای عجیب یک سینما در مشهد/ چه کسی مسئول است؟

کارشناس ارشد ایران شناسی گرایش فرهنگ، مردم و ادیان گفت: در تخریب سینما آسیا یک اثر ثبت ملی از بین نرفته است. هرچند بخشی از خاطره مردم مشهد و دیدگاه نوستالژی مردم مشهد و اهالی سینما از بین رفته است.

۱۱۲ بیمار دیگر کووید۱۹ در کشور جان باختند/ شناسایی ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.

درجلسه چهارشنبه دولت انجام شد؛

موافقت دولت با لایحه اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال/ تعیین میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز غیردولتی بابت حق پرستاری یا مددکاری

جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری بر گزار شد و در این جلسه اعضای دولت با لایحه پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور درخصوص «اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال» موافقت کردند.

وزیر آموزش و پرورش:

تصمیم کلی بر بازگشایی مدارس است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تصمیم کلی بر بازگشایی مدارس است اما کرونا وضعیت پیش بینی نشده ای دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

وضعیت بحرانی 827 مدرسه فرسوده از سوی آتش نشانی اعلام شده است/هزینه ساخت و ساز 200 مدرسه تامین می‌شود

عبد الرضا فولادوند درباره روند ایمنی سازی مدارس برای سال تحصیلی 1400-1401 گفت: 827 مدرسه فرسوده در شهر تهران وجود دارد که وضعیت بحرانی این مدارس از سوی آتش نشانی اعلام شده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ :

جلوگیری از توقیف 70 هزار موتورسیکلت با اجرای طرح موتوریار/ طرح موتوریار در 200 نقطه تهران اجرا می شود

سرهنگ همه خانی گفت: تاکنون بالغ بر 70 هزار موتورسیکلت از ابتدای طرح موتوریار توقیف نشده و این نشان دهنده آن است برای 70 هزار موتورسوار بازآموزی انجام شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

بسیج ملی مبارزه با کرونا را در پنج گام اجرا کردیم/ مشکل کرونا با شعار حل نمی‌شود/ بیشترین پروتکل‌های بهداشتی را برای مهار کرونا نوشت

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ ایران از جمله کشورهایی بود که بیشترین پروتکل‌های بهداشتی را برای مهار کرونا نوشت زیرا نمی‌توانستیم به مردم هزار دلار بدهیم و بگوییم در خانه بنشینید و بیرون نیایید.

محسن هاشمی مطرح کرد:

پرهیز از انجام پروژه‌های هیجانی و بدون هدف در دوره پنجم مدیریت شهری/ بهسازی آرامستان‌های دولاب رابطه تاریخی بین ایرانیان و ادیان مختلف را بهبود می‌بخشد

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهسازی آرامستان های دولاب رابطه تاریخی بین ایرانیان و ادیان مختلف را بهبود می بخشد و هم تاریخ تهران را زنده می کند و هم فضای مناسب و مفرح شهری را ایجاد می کند و خوشحالیم که چنین اقداماتی در این دوره به ثمر رسید.

افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور به ۶۰ درصد رسید

وزیر آموزش و پرورش از افزایش سهم سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد در پذیرش دانشگاه‌ها خبر داد.

شروع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به ۵ روز آفتابی و صاف برای اکثر مناطق کشور از رگبار و رعدوبرق در ۳ استان جنوبی کشور خبر داد.

برنامه‌ها و فعالیت های آموزش‌وپرورش استثنایی برای اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی مجله خبری شبکه امید به تشریح برنامه‌های آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت.

نظر شما