تمام جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران از لحظه وقوع تا به خاک سپرده شدن دو خبرنگار جوان

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۹:۰۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۷۴۷۳
تمام جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران از لحظه وقوع تا به خاک سپرده شدن دو خبرنگار جوان
سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومین حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در منطقه نقده توضیحاتی داد.

به گزارش برنا ؛مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل خبرنگاران در منطقه نقده گفت: در این حادثه تمام تلاش ما این است که درمان این افراد را پیگیری کنیم.

او با بیان اینکه درحال تلاش هستیم که بیمارستان نقده را در حالت خوبی نگه داریم، افزود: از استان تیم درمانی به منطقه ارسال کردیم و هماهنگ می کنیم که مصدوم ها را برای درمان به ارومیه ارسال کنیم.

خالدی ادامه داد: کار ١۶ نفر در بیمارستان در حال انجام است و ٣-۴نفر حال خوبی دارند.

او ادامه داد: لیست مصدومین به زودی اعلام می شود.

ساعت 20:00

جدیدترین تصاویر از اتوبوس واژگون شده

IMG-20210623-WA0064

IMG-20210623-WA0058

IMG-20210623-WA0056

ساعت 20:06

عکس مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی

بنا بر اطلاعات واصله دو نفر از این افراد  به نام های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی (خبرنگار ایسنا و ایرنا) جان باختند.

IMG-20210623-WA0080

ساعت 20:10

حضور استاندار و مدیریت بحران در محل

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات گفت:  براساس اعلام اورژانس حال ٤ تا ٦ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده و در حال حاضر بالگرد در حال آماده سازی و تحویل بیماران برای انتقال به بیمارستان ارومیه است

او افزود: استاندار، مدیرعامل هلال احمر و مدیریت بحران استانداری در محل حادثه حضور دارند.

ساعت 20:25

لیست اسلامی مصدومین اعلام شد

اسامی مصدومین

ساعت 20:39

انتقال مجرومان حادثه به بیمارستان ارومیه

جمعیت هلال احمر اعلام کرد: مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در منطقه نقده به بیمارستان ارومیه منتقل شدند

ساعت 21:00

انتقادات خبرنگاران حاضر در حادثه واژگونی اتوبوس از وضعیت درمانی آسیب دیدگان

یکی از عکاسان حاضر در این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: وضعیت بیمارستان نقده بحرانی است و مدیریت درستی برای درمان و پیگیری وضعیت مصدومان انجام نمی شود.

او با بیان اینکه 5- 6 نفر از افراد حال خوبی دارند ولی حال تعداد زیادی از افراد حال خوبی ندارد و اغلب دچار شکستگی دست و پا شده اند، افزود: هنوز آسیب دیدگان را به بیمارستان های استانی منتقل نکردند.

او ادامه داد: 2 نفر از حاضر در اتوبوس فوت شدند.

ساعت 21:06

نقص فنی در ترمز، علت حادثه  واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده

سرهنگ پاکدل  در خصوص واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در  آذربایجان غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر تونل کانی سیب در شهرستان نقده بلافاصله ماموران پلیس راه و انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور  سریع ماموران در صحنه تا این لحظه در پی این حادثه ناگوار،  ۲ نفر از خبرنگاران فوت و ۲۲ نفر نیز مجروح و توسط عوامل انتظامی و امدادی سریعا به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ پاکدل تصریح کرد: ماموران علت این حادثه دردناک را نقص فنی در ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران عنوان کرده اند.

تصاویری از انتقال مصدومان با بالگرد به بیمارستان

WhatsApp Image 2021-06-23 at 21.07.45

ساعت 21:14

ولی پور رئیس سازمان امدادونجات گفت :در ساعت ۲۰:۴۵ تعداد ۴ نفر از مصدومین توسط بالگرد هلال احمر به فرودگاه ارومیه انتقال داده شدند.

اسامی مصدومان اعزامی به این شرح است:

ابراهیم نژاد رفیعی، مرتضی محمدصادقی، حسن ظهوری، محمدمهدی گوهری

ولی پور با بیان اینکه یک تیم امداد هوایی از تبریز جهت پشتیبانی به محل حادثه اعزام شده است گفت: ۴ نفر از مصد‌مان برای انتقال به بیمارستان، توسط بالگرد هلال احمر به فرودگاه ارومیه منتقل و تحویل عوامل درمانی شدند.

او افزود: در این عملیات ٣ تیم امدادی شامل یک تیم امداد و نجات از سه راهی حیدر آباد نقده به استعداد ۳ نفر، ۲ تیم امدادی به عنوان پشتیبان از شعبه مرکزی نقده به استعداد ۶ نفر از کارکنان و ۸ نجاتگر به همراه تجهیزات تخصصی شامل ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمک دار و همچنین یک فروند بالگرد برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اعزام شدند.

بامداد روز بعد

 بازداشت راننده اتوبوس حامل خبرنگاران

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: راننده اتوبوس حامل خبرنگار جهت بررسی‌های بیشتر بازداشت شده و تحقیقات همه جانبه برای مشخص شدن علت حادثه در حال انجام است.

او افزود: متعاقب تماس رییس حوزه ریاست قوه دستورات لازم به رییس دانشگاه علوم پزشکی در‌خصوص روند درمان واقدامات سریع وعاجل جهت مداوای مصدومین صادر شد.

روز بعد ساعت 10:00

پیکر خبرنگاران فقید ایسنا و ایرنا فردا تشییع می‌شود

مراسم تشییع پیکر خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی جان باخته‌اند، جمعه (۴ تیر) ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

این مراسم ساعت ۹ صبح فردا در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا تهران برگزار خواهد شد.

13:35

آخرین اخبار از وضعیت خبرنگاران آسیب دیده حادثه واژگونی اتوبوس/ ترخیص سه خبرنگار از بیمارستان تا ظهر امروز

جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: از ۱۰ خبرنگاری که دیروز با استفاده از هلی کوپتر و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه منتقل شدند پنج نفر آنها مرخص شدند.

او افزود: از پنج نفر باقی مانده نیز سه نفر به احتمال زیاد تا ظهر امروز ترخیص می شوند و تنها ۲ نفر در بیمارستان ارومیه بستری خواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: مصدومان این حادثه که در بیمارستان بستری هستند، هیچکدام وضعیت نامناسبی ندارند و بیمار بدحال نداریم.

آقازاده گفت: ۲ نفر باقی مانده در بیمارستان امام خمینی (ره) که یکی از آنها عکاس ارومیه‌ای و دیگری اهل تهران است، نیز با تشخیص متخصص در روزهای آتی ترخیص خواهند شد.

13:46

پیکر خبرنگاران درگذشته حادثه دیروز نقده به تهران منتقل شد

پیکر جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران برای تشییع و تدفین با حضور و بدرقه نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی به تهران اعزام شد.

همچنین ۱۴ نفر از خبرنگاران که در حادثه دیروز مصدوم شدند پس از طی روند مراحل اولیه درمانی آنان، با هوایپما به تهران بازگشتند.

پیکر ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا نیز از طریق همین هواپیما به تهران منتقل می‌شود تا فردا جمعه، در بهشت زهرا تشییع شده و به خاک سپرده شوند.

چهار تن از خبرنگاران نیز که روند درمانی آنان دربیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در جریان است، پس از بهبود طی روزهای آتی به تهران باز می‌گردند.

16:48

همه ما در حادثه اتوبوس خبرنگاران مقصریم

محمدمهدی شهریاری با انتقاد از برخی رفتارهای نادرست رسانه ای در خصوص مصاحبه پیشین خود در دقایق نخست پس از حادثه واژگونی اتوبوس مبنی بر طبیعی بودن این اتفاق گفت: منظور من این بوده که اتوبوس شرایط فنی لازم را طبق گفته پلیس راه داشته است اما این موضوع به هیچ وجه نافی خطاهای رخ داده نیست.

او اضافه کرد: طبق گزارش پلیس راه، این اتوبوس دارای معاینه فنی بود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر چه مدارک این اتوبوس طبق گفته مسوولان پلیس راه، درست بود اما به طور قطع ابعاد حادثه مورد بررسی قرار می گیرد و اجازه نخواهیم داد خون این دو عزیز پایمال شود.

شهریاری با انتقاد از بی توجهی مسوولان ستاد احیای دریاچه ارومیه در خبرندادن به مسوولان استانی در برگزاری این تور رسانه ای گفت: ما هیچ اطلاعی از این سفر نداشتیم در حالی که باید با اطلاع ما، این برنامه برگزار می شد.

او با اشاره به پیگیری موضوع از طریق رییس دفتر رییس جمهوری، وزیر کشور و دیگر مسوولان کشوری افزود: همه ابعاد موضوع به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

17:26

نتیجه کارشناسی علت حادثه اتوبوس خبرنگاران تا ۴۸ ساعت آینده اعلام می‌شود

تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا درباره حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران گفت: کنترل‌ها و نظارت‌های قبل سفر برای اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست انجام شده بود، البته گزارشی که به دست من رسیده درباره حادثه آذربایجان غربی به این صورت است که متاسفانه هماهنگی‌هایی که باید بخش مربوطه برای یک سفر برون شهری انجام می‌داد، یعنی صورت وضعیتی را دریافت کند، اطلاعاتی را که باید به سازمان‌های مسئول از جمله سازمان راهداری و پلیس می‌داد، اتفاق نیفتاده است، البته این گزارش اولیه بوده و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

او افزود: به نظرم باید این موضوع را هم به لحاظ علت وقوع حادثه و هم اقداماتی که دستگاه‌های مربوطه باید انجام می‌دادند، یکی دو روز کارشناسی کنیم.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: جمع بندی دقیق کارشناسان درباره علت حادثه اتوبوس خبرنگاران را تا شنبه یا یکشنبه می‌توانیم اعلام کنیم.

دو روز بعد جمعه 4/4/1400

صبح روز جمعه 1400/04/04 پیکر فقید این دو خبرنگار در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

در جریان این مراسم جمع کثیری از اهالی رسانه، خانواده‌های خبرنگاران، دوستان و همکاران این دو خبرنگار حضور پیدا کردند.

انتهای پیام

نظر شما