روش های جدید برقراری ارتباط پزشک و بیمار در دوران همه‌گیری کرونا

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۹:۴۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۷۴۸۳
روش های جدید برقراری ارتباط پزشک و بیمار در دوران همه‌گیری کرونا
طی سال گذشته ، بیماری همه گیر کووید ۱۹ دکترها مجبور کرده است که نحوه معاینه ، درمان و تعامل با بیماران خود را تغییر دهند.

به گزارش برنا؛ حفظ تمام اقدامات ایمنی لازم تمامی دکتران را بر آن داشته است تا راه های جدیدی برای راحتی و ارتباط با بیماران پیدا کنند، حتی اگر نتوانند دست آنها را بگیرند یا لبخندشان را با وجود ماسک با یک دیگر شریک شوند. دکترها می دانند که بیماران آنها نیز مجبور شده اند تغییراتی را در زندگی خود به وجود آورند. آنها مجبور شده اند روش های جدیدی برای ارتباط با پزشک و دیگران در تیم مراقبت های بهداشتی خود بیاموزند. اما به رغم همه موانع جدید ایجاد شده توسط این ویروس ، به نظر می رسد برخی از درسهایی در مورد همه اینها وجود دارد که روابط پزشک و بیمار را بهبود می بخشد.

 شما هرگز درک نخواهید کرد که در این دوران یک پزشک چقدر به نشانه های دیداری ، حرکات صورت و حرکات ظریف زبان بدن بیماران توجه می‌کند تا بتواند آنها را درمان کند.در ابتدا وقتی پزشکان شروع به صحبت با بیماران از طریق تلفن می‌کردند، به سرعت فهمیدند که درک کامل وضع آنها وقتی که هیچ حرکتی از بدن یا حرکات صورت برای هماهنگی با آنچه می شنوند وجود ندارد ، کار بسیار دشوارتری است. آنها همچنین اعتماد به نفس کمتری داشتند.

توجه: وقتی متوجه شدید که شخصاً با پزشک خود در حال صحبت  هستید یا روی صفحه مجازی او هستید ، به فکر ایجاد تصاویر بصری برای وضعیت خود باشید که می تواند به شما کمک کند تا دکتر وضعیت شما را بهتر درک کند.

خودآزمایی می تواند ابزاری مفید باشد. لمس و احساس همیشه جزئی جدایی ناپذیر در عمل پزشکی بوده است. وقتی بیماران درد دارند ، پزشک اغلب می خواهد احساس گرفتگی عضلات  ، نقاط تحریک کننده حساس ، درجه حرارت پوست آنها و آزمایش مواردی مانند عملکرد عصب و قدرت عضلات را در کنترل داشته باشد. اما نیاز به اقدامات احتیاطی فاصله گذاری اجتماعی و تأکید بر عملکرد سلامتی از راه دور باعث شده است که بیماران  بیشتر درگیر پروسه معاینه خود شوند.

پزشکان اغلب با کمک حرکات یا استفاده از توپ‌های غلتان از بیمار می‌خواهند که وضعیت خود را برای پزشک توضیح بدهد.

توجه: با یادگیری چگونگی خودآزمایی ، می توانید خود را در فهماندن بهتر برخی از مشکلات بدنس و همچنین یافتن راه حل ها توانمند کنید.

ویزیت مجازی می تواند مزایایی داشته باشد. همه گیری بسیاری از بیماران را مجبور کرد برای اولین بار با پزشکان خود تعامل مجازی داشته باشند. جایی که پزشکان از بسترهایی مانند بزرگنمایی برای تعامل با بیماران خود برای درمانهای فردی و همچنین در گروههای کوچک برای مواردی مانند کلاسهای روانشناسی ، هنر درمانی و کلاسهای ورزشی استفاده کرده اند. در حالی که این تعامل مجازی برای برخی از بیماران دشوار بوده است ، اما کار با بیماران به صورت مجازی به پزشک این فرصت را داده است که آنها را در محیط خانه خود ببیند. داشتن این دید در محیط منزل بیمار می تواند به پزشکان ، فیزیوتراپیست ها و مشاوران کمک کند تا بینش های بیشتری در مورد زندگی بیماران خود به دست آورند که می تواند برای بهبود درمان استفاده شود. تعامل با بیماران در شرایط خاص این فرصت را به پزشک داده است تا عمیق تر آنها را درک کند و بتواند در کمک به آنها تأثیر بیشتری داشته باشد.

توجه: سعی کنید از ویزیت مجازی پرهیز نکنید. اگرچه ممکن است تا حدودی ناراحت کننده باشد ، اما ارتباط با پزشک از خانه خود مزایایی دارد.احتمال دارد که بیماری کووید ۱۹ در نحوه مدیریت سلامتی افراد اثرات ماندگاری برجای بگذارد. با وجود همه چالش ها ، درس های مثبت زیادی را می توان از این تجربه گرفت که بتوانند نحوه همکاری پزشکان و بیماران را بهبود بخشند.

نظر شما