راز جالب ماهی‌های پرنده عجیب و غریب!

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۲:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۷۷۷۴
راز جالب ماهی‌های پرنده عجیب و غریب!
یکی از شگفت انگیزترین جانداران ، پرنده ماهی ها هستند ؛ ماهی های پرنده ای که قادرند 50 متر را بر فراز آب دریا پرواز کنند و در زندگی خود حقایق جالبی دارند.

به گزارش برنا؛ ماهی پرنده یکی از جالب ترین انواع ماهی به دلیل توانایی آن در پرواز است و 40 گونه مختلف از ماهی های پرنده وجود دارد که می توانند در تمام اقیانوس های جهان یافت شوند. آن ها آب استوایی و نیمه استوایی اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و هند را ترجیح می دهند. ماهی های پرنده به خصوص در دریای کاراییب به وفور یافت می شوند؛ باربادوس به عنوان "سرزمین ماهی پرنده" در گذشته شناخته شده است.

ماهی پرنده اغلب توسط ماهیگیرها شکار می شود اما خوشبختانه شمار آن ها در حیات وحش هنوز پایدار است و به عنوان گونه های در معرض خطر ذکر نشده است.

واقعیات و حقایق جالب و خواندنی در مورد پرنده ماهی با ماهی پرنده:

اندازه ماهی پرنده به گونه آن بستگی دارد و آن ها معمولا 7 تا 12 اینچ هستند.

قسمت بالایی بدن ماهی پرنده به رنگ آبی مایل به خاکستری است. شکم آن ها خاکستری - نقره ای است. ماهی پرنده دم چنگالی دارد. قسمت پایین دم بلندتر از قسمت بالایی است.

باله های ماهی پرنده در حال پرواز می تواند به شکل بال باشد. بعضی از گونه ها بالچه لگنی بال مانند هستند و به نظر می رسند که دو جفت بال دارند.

ماهی های پرنده مثل ماهی لرزشکل می گیرند. باله ها، وقتی شنا می کنند، بسته می شوند تا حرکت سریع تر در آب داشته باشند.

قبل از اینکه از بالای آب بیرون بیایند، ماهی های پرنده با سرعت 37 مایل در ساعت به سمت سطح آب حرکت می کنند. زمانی که سرعت لازم انجام می شود، ماهی پرنده از آب بیرون می پرد و بال هایش را باز می کند.

ماهی پرنده می تواند به ارتفاع چهار فوت در هوا برسد و قبل از بازگشت به آب مسافت 655 فوت را طی کند.

ماهی های پرنده می توانند بدون استراحت مسافت های طولانی را طی کنند. این به این دلیل مهم است که فرار سریع از شکارچیان را تضمین می کند.

شکارچیان اصلی ماهی پرنده نیزه ماهی ها ، ماهی تن، اره ماهی، ماهی خال و انسان هستند.

ماهی های پرنده در گروه بزرگی شنا می کنند ، این ویژگی توسط ماهی گیران مورد تقدیر قرار می گیرد که می توانند تعداد زیادی ماهی را زمانی که در یک گروه هستند، بگیرند.

ماهی های پرنده بسیار حساس هستند و به راحتی با نور جذب می شوند (ماهیگیران از نور برای هدایت ماهی پرنده به سمت کشتی هایشان استفاده می کنند). علی رغم این واقعیت، شکار ماهی های پرنده عمدتا در طول شب انجام می شود.

ماهی پرنده پلانکتون، باکتری و دیگر موجودات دریایی کوچک را می خورد.

فصل جفتگیری ماهی در زمانی اتفاق می افتد که جریان های اقیانوسی ضعیف باشند. بسته به اقیانوس می تواند در طول بهار پاییز باشد.

ماهی های پرنده در گروه های بزرگ زندگی می کنند و تعداد آن ها می تواند در فصل جفت گیری از میلیون نفر بگذرد . ماده ها در نزدیکی سطح آب تعداد زیادی تخم می گذارند.

تخم ها معمولا به بقایای شناور متصل می شود. ماهی پرنده جوان سبیل هایی نزدیک دهان دارد و آن ها شبیه به گیاهان زیر آب هستند. این ظاهر، بقا را در طی چند روز اول زندگی تضمین می کند، زمانی که جوانان آسیب پذیرترین قشر هستند و متوسط طول عمر ماهی پرنده حدود 5 سال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز