محقق پروژه واکسن کووایران برکت:

آغاز کارآزمایی بالینی واکسن برکت بر روی گروه سنی ١٢ تا ١۶ سال/ پیک پنجم کرونا در کشور شروع شده است/ انتشار مقالات فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن برکت به زودی

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۵:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۶۰۷
آغاز کارآزمایی بالینی واکسن برکت بر روی گروه سنی ١٢ تا ١۶ سال/ پیک پنجم کرونا در کشور شروع شده است/ انتشار مقالات فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن برکت به زودی
محرز از آغاز مطالعه بالینی واکن کووایران برکت بر روی گروه سنی ١٢ تا ١۶ سال و زنان باردار خبر داد.

به گزارش برنا؛ مینو محرز محقق پروژه واکسن کووایران برکت درباره میزان اثربخشی این واکسن گفت: مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن  درحال انجام است و تا زمانی که به نتیجه نرسد نمی توانیم میزان اثربخشی دقیق را اعلام کنیم چرا که باید ٢٠ هزار نفر راارزیابی کنیم.

ایمنی ٨٠ درصدی واکسن برکت در مرحله دوم کارآزمایی بالینی 

او با بیان اینکه واکسن کووایران برکت بعد از پایان مرحله دوم کارآزمایی بالینی، و تزریق واکسن بر روی ۴٠٠ نفر، ٨٠ درصد ایمنیمشاهده شده است، افزود: در مطالعه فاز سوم همه ی ٢٠ هزار نفر دز اول واکسن را دریافت کردند و تزریق دز دوم نیز برای بسیاری ازافراد آغاز شده است و زمانی که برای ٢٠ هزار نفر دز دوم تزریق شود ٢٨ روز بعد و ۴٨ روز بعد آنتی بادی ها چک می شود.

ارسال نتایج مطالعات واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت 

محرز درباره انتشار مقالات و مستندات واکسن برکت ادامه داد: نتایج مطالعه بالینی فاز دوم به دست آمده است و در حال تدوین مستندات و مقالات آن هستیم و زمانی که مطالعه فاز سوم نیز به پایان برسد تدوین مقالات آن مرحله را نیز در دستور کار قرار می دهیم.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت با بیان اینکه سعی می کنیم مقالات تدوین شده را در مجلات معتبر منتشر کنیم، افزود: زمانی که مقالات به چاپ برسد آن را برای سازمان جهانی بهداشت ارسال می کنیم تا تاییده ی  بین المللی آن را نیز دریافت کنیم.

او بیان کرد: امیدواریم دیگر مراحل واکسن برکت مانند مراحلی که گذشت با موفقیت همراه باشد و به زودی به میزان بیشتری در اختیارمردم قرار گیرد همچنین مردم کشور های دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

بیماران خاص می توانند از واکسن برکت استفاده کنند

محرز گفت: تحقیقات واکسن را برای افراد ١٢ تا ١۶ سال را در دستور کار داریم که پروپوزال آن در حال تدوین است و زمانی که مجوزهای لازم و کمیته اخلاق صادر شود ما مطالعه بالینی را برای این افراد آغاز می کنیم.

او با بیان اینکه بیماران خاص می توانند از این واکسن استفاده کنند، گفت: مطالعه بالینی واکسن را برای زنان باردار بعد از مطالعه بالینی گروه سنی ١٢ تا ١۶ سال آغاز می کنیم.

بررسی واکسن بر روی سویه های جهش یافته ویروس کرونا ادامه دارد 

محقق پروژه واکسن کووایران برکت درباره اثرگذاری واکسن برکت بر روی سویه های مختلف ویروس گفت: نوع انگلیسی ویروس آزمایششد و نشان داد که بر روی این سویه اثربخش است همچنین بر روی سویه های آفریقای جنوبی، هندی و دلتا ویروس نیز آزمایشاتی انجام شده و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

او افزود: این ویروس جهش های مختلف پیدا می کند و ما باید دائما بر روی سویه های جهش یافته نیز واکسن را بررسی کنیم.

قدرت بالای سرایت سویه دلتا ویروس کرونا در جنوب کشور 

محرز درباره رعایت پروتکل های بهداشتی عمومی گفت: در حال حاضر مشاهده می شود که مردم به دلیل گرما ماسک های خود رابرداشته اند. سویه های جدید ویروس به قدری قدرت انتقال بالایی دارد که ما شاهد شروع پیک پنجم کرونا در کشور هستیم.

او با بیان اینکه سویه دلتا در جنوب کشور بی داد می کند و به صورت وحشتناک قدر سرایت بالایی دارد، ادامه داد: حتی اگرواکسیناسیون هم انجام گیرد استفاده از ماسک همچنان الزامی است.

محرز تصریح کرد: جوانان و کودکان بیشترین افراد هستید که درگیر کرونا می شوند چرا که هنوز واکسن دریافت نکردند.

عروسی و مهمانی برگزار نکنید!

او با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری عدم تجمع است، گفت: درحال حاضر مشاهده می شود که در تالار های شهر مهمانی و عروسی برگزار  می شود که این امر فاجعه است.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت ادامه داد: قبلا در تهران ٩٠ تا ٩۵ درصد از افراد ماسک داشتند اما مشاهده می شود که این روزهاخیلی ها ماسک ندارند و این امر خطرناک است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز