وزیر بهداشت در جریان آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن "نورا":

طی ماه های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه به کشورهای دیگر اهدا خواهیم کرد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۹:۲۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۹۸۷۱۶
طی ماه های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه به کشورهای دیگر  اهدا خواهیم کرد
سعید نمکی گفت: امروز ما واکسن کووید 19 در اختیار داریم که چندین پلتفرم دارد. واکسن برکت، پاستور و اسپوتنیک تولید ایرانی به سرانجام رسید. واکسن رازی هم فاز 2 را طی می کند. در مجموعه فخرا فاز 2 به خوبی به سرانجام می رسد. در ماه های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه واکسن ما در اقصی نقاط جهان خواهد رفت تا بتوانیم واکسن صادر و هدیه کنیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در جریان آیین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه بقیه الله (عج) و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن "نورا" گفت: روزی به ذهن من خطور نمی کرد که دانشگاه بقیه الله بتواند واکسن تولید کند.

او افزود: امروز به تخت اضافه برای بستری بیمارانمان نیاز نداریم و برای نفس کشیدن بیمار مبتلا به کرونا کمبود اکسیژن نداریم. در روزهای اول گرفتار بودیم اما امروزه 470 دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ها نصب کردیم.

نمکی با بیان اینکه بیش از 160 دستگاه سی تی اسکن به شهرهای دور فرستادیم، تصریح کرد: امروزه از دو آزمایشگاه به 400 آزمایشگاه رسیدیم و صاحب دانش نوین مدیریت بیماری هستیم. در پیک چهارم با ویروس انگلیسی که قدرت مرگ زایی بسیار داشت مواجه بودیم اما نصف پیک سوم مرگ و میر داشتیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز ما واکسن کووید 19 در اختیار داریم که چندین پلتفرم دارد. واکسن برکت، پاستور و اسپوتنیک تولید ایرانی به سرانجام رسید. واکسن رازی هم فاز 2 را طی می کند. در مجموعه فخرا فاز 2 به خوبی به سرانجام می رسد. در ماه های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه واکسن ما در اقصی نقاط جهان خواهد رفت تا بتوانیم واکسن صادر و هدیه کنیم.

او در پایان اظهار کرد: این دستاورد بزرگ را به ملت شریف ایران و همه آن هایی که دلشان برای آینده نظام می تپد تبریک می گویم و امیدوارم پله کوتاه تری از قله های رفیع آینده باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز