عضو منتخب شورای شهر تهران:

شهردار آینده تهران فردی جوان و معتقد به جوان گرایی خواهد بود/ شهردار باید مدیریت شهری را در رزومه خود داشته باشد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۹:۴۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۸۷۳۱
شهردار آینده تهران فردی جوان و معتقد به جوان گرایی خواهد بود/ شهردار باید مدیریت شهری را در رزومه خود داشته باشد
سید محمد آقامیری گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بحث جوان‌گرایی در انتخاب شهردار آینده حتما در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش برنا؛ سید محمد آقامیری، منتخب شورای ششم شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا گفت: جلساتی که برای هماهنگی در خصوص معیار و شاخص‌ها برای انتخاب شهردار باشد هنوز برگزار نشده است، به هر حال تازه نتایج مشخص شده و باید جلساتی برگزار شود تا شاخص‌ها برای انتخاب افراد، مطرح شود و اعضا به یک جمع‌بندی کلی برسند. اما من معتقدم با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و بحث جوان‌گرایی ما قطعا برنامه داریم تا یک فردی با نیروی جوان، روحیه و نشاط جوانی به عنوان شهردار آینده انتخاب کنیم.

او افزود: البته باید فرد انتخاب‌شده تخصص لازم را در زمینه شهری و توسعه شهری داشته باشد. چراکه این جایگاه نیاز به تخصص کافی و متعددی دارد و باید فرد انتخاب شده در برخی از حوزه‌های شهرداری سابقه کاری داشته باشد.

آقامیری به داشتن رزومه قوی کاری برای شهردار آینده تهران تاکید کرد و در این خصوص گفت: فرد انتخاب‌شده باید رزومه کاری قوی در این زمینه داشته باشد تا بتواند از پس مشکلات شهر تهران بربیاید، چراکه این زمینه توانمندی‌های خاصی را می‌طلبد و مهم‌تر از تمام مسائل گفته شده این است که سابقه مدیریتی خوبی در سطح شهر داشته باشد.

این عضو شورای شهر سیزدهم ادامه داد: مسائل گفته شده از شاخص و معیارهای اصلی برای انتخاب شهردار آینده تهران است.

آقامیری در ادامه صحبت‌هایش با اشاره مجدد به بحث جوان‌گرایی گفت: مسئله دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که شهردار آینده نیز باید به جوان‌گرایی اعتقاد داشته باشد.

این عضو شورای شهر سیزدهم با تاکید بر استفاده از تجربه پیشکسوتان در برخی از حوزه‌های شهرداری افزود: به عبارتی دیگر شهردار آینده باید نیروهای خود را از بدنه جوان، نیرومند و نخبه انتخاب کند و از سوی دیگر به افراد پیشکسوت نیز احترام بگذارد و در مواردی از تجربه و نظر آنها استفاده کند. به هرحال برخی از زمینه‌ها می‌طلبد که افراد پیشکسوت و خبره در آنجا حضور داشته باشند بنابراین باید از آنها در برخی فضاها استفاده کرد. به صورت کلی می‌توان گفت موارد گفته شده برای انتخاب شهردار آینده اهمیت بالایی دارد.

آقامیری در پاسخ به این پرسش که یک‌سری گزینه‌ها برای شهردار آینده تهران مطرح هستند، افرادی مانند اقای رستم قاسمی، مازیار حسینی و آقای عبدالهی، آیا این افراد گزینه‌های شهردار آینده تهران هستند؟ گفت: خیلی از افراد برای شهردار آینده مطرح هستند و ما فعلا نمی‌خواهیم گزینه‌ای را نام ببریم. به عبارتی دیگر خیلی از افراد مطرح هستند و خیلی‌های دیگر می‌توانند بیایند و خود را مطرح کنند، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او ادادمه داد: به هر حال افرادی هستند که برای جایگاه شهرداری به دنبالشان می‌روند و عده‌ای هم خود به دنبال این مسئله می‌آیند. تمام گزینه‌ها برای شهردار آینده تهران در شورای شهر قابل بررسی است.

نظر شما